Bursdagskaker

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva slags kaker lager dere til barnas bursdager? Noen som har bilder eller oppskrifter til inspirasjon?

Det er vel ingen som har oppskrift på noe veldig enkelt som likevel ser litt bra ut for barn? F.eks. en fancy måte å pynte posekaker på?[8D] (Litt fancy da, ikke slike fantastiske konditorkaker som de legger ut bilder av på generell og matforumet, jeg kjenner begrensningene mine.)

Det var lurt.[:D]

Er det vanskelig å steke i slike former? Er det lett for at kakene bli rå i de tykke delene, og hardstekte i de tynne? Eller går det greit? Finnes det noen triks for å få kaken ut av formen uten at den blir til smuler? (Jeg er verdens mest håpløse baker.)

Tror du det er noen typer kaker som passer bedre til slikt enn andre? Helst sjokoladekake, krydderkake, gulrotkake eller noe annet de selger ferdig da? Brownies eller ostekake passer sannsynligvis ikke så godt... Jeg trenger ikke tenke på hva Felix vil ha, for han har ikke likt en eneste av de kakene vi har latt ham smake på uansett.[8|] Tror det blir pølser og store mengder sylteagurk på ham, uavhengig av hva jeg prøver å bake.[:D]

Tenkte jeg skulle prøve meg på den dærre oboykaka. aldri prøvd den før.

Hva er oboykake? Det har jeg aldri smakt?

ORIGINAL: T.Js mamma

Tenkte jeg skulle prøve meg på den dærre oboykaka. aldri prøvd den før.

Den er jo genial og GOD [:D] Hvis det er den uten egg, med kefir? [:)] Tenkte å prøve den i lokomotiv-form [:)] aldri prøvd sånn figurformkake, så må vel teste litt...

Jeg baker bare sjokoladekake i langpanne [:)] Pynter med seigemenn og kanskje nonstop, kan de spise det nå?[8|]
Jeg har en veldig enkel og god sjokoladekakeoppskrift hvis du har lyst å droppe posekaka[:D][;)] den er laget med surmelk og uten egg, og holder seg god og saftig flere dager [:)]

ORIGINAL: Siri91

Jeg baker bare sjokoladekake i langpanne [:)] Pynter med seigemenn og kanskje nonstop, kan de spise det nå?[8|]
Jeg har en veldig enkel og god sjokoladekakeoppskrift hvis du har lyst å droppe posekaka[:D][;)] den er laget med surmelk og uten egg, og holder seg god og saftig flere dager [:)]

om de kan spise nonstop? selvfølgelig! Mathilde smakte på det på 1-års dagen sin og elsket det[:-][;)]

Har ikke tenkt så langt! bør ha bløtkake/marsipankake i en hver bursdag - det er jeg vant med (syns ikke nødvendigvis det er så godt men..)

Men sjokoladekake derimot er kjempegodt og spises alltid opp!!! Har en herlig oppskrift med kaffe og masse sjokolade! Kanskje ikke barnas favoritt men..!

Her http://www.freiahjemmekonditori.no/ er det masse enkelt, morsomt... og godt...

Vi skal ha marsipankake, gele, sjokoladekake og snooop...

eg skal lage marsipan kake, sjokoladekake og muffins.. men ingenting fancy, det klarer eg ikkje [:)] men tenkte eg skulle prøve med farget marsipan da, hvit marsipankake med blå dyr på eller noe tenkte eg [:D] dyra er jo enkelt, trykker dei bare ut med pepperkakeformer [:D]

tenkte jeg skulel bake ut en lillebror til han jeg[8D]

hehe, ellers blir bursdagen hans litt vanskelig å planlegge i år. Har jeg ikke født til bursdagen hans er det jo greit, men om jeg enda ligger på sykehuset får vi ta det når jeg kommer hjem og får litt energi. han er jo heldigvis så liten enda at han skjønner ikke om det blir feiring ett par uker etter selve dagen hans. Familien har sagt de stiller opp med kaker om jeg akkurat har født[:)]

ORIGINAL: Siri91

Vil gjerne ha oppskrift.[:)]

ORIGINAL: Smere

Spray formen godt med formfett.Da kommer den lett ut [:)]
Det husker jeg at virket godt da jeg har prøvd det for lenge siden ja.[:D] Det skal jeg kjøpe. De selger det ennå? Det ble ikke fjernet på grunn av alle idiotiske tenåringene?

ORIGINAL: mammatilstorm

I år skal han få kake med Elias[:D]
Hørtes tøft og avansert ut.[:D]

ORIGINAL: Pigita

Her http://www.freiahjemmekonditori.no/ er det masse enkelt, morsomt... og godt...

Vi skal ha marsipankake, gele, sjokoladekake og snooop...
Takk, jeg får kikke litt der.[:)]

Back
Topp