Celleprøve - hos fastlege eller gynekolog?

Jeg ringte til legekontoret mitt å bestilte dit men til en kvinnelig lege :)
 
Gjør det hos gynekolog. Tar da også Ul i samme slengen.
 
Tar det hos fastlegen. Like ubehagelig uansett hvem som gjør det :p
 
Sist gang bestilte jeg hos gynekolog. Men da må man jo dessverre betale selv :( 1650 på Aleris. Det kjekke er jo at man får innvendig ul og jeg følte hun hadde litt mer peil. En litt grundigere sjekk liksom.
 
Første gang tok jeg hos fastlegen. Celleforandriger første til biopsies hos gynekolog og konisering på sykehus.

Har tatt alle celleprøver hos gynekolog siden. Har gått I forbindelse med fertilitetsbehandling og oppfølging etter konisering. Veldig greit, hun er skikkelig flink :)
 
Syns forresten det var mye vondere nå etter en fødsel. Enn det har vært før. Trodde jeg skulle svime av. Så vet ikke om det er pga det var en lege som gjorde det, eller om det vanligvis er mer ubehagelig etter man har fått barn?
 
Har gjort hos begge deler, sist var hos gynekolog.
 
Min fastlege er min nabo, så celleprøve tas hos gynekolog;)
 
Kan fint ta det hos fastlegen, men spiralinnsetting vil jeg ta hos gynekolog så blir nok henvist dit etter fødsel.
 
Jeg har tatt hos fastlege. Han er bekjent av familien men det gir jeg blanke i. Celleprøve er så standard og fort gjort at jeg ikke føler det er verdt å betale flere hundre for.
 
Aldri tatt celleprøve. Og kommer sikkert til og ta hos fastlegen. Eller så må eg til nabokommunen for gynekolog. Men skal få ny fastlege rett før fødsel. Så usikker når eg kommer til og ta det første gang. Kvit meg allerede:p og er like ekkelt samme hvem som gjør det.
 
Har fått tatt det både hos fastleger og gynekologer. Spiller ingen rolle for meg. Nå slipper jeg det ettersom jeg har fjernet livmoren (ikke derfor livmoren ble fjernet altså). Om jeg skal sjekke noe nå, er det hos gyn fordi det da må brukes UL for å kontrollere eggstokkene.
 
Back
Topp