Bursdagsdilemma

Boblefrua

Forumet er livet
På nabobordet ble det diskutert barnebursdager og det var ikke til å unngå å høre noe av samtalen.
Anyway, hva tenker dere om dette?

Bursdager som blir holdt utenfor byen, 40-60 min unna med bil.. Burde de som holder selskapet arrangere transport, evt Være behjelpelig med det?

Ei kollega av meg måtte takke nei på barnet sitt vegne en gang pga av dette.

Synes ikke de som bor utenfor byen må ordne transport for dette. Men så har vi kun et vennepar som bor utfor byen.. Men i bhg/SKOLEKRETS bor vell de fleste i nærheten tenker jeg. Eller??

Om jeg skjønte det riktig, så blir det arrangert 40-60 unna hjemmet til bursdagsbarnet!? Og da synes jeg at de som arrangerer burde ordne med samkjøring e.l løsninger..

Synes ikke de som bor utenfor byen må ordne transport for dette. Men så har vi kun et vennepar som bor utfor byen.. Men i bhg/SKOLEKRETS bor vell de fleste i nærheten tenker jeg. Eller??
Er snakk om at alle bor i nærheten, men bursdagen blir holdt på et (feks) badeland 5 mil unna.

Om jeg skjønte det riktig, så blir det arrangert 40-60 unna hjemmet til bursdagsbarnet!? Og da synes jeg at de som arrangerer burde ordne med samkjøring e.l løsninger..
Helt korrekt. Ble kanskje litt dårlig formulert:)

Men kan man da forvente at alle kommer i bursdagen?

Jeg synes ikke man kan forvente det. Er kanskje ikke alle som har bil eller mulighet til å få barnet til og fra bursdagen da. Husker jeg var i en sånn bursdag på badeland, da hadde de som arrangerte det også fikset med transport.

Jeg syntes ikke man har ansvaret for å ordne med kjøring. Men det går ann å samkjøre, det er de ganske flinke til i klassen til frøkna og funker fint. Vi er flere som ikke har lappen og har hvert noen som har feira i nabobyen. Da har det hvert samkjøring så ikke alle foreldrene kjører men noen som frakter alle ungene. Men man er jo selv ansvarlig for å høre med noen andre om barnet kan få kjøre sammen med noen.

Jeg syns man skal ordne transport jeg da.. Har selv hatt min sønns bursdag 45 min unna og da sørga vi for at alle kom seg dit:) Har også vært sånn i de bursdagene ungene har vært bedt i!

Hadde ikke giddet å dra i en bursdag så langt unna uansett...

Syns man da kunne skrevet i invitasjonen at om skulle trenge transport så kan de være behjelpelige med det.

Eldste feiret bursdagen sin i lekeland 45 min unna i 1 klasse, dog var det kun nærmeste venner han hadde med, men vi kjørte selv 2 biler 7+5 seter slik at vi fikk alle med oss. Jeg hadde ikke forventet at de skulle kjørt og levert ungene selv da vi valgte å ha feiringen såpass langt unna. Men, that's me.

Jeg syns man skal ordne transport jeg da.. Har selv hatt min sønns bursdag 45 min unna og da sørga vi for at alle kom seg dit:) Har også vært sånn i de bursdagene ungene har vært bedt i!
Det er ikke alle som kan prdne transport.

Det gjøres rundt her :)
Mener det ble sagt sånn når vi var yngre, syns det er en fin måte å gjøre det på, antar at de som ikke kan er såpass få at man alltids finner en løsning :-)

Back
Topp