Cravings/avsmak

Thapira

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Her kan vi legge inn ting vi har fått ekstra dilla på, eller avsmak på :finger:

I forrige svangerskap tok jeg g-test fordi jeg ble uvell av omelett med ost. Ble akutt sulten ikveld, og prøvde meg på spagetti rester med smeltet ost. ÆSJ! Har ant tendenser til at jeg ikke liker ost så godt lengre, men dette var rett og slett ekkelt. Lukten av ost, smaken av ost.. Jeg som ellers elsker ost :(

Kan ikke planlegge måltider, da jeg føler jeg aldri vet helt hva jeg liker av matvarer fra dag til dag..

Er ellers ganske så avhengig av brus, men nå er iskaldt vann såå godt. Å druer! Masse druer!
 
Jeg har hangup på alt av drikke med smak, føler vann kan bli kjedelig/ekkelt - veldig rart.
 
Iskaldt vann og druer her òg! Og surt godteri, jeg som alltid har foretrukket søte ting... Spiser surt godteri til jeg er sår på tunga, oooog så spiser jeg litt til etter det òg.. :hilarious: i tillegg litt dilla på leverpostei med majones, en ganske fornuftig craving vil jeg påstå mtp jerninnhold :p

Ellers lite avsmak foreløpig.. Forrige graviditet taklet jeg plutselig ikke laks eller brokkoli lengre, men den avsmaken har fortsatt de neste 5 årene så har vel bare akseptert at jeg generelt ikke liker det? :bag:
 
Off, jeg har hatt avsmak for så mye og lite cravings :wtf: Jeg har skikkelig avsmak for kjøtt og det meste med sterke smaker (feks taco :yuck:), men pose-tomatsuppe og sodd har gått ned.
 
Jeg fikk skikkelig lyst på potetmos i dag! Blir det til middag i morgen, for å si det sånn!
 
Har fått avsmak på alt av kjøtt og egg, og det var det jeg spiste hovedsakelig før jeg ble gravid. Har fått veldig lyst på alle typer pasta, noe jeg holdt meg unna før graviditet(spise lavkarbo og keto til perioder). Prøver å begrense den nå og, men det er ikke så lett når nesten ingenting frister. Har også funnet at kullsyre vann hjelper mot kvalmen, drikker opp mot en falske hver dag, og det har jeg aldri likt eller drukket før xsmile9
 
Avsmak på pepsimax, var avhengig før graviditeten :wtf:
Klarer generelt ikke så mye brus, kan drikke til nøds urge eller fanta om jeg pisker ut kullsyre, før har jeg aldri taklet brus uten kullsyre :hilarious:

Litt cravings på gul saft og kuli :hilarious:
 
Jeg har ikke noen konkrete cravings, men det jeg har, er at om jeg ser, hører om eller bare kommer på noe mat som frister, så klarer jeg ikke slutte å tenke på det før jeg har spist det, blir nesten manisk:angelic: Gubben så en kebab på reklame en dag, da enda det i kebab drømmer å eneste jeg tenkte på var kebab i 2 dager, fram til gubben dro å kjøpte til meg:laughing021

Jeg takler derimot ikke ting med mye lukt, sånn som samboer sine forskjellige sildepålegg, laks(har jeg aldri likt) og skalldyr:scared001
 
Ingen cravings, men jeg har fått helt avsmak på brød. Brekker meg bare jeg ser det omtrent. Håper det går over :depressed:
 
Har fått avsmak på grovt brød. Bakte skappelbrød i begynnelsen av graviditeten og blir dårlig av å tanken på å skulle spise det :( Klarer heller ikke tanken på grove knekkebrød.
 
Har fått avsmak på grovt brød. Bakte skappelbrød i begynnelsen av graviditeten og blir dårlig av å tanken på å skulle spise det :( Klarer heller ikke tanken på grove knekkebrød.

Baker det brødet as we speak, i håp om å få opp matlysten :p her frister ingenting om dagen...
 
Helt avsmak på fisk, som jeg vanligvis er glad i :bored: Også fått avsmak på supper, spesielt tomatsuppe o_O

Må ha grønne epler (spesielt i kvalmeperioden, som heldigvis har roet seg), og brødmat spiser jeg mer av. Var veldig på rødt kjøtt i en periode, og er det delvis enda. Kommer nok av jernmangel som jeg skal jobbe med. Eller er jeg nesten litt manisk. Eks. dersom noen snakker om en spesiell matrett, eller jeg leser om det (og det frister), må jeg ha det! Ikke nødvendigvis samme dag, men jeg må vite at jeg får det :hilarious: Har ellers litt dilla på sjokolademelk.. :p
 
Ingen dille heller mer avsmak.

Kullsyre
Kaffe
Brus
Kjøttdeig
Taco
Pizza
Sterk lukt
Er noen av tingene jeg blir kvalm av å kaster opp. Så om der stekes kjøttdeig så står jeg med to munnbind på meg for å lukke ute noe av lukta :hilarious::hilarious:
 
Helt avsmak på fisk, som jeg vanligvis er glad i :bored: Også fått avsmak på supper, spesielt tomatsuppe o_O

Må ha grønne epler (spesielt i kvalmeperioden, som heldigvis har roet seg), og brødmat spiser jeg mer av. Var veldig på rødt kjøtt i en periode, og er det delvis enda. Kommer nok av jernmangel som jeg skal jobbe med. Eller er jeg nesten litt manisk. Eks. dersom noen snakker om en spesiell matrett, eller jeg leser om det (og det frister), må jeg ha det! Ikke nødvendigvis samme dag, men jeg må vite at jeg får det :hilarious: Har ellers litt dilla på sjokolademelk.. :p

Merker også at det går mye i perioder! Sjokomelk har jeg også fått dilla på. Pleier å kjøpe en sånn litenpakke på butikken, og nyter den alene i bilen på tur hjem :smiley-ashamed008 Trodde det hadde gått umerket hen, men plutselig kom sambo hjem en dag med 1 liter sjokomelk til meg ❤️
 
Fått avsmak på det meste som er søtt, som sjokolade, syltetøy osv. Blæ :hungover:
 
Håper det faller i smak for deg, det er jo egentlig så godt! :)

Ja, det er det brødet jeg pleier å bake, men har vært dårlig med baking etter jul.. Det funka faktisk på min dårlige matlyst! Nå er utfordringen bare å finne pålegg jeg har lyst på :confused: Gått i kun majones så langt :hilarious:
 
Cravings på junkfood som Mc Donalds, kebab, pommes frites med mye ost og sushi. :rolleyes:
Avsmak på kokt og stekt fisk, poteter:shifty:
 
Føler at med engang jeg får smake noe jeg har cravings på så får jeg avsmak for det:p feks hadde sjukt lyst på McDonalds her en dag, kjøpte det, smakte, men spiste ikke opp for det smakte pyton:p
 
Back
Topp