Celleprøve #sjekkdeg *

320 i egenandel. Be om henvisning fra fastlege. :)
Det får jeg ikke. Spurte om det en gang da jeg mistenkte at jeg hadde endometriose. Han ville ikke henvise til gynekolog uten å "ta en titt" selv først, for å se om det var nødvendig. Så å få henvisning pga celleprøve kan jeg nok bare glemme. Er vel svindyrt uten henvisning.

Går hver 8. Uke nå pga celleforandring som ble oppdaget noen måneder før jeg ble gravid som ikke går tilbake. De sjekker vist ofte når man er gravid siden de kan forverre seg raskere enn normalt. Håper de snart går tilbake, men ser ut til at det blir biopsi etter fødsel :(

Mener jeg fikk tatt det sist jeg var gravid? Men husker det faktisk ikke. :bored:

Kanskje det er ved å være tiden igjen? :)

Jeg tok celleprøve på 6ukers etter fødsel, med to års mellomrom. Kommer nok til p gjøre det i mai igjen, like greit å høyre det NPR man skal på kontroll uansett :)

Jeg nekter faktisk å gjøre sånt til fastlegen min. Han er i heeelt feil alder og helt feil personlighet. Så jeg må gjøre sånt til privat gynekolog..dvs betale 1000kr. Men jeg synes det er verdt det, da det er den eneste gynekologen her i byen som sjekker sånt med hjelp av ultralyd. Mener sist jeg sjekka var i 2013 eller 14 så jeg skal få sjekka etter fødsel igjen ;-)

Vært flink helt til i fjor. Så er et år på etterskudd. Må få gjprt det snart! Takk for påminnelsen. ;)

Må snart gjøra det er snart 4 år siden. Bara min lege som e trøg med å senda henvisning.

Jeg nekter faktisk å gjøre sånt til fastlegen min. Han er i heeelt feil alder og helt feil personlighet. Så jeg må gjøre sånt til privat gynekolog..dvs betale 1000kr. Men jeg synes det er verdt det, da det er den eneste gynekologen her i byen som sjekker sånt med hjelp av ultralyd. Mener sist jeg sjekka var i 2013 eller 14 så jeg skal få sjekka etter fødsel igjen ;-)
Be legen senda henvisning så får du det billigare

Det får jeg ikke. Spurte om det en gang da jeg mistenkte at jeg hadde endometriose. Han ville ikke henvise til gynekolog uten å "ta en titt" selv først, for å se om det var nødvendig. Så å få henvisning pga celleprøve kan jeg nok bare glemme. Er vel svindyrt uten henvisning.
Verdt et forsøk? Evt hør med jordmor om hun kan ta en? De er opplært til å ta celleprøver de og :)

Må få somlet til å få bestilt time:). Fikk påminnelse i posten i vår men da var jeg gravid så tenkte å vente til etter fødsel:-). Nå er lillebror ute så ingen unnskyldning lenger;-)

Jeg går også privat ;) da får jeg ul også :)

Tok etter fødselen :) tror det var 6 ukers kontrollen. Så da er det en stund til neste

Back
Topp