? Cameleons Svangerskapsdagbok ?

Cameleon

Gift med forumet
LYKKE!

Gravid, Lykkelig og Spent!

Litt om oss:
Jeg og mannen har vært sammen i over 4 år.
Bygger oss hus sammen, som vi får flytte inn i i slutten av 09
Prøvere siden 1 Juli 08
Opplevd 2 SA
Håper dette er vår tur til å bli verdens lykkligeste foreldre!

Tetstet positivt 28Juni, en mnd etter SA.
Synes det er ganske sprøtt at jeg har en lilling i magen igjen, men nyyyyter hvert sekund! Savner egentlig flere symtomer, men satser på at de kommer!

Mitt høyeste ønske akuratt nå, er at vi får bli foreldre i Mars 2010!

Unnfangelsen finner sted omkring:
10. juni 2009

Hjertet begynner å slå:
5. juli 2009

Embryoet beveger seg:
29. juli 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
5. august 2009

Alle indre organer er ferdig formet:
5. august 2009

Risikoen for spontanabort avtar:
19. august 2009

Kvalmen avtar for de fleste:
26. august 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
2. september 2009

Fosteret svelger og tisser:
16. september 2009

Tid for ultralyd:
23. september 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
30. september 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
14. oktober 2009

Fosteret begynner å høre:
4. november 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
2. desember 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:
6. januar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner:
12. februar 2010

Antatt termindato:
5. mars 2010

ca 5+5 idag!

Har ikke hatt så innmari mye symtomer hittil egentlig. Noe som har gjort meg litt nervøs!
Var kvalm med brekkninger forrige uke, men det gikk over til uvellhet utover dagen, og ble egentlig så godt som borte! [8|]
Siste 2-3 dagene har jeg vært stuptrøtt! Sovner på sofaen titt og ofte og tar meg middagskvil og små cowboy-lurer hver gang jeg har muligheten!
Idag derimot er uvellheten tilbake! HURRA! Det kommer fler og fler symtomer, dette må vel tyde på at lillingen klorer seg fast? Jeg håper iallefall det! Uvellheten har gått til et nytt stadium, jeg vil ikke kalle det kvalme, men.. det er iallefall en mellomting! For kvalmen er der, men ikke sååå gale som det nok kan bli! Den ligger bare i bakhånd og lurer!

Og dere, det er best jeg skriver ned dette, tilfelle jeg blir kjempekvalm i løpet av graviditeten, så får jeg minne meg selv på dette: Jeg liker kvalmen jeg! Den er nemmelig betryggende!

Merker jeg er kjempe redd for å miste nå, nermer meg med stormskritt 6 uker, som jeg mistet på forrige mnd.. Jeg krysser fingrene, for dette MÅ gå bra vel? Vi vil jo såå gjerne at dette skal klaffe!

Lille skatten vår, voks deg stor og sterk! Mamma og Pappa vil så gjerne møte deg, bli kjent med deg, og elske deg!

5+6

En følelsesmessig kneik dette her. I morgen er jeg 6+0, samme som jeg var 27Mai i år...
Livredd for å begynne å blø.
Livredd for å få vondt
Livredd for at dette ikke skal gå bra!

Har hatt en slik god følelse hittil. Når jeg satt med positiv test, var jeg overbevist om at dette er vår tur. Når jeg merket kvalmen, smilte jeg fra øre til øre! Når jeg tenker på Mars neste år, har jeg fått en slik god, rolig følelse i kroppen.
Men i gårkveld, fikk jeg skrekken.
Og den fortsatte i natt, og hittil på dagen i dag.
Det kjennes ut som noe ikke er riktig. Jeg føler ikke at jeg har noe i magen! Jeg føler at jeg har kroppen min helt for meg selv, og har ikke troen på at hjertet til lillingen ligger å slår.. Egentlig venter jeg bare på å begynne å blø... [:(]
Men jeg håper, så inderlig, at dette bare er en uro som kommer fordi jeg nermer meg den 6 uka.. Selv om jeg ikke er helt overbevist..

