Hvordan går det med deg? ❤
Det går mye bedre, takk som spør
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan går det med deg? ❤
Så godt å høre at ting ser litt lysere ut ❤ Du er tøff som står i det! Håper formen bare fortsetter å gå oppover nå. Synes det hadde vært fortjent! God klem ❤Det går mye bedre, takk som spørHar hatt noen dager som kvalmen har forsvunnet ganske fort og hosten begynner å gi seg også. Utrolig deilig å ha litt energi! Også er alle rundt oss så glade og spente på babyen, så jeg finner frem masse glede igjennom det
Nå gleder jeg meg bare til OUL og nyter at magen har begynt å vokse så smått. Klem.
![]()
Så utrolig godt å høre at du føler deg bedrenå håper jeg det bare blir bedre og bedre og at resten av svangerskapet ditt blir fint
![]()

Kan fortelle at min erfaring med den jordmoren jeg møte på tul var helt fantastisk15+3.
Det er så utrolig mye som skjer om dagen at jeg nesten glemmer av at jeg gravid. Vel, ihvertfall imellom kvalme-slagene.For ja, de er her enda og det går omtrent ikke en dag uten at jeg må henge over doskåla. Det som er litt artig da, er at kjæresten min begynner å bli så godt vant at jeg tror han er godt rusta for det som kommer ut av babyen når den tid kommer, hah! Også sier han at han har aldri sett noen smile så mye etter at de har kasta opp, for man føler seg jo alltid bra etterpå. Han vet alltid hva han skal gjøre og si og det er uendelig godt å ha den støtta han har vært for meg igjennom denne fasen hvor jeg har vært så dårlig. Takker han for det hver dag, men han er bare søt og sier at det skulle bare mangle.. sukk.
VEL. Nok om det.
Vi står jo midt i flytteprosess og jeg har så smått begynt å pakke ned leiligheten. Vi har også vært på to visninger og vi har bestemt oss for å by på den ene. Første gangen vi skal kjøpe, så det kribler godt i magen. Nå mangler bare alle formaliteter på finansiering i orden før vi kan kaste oss uti det. Vi har sett oss ut en 3-roms med stoort kjøkken og stor stue fra 2011. En liten hageflekk og terasse både utenfor inngangspartig og utenfor stuen. Der kan vi bo i noen år
Oppi alt dette blir alt med babyen skjøvet til side. Føler liksom at bostedet må på plass før jeg kan begynne å lage rede til babyen kommer. Jeg leser om andre førstegangsgravide som shopper som noen gale på dette tidspunktet i graviditeten, men jeg er ikke helt der enda kjenner jeg..
På tirsdag skal jeg til jordmor for første gang, noe jeg egentlig gruer meg litt til. Innbiller meg at jordmødre er gamle sære damer som bare er ute etter å ta deg på ting du gjør feil. Håper å møte en som motbeviser alle mine fordommer.
Ha en fin kveld dere.![]()
16+2.
Vi har kjøpt leilighet!! Såå fornøyd
Ellers var det første kontroll hos jordmor. Hun så umiddelbart at jeg har hypermesis og det var masse ketoner i urinen min. Ble derfor sendt til lege for nye blodprøver og skal på væskebehandling nå klokka 16. Legen min vil ha meg inn på behandling annenhver dag i hele november..Tror det blir ekstremt vanskelig siden vi står midt oppi flytting og jeg skal hjem til min familie i en uke. MEN, begynner med idag også får vi se hvordan det går. Godt å bli tatt så seriøst ihvertfall, jordmora synes jeg så litt svimete ut også
![]()
Men hun var veldig hyggelig heldigvis, så nå gruer jeg ikke så mye for neste kontroll.
Kanyler i hånda er derimot ikke min favoritt, så er spent på den delen av væskebehandlinga.
Gratulerer så mye med leilighet, håper dere vil trives!
Godt at du blir tatt vare på, det er klart kroppen blir sjaber når du har gått gjennom flere uker med kvalme og oppkast. Håper væskebeh. vil hjelpe, og du klarer nok å overkomme kanylefryktenlykke til!
![]()
Vel, da er jeg tilbake og kan fortelle at kanyl igjennom en blodåre som er i tørreste laget IKKE var særlig behagelig.
Lå i 2,5 timer med den i hånda og kjenner foreløbig ikke noe superwoman-effekt. Håper det kommer. Holdt jo selvsagt på å gå i bakken når kanylen ble satt, men verdens hyggeligste mannlige sykepleier gjorde hele greia bare trivelig uansett
Nå står jeg visst på "lista dems" så jeg skulle bare ringe når jeg ville inn igjen.
Desverre er det så med flytting, gleder meg ikke til å starte med det styret selv.17+1.
Det er bare så altfor mye som skjer for tiden og jeg kjenner jeg blir stressa. Gammel leilighet skal ryddes og flyttes ut av, vaskes og godkjennes. I tillegg må vi kjøre flyttelass sørover og den nye leiligheten må males før vi skal flytte og inn vi må skynde oss og bestille møbler så de kommer før jul og blææææh.. !!! Kjenner det ikke er noe særlig for meg å stresse, men gjør det nå læll. I tillegg er jeg hjemme hos mamma for å feire bursdagen min siden samboer jobber og jeg savner han sånn at det er ikke morsomt engangEnn at jeg skulle klare å gjøre meg så avhengig av en annen person som jeg har blitt av han. Skremmer meg!
Graviditeten forløper sin gang. Synes jeg har blitt bedre i formen. Fortsatt kvalm og må ta Afipran hver dag, men kaster ikke opp hver dag lenger og blir fortere pigg. Spiser på inn og utpust når jeg ikke er kvalm så jeg skal få i meg nok næring. Men merker at mange uker med næringtørke har satt sine spor på kroppen, blir så utrolig fort mett.. !!
Bare to uker til OUL nå, dette går veldig fort nå!
Magen vokser og jeg kjenner tydelig en kul når jeg ligger. Så kos. <3

