Carpal tunnel

Ser ikke godt ut!! :-(

Det er ikke spesielt vondt nå.
Om dagen er jo fingrene i bevegelse, selv om hånda er hoven, så de stivner ikke.
Og om natta bruker jeg skinnene så det hjelper på hovenheta i håndleddet og jeg stivner ikke da :-)

Det er ikke spesielt vondt nå.
Om dagen er jo fingrene i bevegelse, selv om hånda er hoven, så de stivner ikke.
Og om natta bruker jeg skinnene så det hjelper på hovenheta i håndleddet og jeg stivner ikke da :-)
Det du kan prøve å tenke på er at hendene kan ligge over hjertehøyde om natta.. da hjelper tyngdekraften litt til i forhold til hevelse..

Det du kan prøve å tenke på er at hendene kan ligge over hjertehøyde om natta.. da hjelper tyngdekraften litt til i forhold til hevelse..

Jo men jeg klarer ikke ligge på rygg. :-/
Ligger på siden og ligger den armen som er opp, på magen også den andre ligger under hodet eller strak ut. Og beina ligger oppå to puter under overmadrassen så de kommer høyt nok opp :-)

Jo men jeg klarer ikke ligge på rygg. :-/
Ligger på siden og ligger den armen som er opp, på magen også den andre ligger under hodet eller strak ut. Og beina ligger oppå to puter under overmadrassen så de kommer høyt nok opp :-)
Ikke lett ;-) Du får fortsette med det du gjør - unngå salt og sukker og drikke mengder med vann..

Ikke lett ;-) Du får fortsette med det du gjør - unngå salt og sukker og drikke mengder med vann..

Ja det er lettere sagt enn gjort :P
Syns der er så mye "usynlig" salt i maten. Mat man ikke ante at det var salt i, sukker også for den saks skyld.
Og det er jo sukker og salt i ALT så å si, så jeg har gitt opp å kutte helt.
Men kutter heller ut eller ned på der jeg ser det er veldig mye.

Ja det er lettere sagt enn gjort :P
Syns der er så mye "usynlig" salt i maten. Mat man ikke ante at det var salt i, sukker også for den saks skyld.
Og det er jo sukker og salt i ALT så å si, så jeg har gitt opp å kutte helt.
Men kutter heller ut eller ned på der jeg ser det er veldig mye.
Det er sånn man må gjøre d

Har du fått tunnel carpal syndrom-diagnose av legen? Det er som regel at 1-3 fingre dovner bort/du har smerter (tommel, peke, lange). Det der ser jo helt ufattelig ut!!

Har du fått tunnel carpal syndrom-diagnose av legen? Det er som regel at 1-3 fingre dovner bort/du har smerter (tommel, peke, lange). Det der ser jo helt ufattelig ut!!

Nei ikke av lege men jordmor mente det kunne være det da det ikke er noen andre tegn til svangerskapsforgiftning, urin og bt var fin.
Har lest litt om cts og syns selv det passer med slik jeg har det.
Men skal til lege på tirsdag så jeg tar det opp med henne da. :-)

Hadde veldig vondt i hånda på søndags kveld, så idag, mandag, ringte jeg legekontoret og fikk komme til en lege.
Men det var lite nytt han hadde å fortelle. Han var sikker på at det var CTS og ingenting å gjøre med det.
Holde hender og føtter høyt, aktivitet, lite salt,sukker og karbo, massere, skinner osv.
Ikke kunne jeg få noe mot smertene og ikke kunne jeg få noe vanndrivende.
En real bomtur altså.. :-(
Men oppturen er jo det at idag har henderne vært litt bedre, så jeg håper det fortsetter :D

Huff, det ser utrolig slitsomt ut! Vil det bli bedre etter fødsel? Stor godbedringsklem!!

Huff, det ser utrolig slitsomt ut! Vil det bli bedre etter fødsel? Stor godbedringsklem!!

Ja de mener at vannet vil gå ut av kroppen etter fødsel og dermed vil dovenheta og prikkingen i fingrene gå over :-) så vi krysser fingrene :-)
Takk ❤️

Back
Topp