Covid og isolasjon av barn

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Dere som hatt covid, hvordan har dere gjort det?

Jeg har barn i ulike aldre, både 1, 8 og straks 14.

Har dere isolert, eller lar dere runden gå gjennom huset?

Jeg jobber i skolen og det er fullt av smitte nå, så jeg kan likegodt få det først jeg også. Men alle barna er jo stort sett avhengig av meg daglig, så er så usikker på om jeg skal prøve å isolere meg litt om jeg får det først, eller om vi alle bare skal leve som normalt :dead:

Var uaktuelt for oss å isolere oss fra toåringen. Men det var ett lett valg, har bare ett barn.. vi alle endte med å få symptomer på samme dag også, gjorde det enda lettere.

Ja, for jeg kan jo i praksis prøve å holde de eldste barna på rommet sitt om de får, men så får vel resten av oss det i en annen bølge uansett, så da spørst det vel om det er heller like greit at alle får det i samme omgang.

Men ser liksom for meg at jeg får dårlig samvittighet av å pleie og gå rundt å bæra på 1-åringen om jeg er smittet selv :meh:

Ja, for jeg kan jo i praksis prøve å holde de eldste barna på rommet sitt om de får, men så får vel resten av oss det i en annen bølge uansett, så da spørst det vel om det er heller like greit at alle får det i samme omgang.

Men ser liksom for meg at jeg får dårlig samvittighet av å pleie og gå rundt å bæra på 1-åringen om jeg er smittet selv :meh:
Jeg syns det er vanskelig å skulle isolere selv eldre barn, tror ikke jeg ville klart det selv om hu var større altså.

Vi kommer ikke til å isolere noen innen husstanden (har barn på snart 6år og 4år):nailbiting:

Jeg kommer ikke til å isolere meg fra ungene om de får det... Er mamma, pandemi eller ei :P

Har 5 barn i alderen 4 mnd til 14 år- blir ingen isolasjon her i gården:p

Vi har ikke isolert oss. Det er ikke plass heller. Mannen fikk det første og deretter ble babyen og 4-åringen syke 4 dager etterpå. Babyen ble sykest og hun haddeutslag på hurtigtest, men i bedring nå. Hun ble M Y E dårligere da vi hadde RS i høst. 4-åringen slår ikke ut på hurtigtest så venter på svar der. Jeg føler meg groggy men er i følge alle mulige tester fortsatt helt frisk :p ca 1 uke siden mannen fikk symptomer her nå og vi voksne er vaksinerte.

Jeg hadde ikke fått hjulene rundt med å isolere deler deler av familien. Alle barna er avhengige av meg og jeg hadde ikke klart å avvise når de trenger en kos.
Vi har kun et bad etc også så full isolasjon får vi ikke til uansett

Kommer aldri til å isolere barna er det noe barn trenger når de er syke er det omsorg og kjærlighet, sette de alene da på et rom fordi de har corona er helt uaktuelt og er helt i mot alt jeg står for som mamma. Blir en familien syk så blir vi alle syke sånn har det alltid vært.

Vi har to barn på 2,5 og 4,vi isolerte ingen
Vi regnet med at smitte kom til å komme gjennom dem fra barnehagen, og det gjorde det, så isolasjon ville uansett vært uaktuelt. Hadde en av oss voksne fått det først kunne vi vurdert det, men vi har for liten plass og det ville etter reglene da dra ut karantene I all evighet særlig hvis et nytt familiemedlem ble smittet mot slutten av karantenetiden. I tillegg tenker vi at hensikten nå er at alle skal få det. Alle skal mer eller mindre gå gjennom det. Vi voksne er vaksinerte, ingen av oss er i risikogrupper og ungene og vi har da alle sammen lav risiko for å bli alvorlig syke. Dermed konkluderte vi at vi endrer ingenting ved smitte hos oss, da får vi alle det. Og det gjorde vi jo. Innen vi skjønte gutten vår hadde det hadde han jo allerede smittet oss andre.

Isolerte ikke minstemann, og gjør ikke det med eldste nå heller. Fullstendig uaktuelt å låse ungene inne på ett rom alene i flere dager

Vi har ganske stor barn, 11 og 15år. Vi valgte å leve som normalt. Begge barna fikk det pluss meg, mannen fikk det ikke:hilarious:

Dere som hatt covid, hvordan har dere gjort det?

Jeg har barn i ulike aldre, både 1, 8 og straks 14.

Har dere isolert, eller lar dere runden gå gjennom huset?

Jeg jobber i skolen og det er fullt av smitte nå, så jeg kan likegodt få det først jeg også. Men alle barna er jo stort sett avhengig av meg daglig, så er så usikker på om jeg skal prøve å isolere meg litt om jeg får det først, eller om vi alle bare skal leve som normalt :dead:
Skjønner at du ikke ønsker å smitte dem om du ikke må, men tror dessverre det er så å si uunngåelig med det nye viruset. Vi jobber også i skolen begge to, og mye smitte - likevel var det lillemor på 1 år som ikke går i barnehage som fikk det først. Aner ikke hvordan hun har fått det. Legen på legevakten sa at det nå var nok å gå forbi noen på butikken som var syke…

Er ikke aktuelt med isolering her, barna er bare 4,5 og 1 år

Her skall vi ikke isolere noen. Vi har vart sammen med barn fra dagen de blev fødd og vi kommer til at vær sammen vidare visst vi blir smitta. vi skall igjennom det til sammen.

Vi prøvde isolere når mellomste 5 år fikk rs viruset når yngste var ca 1 mnd, men hun fikk det så her går det dessverre ikke, bare takknemlig for at det gikk bra med henne! Altså 5 åringen var ikke alene men prøvde holde lillesøster på rommet mer med meg og holde avstand mellom dem, men umulig!
Så når mellomste og mannen fikk symptomer nesten samtidig så gadd vi ikke isolere selv om yngste var 3 mnd og vi fikk det alle sammen, eldste og yngste smittet av oss andre hjemme for jeg ble antageligvis smittet utenfor hjemmet siden jeg fikk symptomer dagen etter dem igjen.

Jeg prøvde å isolere meg fra mannen og de to barna våre da eldstemann fikk positiv test, lot mannen min ta støyten først :p
Men det var fordi eldstemann fikk positiv test 5 dager før terminen min, mannen min hadde to vaksinedoser og jeg var uvaksinert.
Jeg berga ikke uansett altså, fikk positiv test dagen etter termin/dagen før vannet mitt gikk. Men det var egentlig greit, for jeg ble skikkelig dårlig først 4 dager etter fødsel. Heldigvis ble jeg dårlig da og ikke da jeg fikk positiv test, det hadde vært så slitsomt å vært så dårlig under fødsel :wacky:

Her kommer ingen til å bli oppfordret til å isolere seg. Men eldste hos oss er 11 år, og hun holder veldig avstand og er mye på rommet når de små har omgangssyke f.eks. Så hvis de små får korona tenker jeg vi har en 11 åring i frivillig isolasjon på rommet sitt. Og det skal hun få lov til, men ikke tvinges eller oppfordres til.

Back
Topp