Misunner deg ikke alt stresset altså! :O Må ikke slite deg helt ut nå da ❤ Må jo være fryktelig å ha så mye å styre med når du er i så dårlig form.Men må man, så må man jo. Sikkert gøy å få begynne med helt blanke ark også! Herlig å høre at magen begynner å synes. Det er superstas ❤ Snart kan vi strutte rundt med magene våre
![]()

Jeg er så sykt missunelig på hvor langt dere april terminere har kommet18+0.
Tenk at jeg er 18 uker på vei idag, det har gått helt rasende fort og nå begynner mage å poppe for fullt. Synes den vokser i rykk og napp, men imorgen var den hard nesten helt opp til navlen. Føler meg fortsatt bare tjukk, men hodet trenger vel litt tid til å venne seg til den runde magen det og
Idag har jeg sålangt hatt en fantastisk fin dag! Første dag siden, tja uke 6?, jeg våkner og føler meg helt tipp topp. Spretter opp av sengen og lager omelett til mannen før han drar på jobb og setter en deig for å lage ost og skinke horn. Føles utrolig deilig å være i god form, skal aldri ta det for gitt igjen etter denne graviditeten.
Ellers er vi i sofa-modus om dagen, å finne noe som passer inn i stuen vår er overhodet ikke lett! Blir helt svimmel av det, men tror vi har funnet et par vi liker nå, så da er det bare å finne ut om det finnes på lager eller om vi går en jul uten sofa i møte
God søndag dere![]()

Jeg er så sykt missunelig på hvor langt dere april terminere har kommet
Godt å se at formen er mye bedre, å så herlig at magen begynner å vokse seg til![]()
Så langt så går det ihvertfall veldig bra, litt kvalme av og på er det jo, men siden jeg ikke hadde mye symptomer sist så er jeg bare glad for litt kvalmeJa, må innrømme at det er godt å være på den rette siden av de verste ukene. Håper du får noen skikkelig fine første måneder av ditt svangerskap og at du slipper å være dårlig![]()