Cravings eller aversjoner?

LøveMamma-15-18

Elsker forumet
Junibarna 2015
Novemberlykke 2018
Hvordan er det med dere? Hva har dere mest av?
Jeg har ikke hatt noe særlig med cravings hittil i svangerskapet, annet enn at jeg synes det er veldig kjekt med saftis tilgjengelig i fryseren:)
Jeg føler derimot at jeg har hatt flere aversjoner så langt.. De første 14 ukene klarte jeg ikke tanken på kaffe, men det synes jeg er veldig godt igjen nå. Jeg klarer heller ikke min egen parfymelukt! Det er ikke det at den ikke lukter godt lenger, men det blir rett og slett for intenst. I dag måtte jeg vaske den bort etter en halvtime, for da var jeg så kvalm at jeg fikk brekninger:p Ellers er aversjonene relativt kortvarige, for det er stadig vekk matvarer eller lukter jeg ikke orker, men uken etter så kan det gå bra igjen:)

Sinnsykt lite gira på rødt kjøtt, men ellers ingen cravings eller aversjoner...

Hadde masse aversjoner mot det meste av mat i første trimester- nesten alt bortsett fra frukt. Og hadde ekstrem dilla på grapefrukt. Den grapefrukt-greien gikk over så snart jeg fikk halsbrann av det. Nå går det heller i en daglig appelsin.

Matlysten på annen mat er heldigvis tilbake også. Begynte nemlig å føle meg litt svak og stadig lavt blodsukker pga. at jeg spiste for lite.

Har alltid drukket mye kaffe, men helt siden jeg ble gravid har jeg ikke klart smaken.. Synes det fremdeles lukter godt da.. Cravings? Tja, sjesker mer på ting som cola, appelsiner og påskeeggene (4pk), men tror ikke jeg kan kalle det cravings..

Definitivt mest cravings nå! Kan få søtsug fra en annen verden, og har så lyst på påskeegg at det gjør vondt i kroppen. I tillegg har jeg helt dilla på peanøttsmør (som jeg ikke har vært så glad i før) og gule epler.

Ingen avensjoner, kaffe er fremdeles steingodt, ser flere andre ikke klarer det lengre, har derimot lyst på sokolade HELE tiden, måtte ut 22.30 i går på jakt etter påskeegg!

Ingen cravings, men orker ikke tanken på kaffe (og jeg ELSKER kaffe)... Merkelige greier! :)

Jeg har dilla på iskrem! Både softis og saftis. Nesten flaut å kjøpe is på vinteren hehe ;) Er noe med kombinasjonen søtt og kaldt tror jeg.

Ellers får jeg innfall noen dager at jeg bare MÅ ha noe. Godteri, salt/søt kjeks ol. Prøver å holde det litt i sjakk. Her en dag var det plommer. Kjørte rundt i hele 5 butikker for å finne :)

Jeg klarer ikke å spise noe av det jeg kastet opp tidligere i svangerskapet.. Noe som er ganske mye forskjellig etter å ha spydd konstant i 3 mnd. Men ikke noe jeg må ha heller i grunn. Tror faktisk jeg er sunnere enn noen gang.. He he.. Og det helt "ufrivillig" Frukt smaker plutselig bare bedre en godis, og vann bedre enn brus. Vi får se hvor lenge det varer.. He he

Orker ikke kaffe. I det siste klarer jeg ikke lukta av bananer. Bæsjebleier fikser jeg ikke, så det må andre ta seg av på jobb:p

Back
Topp