Bursdagsdilemma

Ja, da synes jeg at de skal stå for transport.

Mener det ble sagt sånn når vi var yngre, syns det er en fin måte å gjøre det på, antar at de som ikke kan er såpass få at man alltids finner en løsning :)
Ja det tror jeg igså. Har hvertfall aldri vært noe problem rundt her

Da synes jeg man kan skrive i invitasjonen at dersom noen har vanseligheter med transport kan man være behjelpelig med dette.

Synes det blir ego å lage stort til et godt stykke unna og forvente at alle skal komme seg dit. Ikke alle har bil, ikke alle ar foreldre som kan ta buss en time til og fra barnebursdag.

Hadde ikke forventet at transport ble ordnet. De som skal i bursdagen kan jo avtale kjøring sammen. Men de som skal ha bursdagen må selvsagt regne med at det ikke er sikkert alle kan komme.

Syns de skal stå for transport. Selv var vår eldste invitert i selskap i lekeland nylig. Det er en times kjøretur og en ferjetur. Hadde de ikke ordna med kjøring, hadde ikke vår fått gått. De reiste 13 og var ikke hjemme igjen før klokka nærma seg 20 tiden. Jeg har tross alt enda ett barn med sovetider og sånt lenge før den tid. Og jeg var nylig operert så ;)

Jeg synes det, enn så lenge har vi ikke bil så vår sønn kan ikke delta 5 mil unna skolekretsen om vi må hente og bringe selv...

Vi bur 30-40 min unna Bergen, og her er det relativt vanlig at bursdagsbesøk foregår innover mot sentrum. Vi har og hatt besøk på teatret der jentungen speler (40 min unna). Vanlig praksis her er at folk kjører saman, og gir beskjed til dei som har besøket viss det blir vanskelig å få til så kan arrangøren hjelpe til med organisering.

Men kan man da forvente at alle kommer i bursdagen?
Ein kan vel aldri forvente at alle kjem, men ein må jo gje beskjed viss barnet ikkje kan. Og viss problemet er transport, kan jo dei som skal ha besøket få sjansen til å hjelpe med det? Her står det på invitasjonen at foreldre må ta kontakt viss transporten er eit problem.

Back
Topp