Burts Bee - allergifremkallende!

Utrolig kjipt med villedende merking :(

Vi bruker veldig lite produkter, bare babyolje om bæsjen er seig og over alt :P ellers ingen ting - bader bade i vann og frøkna ser ut til å klare seg strålene og har ikke tørr hud :) og vann er ikke farlig :P

Man kan ikke stole på noen! :( Det handler kun om penger og salg :( Her kjøper jeg ingenting med mindre det er godkjent av grønn hverdag.

Har sendt mannen avgårde for å kjøpe shampoo ++ på apoteket i dag.
Tenk- de selger jo de greiene på apoteket overalt!! Drøyt det også tenker jeg...

Det er jo litt tragisk at man må Google seg ihjel før man skal kjøpe en såpe!

Nå har jeg lett lenge etter en solkrem som har blitt godkjent av Forbrukerrådet. Det er jo kun dritten man finner! Fant endelig solkrem på mandag.

Det er jo litt tragisk at man må Google seg ihjel før man skal kjøpe en såpe!

Nå har jeg lett lenge etter en solkrem som har blitt godkjent av Forbrukerrådet. Det er jo kun dritten man finner! Fant endelig solkrem på mandag.
Enig.
Apotekene burde vært mer kritiske. Hadde vært deilig å hatt en apotek-kjede man trygt kunne handle alt i.

Enig.
Apotekene burde vært mer kritiske. Hadde vært deilig å hatt en apotek-kjede man trygt kunne handle alt i.

Ja, jeg trodde en kunne stole på produktene på apoteket, men tydeligvis er de ikke så nøye på ting som de gir uttrykk for...

Ja, jeg trodde en kunne stole på produktene på apoteket, men tydeligvis er de ikke så nøye på ting som de gir uttrykk for...

Apotekene må jo også kunne stole på den informasjonen de får fra produsenten. Hvorfor er det apoteket sin feil når det er produsenten som lyver og kommer med usannheter? Og hva som er "gode/trygge" produkter er ikke en fasit. Jeg har fått kjempe store problemer etter at den faktisk veldig trygge gruppen konserveringsmidler parabener ble en uting i hudprodukter. Jeg reagerer kjempe allergisk og får store kjøttsår på hendene feks av vanlige håndsåper pga bytte til nye, ukjent og derfor mye mer utrygge konserveringsmidler.

Apotekene må jo også kunne stole på den informasjonen de får fra produsenten. Hvorfor er det apoteket sin feil når det er produsenten som lyver og kommer med usannheter? Og hva som er "gode/trygge" produkter er ikke en fasit. Jeg har fått kjempe store problemer etter at den faktisk veldig trygge gruppen konserveringsmidler parabener ble en uting i hudprodukter. Jeg reagerer kjempe allergisk og får store kjøttsår på hendene feks av vanlige håndsåper pga bytte til nye, ukjent og derfor mye mer utrygge konserveringsmidler.
De store kjedene burde kunne ha kjemiker som forstår innholdsfortegnelsen og går igjennom produkter de tar inn!

Er ikke bare Burt's Bees det gjelder heller. Fant limonene i innholdsfortegnelsen på Weledaprodukter også. Gikk rett i søpla.

Ja! Den serien fra BB har jo fått mye pr fra forskjellige sponsorer... Men det er bare piss alt sammen!! Skikkelig provosert over at det er lov til å selge så villedende produkter.

Ja, d reagerer jeg og på! De har alliert seg med mammabloggere og d ene med det andre! Har aldri brukt d på ungene, og kommer heller aldri til å gjøre d etter den tv2 saken.

Æsj, Natusan ja.. Vi kjøpte babypudder fra Natusan en dag, i farta sjekket jeg ikke innholdsfortegnelsen. Det stinker "gammel dame"-parfyme! Ughh.. Hvem er det som vil at babyer skal lukte slik?

Æsj, det prøvde vi også en gang. Vi har en time å kjøre til nærmeste apotek, og tenkte å prøve en annen løsning. Gubben hadde pudra og mini har aldri vært så sår :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Leste det nylig, og valg om produkter til lillesnupp var ganske enkelt - dropper disse..

Burde egentlig krevd å få pengene tilbake...

Back
Topp