Jeg krysser fingrene for at dette går bra, og satser på å få tilbake "gravid-feelingen" min snart! For dette er ikke noe kjekt...! [&o]

6 UKER IDAG!!!

Hurra!

I morgen drar vi på ferie, i en liten uke, og vi skal kooose oss med min oppblåste mage!
Har grudd meg litt til idag, men alt virker bra! Kvalme og uvellheten er tilbake, og jeg nyyyter tilværelsen!

Jeg er gravid! [:D]

7 uker!

Skal til legen idag, og skal prøve å få henvisning til tidlig UL, for å se hjertet. Jeg er så nervøs akuratt nå, at jeg ikke klarer å nyte noe... [:(]
Travelt og ganske trist!

Mamma og pappa fikk vite det 6+5, og de ble utrooolig glade! Kjempe koselig å se! [:D]

Fikk tidlig ultralyd med legen idag!!! [:D]

Fikk en kjempe koselig svensk gyn. som tok seg god tid, forklarte og var kjempe herlig! Vi fikk se et bankende hjerte! Og jeg har aldri sett noe sååå nydelig før! Helt fantastisk! [:D]

Hun trodde ikke jeg var 7+0, for selv om Lillingen lå litt sjult bak plommesekken, fikk hun bare målt den til 4,1mm, men blir ny UL neste uke, for å se utviklingen til da! Gleeeeeder meg til å se hjertet til Minien dunke igjen! [:D] Spiller ingen rolle å bli satt tilbake, for dette hadde jeg misstanke om, men så lenge hjertet slår er jeg kjeeempe glad! [:D]

LYKKE!

bare tre dager til lillingen skal vise seg frem igjen!!
Åååå,som vi gleder oss!!![:D][:D]

Formen er laber! egentlig er den vel det på godt norsk som kalles for elendig! Kaster opp, er kvalm, shabby, uopplagt og trøtt, meeen, det er verd det!!

[:D]

Mannen er verdens beste, passer på meg, og duller ekstra med meg! Hadde nok ikke klart dette like bra om det ikke hadde vært for han!! Verdens beste!![:D]
Rydder, lager mat, og står på! Takk til han! <3

I morgen er det ny UL! Gleder meg!
Det er høydepunktet i en hverdag som ellers består av kvalme, uvellhet, og oppkast! [;)]
Men man må se lyst på det, for det er nok absolutt verd det!!  ....og jeg gjør det nok gjerne igjen! (iallefall om noen år..! [:D])

Så det nydelige hjertet dunke igjen idag!
Herlighet så nyyydelig!
Jeg er forelsket i spiren min! Verdens flotteste skapning!

Den var 7 mm stor/liten[:D] og jeg er 7+0! Blitt satt tilbake totalt 1 uke nå, men det spiller iiiingen rolle! [:D]
For jeg er bare SÅ lykkelig!

Ikveld skal vi si det til bestevennene våre, som også venter smått! De har termin 3 uker før oss! Kjeeempe spennende!

Kvalme, Brekninger og Oppkast
Men belønningen vi får i mars er verd hver eneste time med elendighetene!

Gleder meg slik til magen kommer, til formen blir bedre, til jeg kan fortelle hele verden at jeg skal bli mamma, og at baret mitt skal få verdens beste pappa! Jeg gleder meg sånn til pappaen kjenner spark for første gang, til vi ser en baby på ultralyd, ikke bare en liten klump, jeg gleder meg til å lage til barnerommet, til å kjenne at fødselen er i gang, til å få beskjed om å begynne å presse ut barnet, og ikke minst til å susse på verdens beste skatt!

Som jeg gleeeder meg til vi blir foreldre!!

8+2
Så kom hormonene!
Satt og studerte min kjære, så kommer tårene trillene!
Jeg er så heldig som har han! Han er så perfekt, så nyyydelig, og han er min!
DET er ufattelig! Vi har ikke bare minnene om oss to, nå skal vi lage minner fra vår egne lille familie!

Som jeg elsker Mannen Min!

