Celleprøve #sjekkdeg *

Så da bestiller jeg en tme hos fastlegen hvor hun enten tar celleprøve og setter inn sprial eller bare sitter pent på kontoret henne og henvises til gyn som gjør begge deler?

Også føles det litt sært om jeg skal til gyn for det. Hos gyn som jeg var hos og fikk piller for å få å få el for å få babyen min. Så skal han sette inn noe så jeg ikke får flere?

(Altså, vi har etter mye om og men fått tre barn. Og vi har ikke tenkt å få flere enn det. Alderen begynner å sette grenser for hva som er lurt, og de skal følges opp og plass og økonomi og det hele. Det er bare likevel noe rart om samme mann skal sette inn sprialen...)
Ja.. Men om legen setter inn spiral får du vite hvis du spør sekretæren på legekontoret. Celleprøve tas alltid i forbindelse med innsett av spiral, uansett når siste ble tatt. Det er prosedyre. :)

Jeg fikk satt inn spiral av gyn som har fulgt opp meg og mine aborter og sekundær infertilitet. Jeg tenkte ikke på det da, men når du sier det, ER det jo litt rart, ja :p

Det er nok 6-7 år siden hvertfall. Har tenkt på det så lenge, men orker ikke bruke fastlegen til det. Hvor mye koster dette hos gynekolog?

Det er nok 6-7 år siden hvertfall. Har tenkt på det så lenge, men orker ikke bruke fastlegen til det. Hvor mye koster dette hos gynekolog?
320 kr er vel det egenandelen ligger på i det offentlige. Privat er det svindyrt. Betalte 750 kr for 5 min...

Blir 2 år siden sist i november. Skal til gyn for oppfølging etter ruptur i desember, så tror jeg ber henne ta en ny da.

Da må du få sjekket deg!! :)

Uff ja, må gjøre det. Har brukt fastlegen til det, men pga skader etter første fødsel kunne jeg tenkt meg til gynekolog denne gangen for å få svar på litt flere ting. Og dermed har jeg bare glemt det :P

Uff ja, må gjøre det. Har brukt fastlegen til det, men pga skader etter første fødsel kunne jeg tenkt meg til gynekolog denne gangen for å få svar på litt flere ting. Og dermed har jeg bare glemt det :P
Da ringer du i dag og ordner med henvisning ;)

Back
Topp