Covid og isolasjon av barn

Vi har nå valgt ikke å isolere oss. Foreløpig status er

Mannen: Onsdag morgen: positiv på hurtigtest og symptomer
Baby: symptomer fra lørdag kveld, testet henne søndag morgen med hurtigtest og den var knallpositiv. Senere bekreftet med Pcr.

Meg: Natt til tirsdag, altså i dag, Symptomdebut, tok hurtigtest på morgenen, svaaaaaaak strek. Tok ny hurtigtest 1,5 time etterpå og sterk strek. Så når viruset først er i gang kan det gå raskt. Jeg tok for øvrig Pcr på mandag morgen, ca 12t før jeg fikk symptomer. Denne var negativ. Så nå må jeg dra å ta ny pcr..

4-åringen: Var helt utrøstelig og klagde over rygg og magesmerter natt til mandag. Ellers vært litt slapp. På tross av dette har han ikke hatt utslag på en eneste hurtigtest, vi har testet hver dag, og jammen negativ pcr også :wacky:

Og mannen har 3 vaksinedoser, jeg har 2.

Da mannen fikk det isolerte han seg, jeg og eldste fikk det samtidig, og vi isolerte oss ikke fra han på fire år. Det er mye smitte rundt omkring her uansett og ingen har noen spesielle helseutfordringer vi kjenner til. De jeg kjenner som har barn i 15-16-års alder og oppover har hatt barna isolert de første dagene, men alle jeg kjenner har hatt barn med få symptomer. Syke barn trenger støtte uansett, tenker jeg. Barna har isolert seg på eget initiativ.

Vi har barn på 6 mnd, 3, 5.5 og 7 år. 5 åringen kom hjem med covid på fredag, uaktuelt å isolere barna fra oss foreldre. Så her testet vi foreldre positivt på mandag morgen begge 2. Etter samtale med smittesporing har jeg siste dag med isolasjon på torsdag siden jeg begynte med symptomer på søndag. Eldste testet positivt etter skolen mandag, og han uten symptomer. De 2 minste er enn så lenge ikke smittet. Div har ikke testet minste men ingen av dem har symptomer.

Uaktuelt med isolasjon. Her Jar kun eldste hatt det, vi andre ble ikke smitta..

Jeg tenker barn kan trenge omsorg og nærhet selv om de er store:-)

jeg var skikkelig syk av kyssesyken når jeg var 14 år, sann typ trodde jeg skulle dø. Trengte faktisk virkelig begge foreldrene mine da både for å ta vare på meg og for å trøste meg. Tenker at det er vanskelig å isolere seg i husttanden, har det først kommet i hus så skal det godt gjøres å ikke smitte hverandre, kan ha vært smitte før man har testet også.

Jeg tenker barn kan trenge omsorg og nærhet selv om de er store:)

jeg var skikkelig syk av kyssesyken når jeg var 14 år, sann typ trodde jeg skulle dø. Trengte faktisk virkelig begge foreldrene mine da både for å ta vare på meg og for å trøste meg. Tenker at det er vanskelig å isolere seg i husttanden, har det først kommet i hus så skal det godt gjøres å ikke smitte hverandre, kan ha vært smitte før man har testet også.
Omsorg før smittevern.
Jeg synes vi skulle hatt syktbarn dager til mer enn 12 år. Greit så klarer de seg greit hjemme med hodepine, litt dårlig form osv. men høy feber, skikkelig syk da trenger de fortsatt mamma og pappa selv om de er tenåringer.

Her fikk jeg det først. Jeg holdt litt avstand når jeg følte meg syk, men ellers så omgikk vi hverandre som normalt. Alle tok PCR test. Jeg var eneste med positiv, da hadde mannen symptomer og minsten på 1 1/2 år feber. Ingen positiv hurtigtest heller. Så fikk mellomste på 5 år feber. Negativt .. så hadde eldste på straks 7 år forhøyet kroppstemperatur. 37,5 og litt hoste. Holdt han hjemme fra skolen. Han var positiv. jentene som har vært veldig forkjølet og syk slår aldri ut.. ikke mannen heller.. spørs om det er falsk negativ eller annet virus,. Hadde vært greit og bare få en positiv test.

Her isolerer vi ikke barna. Foreløpig kun 5 åringen som er syk, men kjenner at det er nærmest omsorgssvikt å isolere så små barn når de er syke.

Vi har bare et bad, jeg ser ikke hvordan vi skal kunne isolere noen. Ungene er 6, straks 11 og 13, og når vi får det i hus regner jeg med at det går gjennom husstanden

Back
Topp