[:D]

9+4
Sliten av å ikke ha matlyst, og alltid være kvalm. Men det blir verd det! DET er jeg sikker på!
Elsker allerede lille skatten vår!

På tirsdag skal jeg på første kontroll! Spennende, gleder meg veldig!

Fremdeles ganske oppblåst, gleder meg til magen kommer skikkelig og vi kan kose på den, og glede oss til å kjenne sparkene!

Vi skal på første svangerskapskontroll idag, jeg og mannen!
Jeg har akuratt karret meg opp av sengen, kvalm og spyklar! Bare en halvtime til jeg har time hos legen, og har ikke fått på meg ordentlige klær enda! Gurimalla, jeg spyr og spyr ooog spyr, er sliten og i elendig form..
Håper legen har noen tips jeg ikke har prøvd,for nå er jeg så bekymret for lillegullet.. Babyen trenger jo mye næring nå, og med så lite/ingenting mat som jeg får i meg, er det jo helt forferdelig!
Når mamma gikk gravid med meg, ble hun vurdert innlagt på sykehus, pga dehydrering/uttørking...
Tenker som så, at så lenge babyen får alt den trenger og behøver, så går det fint. Jeg skal overleve dette, selv om det er travelt, så lenge jeg bare klarer å vite at lillingen har det bra!
Prøver å spise, men det kommer opp igjen! Spyr til og med opp igjen vann om jeg drikker det! Har prøvd med kaldt vann, lunket vann, vann med smak (#&%! ÆSJ!!) og kokt vann som er avkjølet til romtempratur..
Men nei! Blir litt bekymret da!

Nå må jeg prøve å få på meg klær, og kaste opp en sistegang før bilturen, for den kan jo bli et langt kapittel i seg selv... [8D]

Førsgte svangerskapskontroll! Endelig!! [:D] 9+6 idag!

Så kjekt med besøk i dagboken!
Og koselig med noen som er akuratt like langt! [:D]

Gratulerer med 10 uker idag du også da!!

Idag er jeg 10 uker!!! 10 uker! Tenk det! Jeg har et foster i magen min! Og 1/4 av svangerskapet er ferdig!
I går, fikk vi fortalt det til endel av slekta, gjenstår fremdeles noen, men det begynner iallefall å bli offisielt nå! Herlig! Sååå godt å endelig få sagt det! Vi skal ha baby, vi skal bli foreldre, vi blir 3 i mars!!!!
Ååå, det er så fantastisk at dette endelig skjedde! At vi får bli en familie!

Første kontrollen i går var ok, litt stresset lege, og jeg ble litt skuffet over at hun bare sier det er helt normalt å være så kvalm som jeg er.. altså, jo, det er vel normalt å være kvalm, men er det normalt å spy døgnet rundt siden uke 4? ikke beholde mat fra torsdag til mandag? Ikke beholde drikke fra torsdag til mandag? Våkne om natten av at man spyr! (grøss!!)
altså.. jeg vet jo at det er vanlig å være kvalm, og uvell.. men jeg blir jo bekymret når jeg ikke får i meg noe som helst!

Men ja, babyen har det bra sa hun.. for den tar av mine reserver.. jeg vet jo egentlig det.. men klart, jeg blir bekymret, fortvilt og redd, når jeg kaster opp igjen vannet jeg drikker!
Om ikke annet trenger jo jeg også vann da!
Men men, det ordner seg nok!

har endel menssmerter idag,mer enn jeg har hatt hele svangerskapet tror jeg.. jobber nok mye på der nedi nå!

Ellers var legen min så dum(?) å si at mellom uke 10 og uke 12 er det litt ekstra stor abortfare.. vel, hun vet jo at vi har mistet noen ganger, og hun vet jo at vi er kjempe bekymret for dette... og når jeg tydligvis har oversett dette samme hvor jeg har lest, og ikke fått det med meg, skulle jeg bare ønske at hun ikke hadde sagt noe!
MEN, vi har jo sett hjertet to ganger, og jeg er jo sååå kvam og uvell, at dette må jo gå bra??! [:)]

I morgen bikker jeg altså over i uke 11!
Helt fantastisk! Nå vet ALLE det, og jeg er sååå stolt! Hadde jeg fulgt mensterminen hadde jeg blitt 12 uker i morgen! Rart å tenke på at vi nermer oss den milepælen!!

