Cravings?

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Er det noen her som har noen artige, litt merkelige mat-lyster om dagen? Eller noe du kanskje ikke var så glad i før du ble gravid, som du spiser nå? Er morsomt å høre:p
 
Sopp :p likte det ikke (!) før jeg ble gravid med første, men begynte å like det forrige svangerskap. Har så likt det siden. Men dette svangerskapet så frister det med sopp hele tiden så har laga sopp av no slag til omtrent alle måltider den siste tiden :p hahah
 
Last edited:
Sopp :p likte det ikke døra jeg ble gravid med første, men begynte å like det forrige svangerskap. Har så likt det siden. Men dette svangerskapet så frister det med sopp hele tiden så har laga sopp av no slag til omtrent alle måltider den siste tiden :p hahah
Så gøy, jeg takler ikke sopp i det hele tatt når jeg er gravid, men elsker det ellers :joyful:
 
Kun brie og Jubelsalami ... :(
 
Pepperkaker og julebrus. Jeg som bruker å være så streng på den der «Ikke før 1. desember!»-regelen, sprakk visst i går, etter en lang og krevende dag på jobb.
 
Pepperkaker og julebrus. Jeg som bruker å være så streng på den der «Ikke før 1. desember!»-regelen, sprakk visst i går, etter en lang og krevende dag på jobb.

Haha, sånn kan det gå! Men, altså, det må da være lov:p
 
Har crava ting litt sånn i perioder, men ikke sånn veldig. 1-2 trimester var det vel mest pommes frites jeg crava ofte, og helt i starten hadde jeg så lyst på gulost/brunost(spiser ikke det så mye ellers).
Er i uke 30 nå og i det siste har jeg crava veldig eple og banan, og sånn Wasa knekkebrød-sandwich med cream cheese & french herbes(må være den typen da), har fått meg ett lager av de om dagen. Har hatt så lite matlyst i det siste at det har gått for det meste i de sandwich’ene, frukt og yoghurt.
 
Holder med på julebrusen! Har lyst på det hele tiden:happy: Spiser også mye taffelost på brødskiva. Det har jeg ikke gjort tidligere:p
 
Med sønnen min så måtte jeg ha Fjordland risgrøt i kjøleskapet til enhver tid. Å nå ser det jaggu meg ut for at det blir det denne gangen også :smiley-bounce022 kan spise grøt til alle måltider, og nåde den som tar siste pakken i kjøleskapet uten å spørre :laughing001
 
Melk, melk OG melk! Drikker det vanligvis kun til helgefrokosten, nå må jeg ha det hver dag.
 
Sjokolademelk, men kun én type (fra Tine, uten tilsatt sukker og søtningsstoffer). Hadde aldri kjøpt sjokolademelk før jeg ble gravid og nesten ikke drukket det etter Oboy/Nesquick fra 90-tallets barndom, men er helt hektet nå!
 
I 1./2. trimester hadde jeg helt dilla på skolebolle, enda jeg var superkvalm og kastet opp mye. Har litt cravings på grapefrukt om dagen, men sånn generelt begrenser matlysten seg en del av at jeg føler det er lite plass i magen og at jeg fort får sure oppstøt/halsbrann nå..
 
Back
Topp