celleprøve

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Tok den idag. Første gang. Du og du som jeg var redd :p men kjente ingenting. Fort gjort. Legen sa at mange opplever forandringer etter fødsel, men at det ikke behøver å være kreft. Jeg har dog mye kreft i fam. Skal dere ta prøve etter fødsel eller er det lenge til neste gang? Jeg kan heldigvis vente 3 år før neste prøve må tas :p

Har tatt de prøvene hvert andre år I 10 år nå. For 2 år siden oppdaget de celleforandringer så da har prøvene vært oftere hvert halvår. Har tatt dem hos gyn og skal inn å operere bort noe de kaller livmortappen en gang til neste år. Er mye kreft I min fam å.
Å mener det burde ha vært obligatorisk med en slik prøve hvert 2 år etter fylte 25 slik det er med mamografi etter fylte ? år.
Det er en enkel prøve blitt, som kan ha stor betydning. Så bedre å ta den en gang for mye:)

Har tatt de prøvene hvert andre år I 10 år nå. For 2 år siden oppdaget de celleforandringer så da har prøvene vært oftere hvert halvår. Har tatt dem hos gyn og skal inn å operere bort noe de kaller livmortappen en gang til neste år. Er mye kreft I min fam å.
Å mener det burde ha vært obligatorisk med en slik prøve hvert 2 år etter fylte 25 slik det er med mamografi etter fylte ? år.
Det er en enkel prøve blitt, som kan ha stor betydning. Så bedre å ta den en gang for mye:)
Ja, best å sjekke seg :)

Syns 3 år er for lenge imellom. Ville tatt det oftere.:)
Selv har jeg tatt årlig og halvårlig pga celleforandringer. Aldri vært noe mer da, og for halvannet år siden hadde jeg ikke celleforandringer. Skal ta nå etter graviditeten ja.:)

Tror kanskje jeg tok det i fjor (i forbindelse med MA), men kanskje litt å ta på nytt siden jeg er usikker?)

Tror kanskje jeg tok det i fjor (i forbindelse med MA), men kanskje litt å ta på nytt siden jeg er usikker?)
Du kan kanskje ringe og høre med legen :) men ingenting i veien for å ta en gang til tror jeg. Bortsett fra hvis du synes det er ubehagelig da. Her synes jeg spekulumet (eller hva det heter) var verst og han var så hardhendt. Og jeg har høydeskrekk og han hevet stolen sikkert 150cm over gulvet :o så jeg ble litt opptatt av høydeskrekken:hilarious: var redd for å ramle ned.

Du kan kanskje ringe og høre med legen :) men ingenting i veien for å ta en gang til tror jeg. Bortsett fra hvis du synes det er ubehagelig da. Her synes jeg spekulumet (eller hva det heter) var verst og han var så hardhendt. Og jeg har høydeskrekk og han hevet stolen sikkert 150cm over gulvet :o så jeg ble litt opptatt av høydeskrekken:hilarious: var redd for å ramle ned.
Lurt - får høre med legen i januar og se hva vi gjør.

Haha, litt av et sted å fokusere på høydeskrekk på ;) er alltid redd for å fise, jeg :O

Lurt - får høre med legen i januar og se hva vi gjør.

Haha, litt av et sted å fokusere på høydeskrekk på ;) er alltid redd for å fise, jeg :O
Ja, ikke vits å stresse med det i jula :) ja, den skrekken ble overveldende! Har sprøyteskrekk og (tok jo blodprøve) så var helt skjelven etterpå jeg. Følte meg skikkelig herset med, på en måte.

Ja, tenk så flaut:stinkyfeet: men de har vel opplevd verre. Jeg tenker alltid det, at leger har sett det meste :)

Mener jeg tok på 6-ukers kontrollen sist (for 1,5 år siden) så jeg vet ikke om jeg skal, men det er kanskje greit å gjøre det

Skal spørre legen når jeg skal sette inn spiralen, om han bør ta celleprøve også. Hadde celleforandringer etter forje fødsel, så tok hvert halvår iallfall da. Tror de var fine igjen før graviditeten, men skader ikke å sjekke:)

Skal ta på fredag hos legen. Har tatt ofte siden jeg var 18 år da de oppdaget celleforandringer. Har operert livmortappen 2 ganger allerede.

Ehh visste ikke at man burde ta den prøven når det ikke er noen problemer ellers (sånn i familien, e.l.) tror aldri jeg har tatt den og dette er min andre :-O

Back
Topp