Selv om dagene nå går til kvalme, oppkast, og enda mer kvalme... så koser vi oss! Det er utrolig å tenke på at en liten baby har tatt plass i magen min, og at vi skal bli en familie i Mars! En enorm glede!
Hodepinen har også meldt sin annkomst, men jeg håper den ikke blir verre, for den er levbar slik den er nå! Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg nok puttet i meg en paracet, men det er jo ikke nødvendig å gjøre nå som jeg har en liten skatt i magen, å tenke på!

Jeg er ufattelig lykkelig om dagen! Mannen min og jeg, skal bli foreldre! Helt utrolig!!

ORIGINAL: Sikon

HVA ER DET JEG SEEEER! OGSÅ IKKE SAGT NOE?!?!?

HHOHO; GRATULERER VENNEN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

[:D][:D]
Jooo, jeg prøvde å si ifra! Men du var borte på MSN, og svarte ikke! Sådeså! [8D] Jeg har prøøøøvd!!! [:D][:D][:D][:D] hihi!

Takk snuppa!!!

Jeg var ikke kvalm i natt!! Hurra!

kanskje det muligens snart begynner å snu? Det hadde vært innmari deilig!! [:D]

Nå planlegger jeg babyrommet så smått! Siden vi flytter inn i nybygg nå under graviditeten, har vi kommer til at vi må bestemme hvilke farger som skal være på vegger osv. nå med en gang.. får begynne på egeninnsatsen om 2-3 uker allerede!! Så nå planlegges rom for rom! Gleder meg til å flytte inn, da går tiden sikkert FORT frem til Mars!! [:D]

Det er litt rart dette med å være gravid.
For jeg er uten tvil verdens lykkeligste, samtidig som jeg er såå bekymret for den lille. Igår hadde jeg sterke menssmerter, og satt omtrent bare å ventet på at jeg skulle begynne å blø! Forferdelig!

Jeg er såå nervøs, så ekstremt nervøs for å miste enda engang.. Men i morgen er jeg 12 uker etter terminen jeg fikk på tidlig UL, og 13 etter mensterminen, så dette MÅ vel gå bra nå? Er jo kommet så langt, og jeg håper så inderlig lille skatten min kommer ut, frisk og rask i Mars!!

Jeg gleder meg enormt til å kjenne bevegelser, til magen buler SKIKKELIG ut, og alle ser det hele tiden!!! Jeg gleder meg til å tippe på kjønn, og til å handle inn klær og utstyr!
Ååå, jeg gleder meg til å bli Mamma!! [:D]

12 uker i morgen.

Var på sykehuset idag. Begynte å kaste opp blod, først bare spor av blod, deretter ettpar munnfuller med blod. Utrolig ekkelt, og ikke minst, vanvittig skremmende!
Ringte legekontoret, men de hadde stengt(!!) Defmed ble det legevakt i hu og hast.. De var først redd det var magesår, men når de hørte jeg har spydd siden uke 4, så ofte, konkluderte de til slutt med at jeg har kastet opp så mye magesyre, som har gjort at blodårene i magen/mellomgulvet har blitt tært opp..

Det viktigste for meg, var å bli litt beroliget, for jeg synes opplevelsene var utrolig ekkelt!
Så jeg fikk en ny kvalmestillende for de med ekstrem svangerskapskvalme (fikk forsåvitt den diagnosen også, men trodde man ble innlagt og tok div prøver i forbindelse med dette jeg..? snålt)
Prøver å slappe av, men har blitt urolig i magen, så får bare ta tiden til hjelp.. Det går nok over dette også!

Så legen Lykkeliten har det bra, skal jeg ta det med knusende ro! <3
Mye heller at det er noe med meg, for det kan legene fikse på. Lykkeliten er så bitteliten, at han kan de ikke gjøre så mye med!

Back
Topp