Burts Bee - allergifremkallende!

Æsj, Natusan ja.. Vi kjøpte babypudder fra Natusan en dag, i farta sjekket jeg ikke innholdsfortegnelsen. Det stinker "gammel dame"-parfyme! Ughh.. Hvem er det som vil at babyer skal lukte slik?

Her har vi brukt potetmel som pudder :-)

Kjedelig at det først er blitt avslørt nå. Produktene har jo vært på markedet i årevis :(

Jeg trodde BB var noe av det beste man kunne kjøpe. Hamstret inn masse i graviditeten, heldigvis så bruker jeg nesten ikke produkter på lille gutt og har kun brukt litt av olja. Men ja jeg føler meg lurt. Nå må jeg kaste produkter for flere 100kr.

gla jeg aldri kjøpte noe av den serien selv om jeg vurderte det :)

Enig.
Apotekene burde vært mer kritiske. Hadde vært deilig å hatt en apotek-kjede man trygt kunne handle alt i.
syns helsekostbutikker er flinkere enn apotek..

Ja. De er jo litt mer "alternative" og mer nøye på sånt vil jeg tro. Men de har weleda og noen av de inneholder jo dette...
ja, er omtrent alltid et eller annet stoff som ikke er bra i alt. selv om det er ikke er allergi,kjemisk, hormonforstyrrende,nanopartikler,sls,mi, parfyme,alkohol, parabener osv osv.. så har et eller annet konserveringsmiddel byttet navn eller blitt byttet til noe verre... alt som slutter på ene er stort sett alkoholbasert frukt :/ Er til å bli sprø av innimellom.. men går stort sett etter svanemerket, om jeg må ha olje, badeskum eller shampo til barna. Er sikkert en eller annen ingrediens som ikke er så bra i det også.. Må nesten være et vandrene leksikon for å handle trygt...

ja, er omtrent alltid et eller annet stoff som ikke er bra i alt. selv om det er ikke er allergi,kjemisk, hormonforstyrrende,nanopartikler,sls,mi, parfyme,alkohol, parabener osv osv.. så har et eller annet konserveringsmiddel byttet navn eller blitt byttet til noe verre... alt som slutter på ene er stort sett alkoholbasert frukt :/ Er til å bli sprø av innimellom.. men går stort sett etter svanemerket, om jeg må ha olje, badeskum eller shampo til barna. Er sikkert en eller annen ingrediens som ikke er så bra i det også.. Må nesten være et vandrene leksikon for å handle trygt...
Variasjon er kanskje lurt også, så blir det ikke det samme stoffet over mange år.

Back
Topp