Ja, vi må isåfall gjøre det!Når det er så få, så ser jeg ikke problemet med det . Jeg er lærer ;-) Men snakk gjerne med læreren om det , slik at hun vet om det .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, vi må isåfall gjøre det!Når det er så få, så ser jeg ikke problemet med det . Jeg er lærer ;-) Men snakk gjerne med læreren om det , slik at hun vet om det .
Jada, og det er jeg forsåvidt enig i. Men skal vi da bare slå oss til ro med det, for vi har jo en regel, så da trenger vi ikke jobbe mer med foreldres holdninger? Er ikke holdningene viktigere enn en regel? Er det ikke holdningene som avgjør om ett barn blir inkludert i hverdagen eller ikke? Bør man ikke ikke jobbe mot bedre holdninger, større bevissthet, mer inkludering i hverdagen, og at dette går mer av seg selv enn at man må ha en slik regel?
Som sagt, en hvilepute for foreldrene synes jeg.
Og en annen ting, blir ikke barn som da ikke kan/ønsker og feire bursdagen sin på ett vis utestengt? Både fra ett fellesskap, en tradisjon og en merkedag.
Det finnes mange grunner til at barn vil ha små bursdager, som at de blir mobbet, kaos, lydvare, ekstremt sjenerte, liker ikke store folkemengder, vil ikke ha fokus på seg selv blandt mange etc. Jeg synes disse barna også har rett på en fin bursdag!
Skal disse være de eneste i klassen som ikke feirer bursdag? Er det riktig?
Man får ikke automatisk bestemme hvem som skal inviteres fordi man ikke inviterer alle. Her hadde hun fått gjort det, fordi hun faktisk ville invitere alle de som er sammen på skolen. De er en gjeng på fire, som leker sammen, og bare sammen, så ingen de leker med ville blitt utelatt. Derfor hadde jeg ikke korrigert på ønsket. Men som forelder må man jo passe på uansett hvor mange som inviteres!Klart man må inkludere i hverdagen også, og her på vår skole så jobbes det med det hele tiden både med foreldre og barn, Ingen hvilepute her, men alikevel en fantastisk bursdagsregel synes jeg! For det er så lett å utelate noen om 24 foreldre skal la poden selv bestemme hvem som skal komme i bursdag. Som sagt er ikke bursdag bare for en dag, den er for minst en uke for små barn.
Barn bruker bevist bursdag som et middel mot utestengelse. Du får ikke lov å komme i min bursdag er en mye brukt replikk blant barn som er 3-8 år!
Her lar jeg ikke min gutt bruke ett slikt pressmiddel for han vet at han må be alle uansett.
Vi kommer sikkert til og finne en løsning på vår situasjon, men det finnes flere barn i denne situasjonen, flere foreldre som gruer seg hver gang det nærmer seg bursdag, og derfor synes jeg det er en viktig diskusjon. Det handler ikke bare om oss, det handler om diskusjonen også!Det er jo derfor jeg har skrevet flere ganger, snakk med lærer og foreldre så er jeg helt sikker på at dere vil finne en løsning på problemet!
Jeg har skrevet at jeg forstår din situasjon, men er tilhenger av å be alle barna i bursdag.
Vi kommer sikkert til og finne en løsning på vår situasjon, men det finnes flere barn i denne situasjonen, flere foreldre som gruer seg hver gang det nærmer seg bursdag, og derfor synes jeg det er en viktig diskusjon. Det handler ikke bare om oss, det handler om diskusjonen også!
Ja, det synes jeg. Hvis hun blir invitert til de hun faktisk er med, og hennes "gjeng" bare blir invitert til hverandre er det helt greit!Men da synes du kanskje det er greit at jenta di bare blir invitert i 2-3 bursdager i året, og utelatt fra 7 andre?