Bursdag

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Har dere begynt å planlegge bursdagen deres? :) Hva slags kake skal dere lage?
 
Åå, gøy tråd!! :)

Jeg har jobb den dagen hun fyller år, men lurer egentlig på om vi kanskje feirer dagen før, som er på en søndag. Litt lettere at alle kan komme. Har ikke så stor familie her selv (bare hans familie) så det blir ikke så mange.

Meen har lyst å lage en liten kake til henne som hun kan grafse i seg med begge hender! :D Men har lyst å finne en sunn utgave.

Så har jeg lyst å bestille en søt kjole med "1" på fra ebay kanskje. Og søte ballonger! :D Og så tar jeg sikkert litt av hvis det kommer noen andre gode idéer her. :p
 
Kom over disse her for noen dager siden. Frister litt å prøve meg på dei. Siden det nok kommer litt barn i familieselskap :)
 
Kom over disse her for noen dager siden. Frister litt å prøve meg på dei. Siden det nok kommer litt barn i familieselskap :)

Glemte bildet :p hehe

9f7e690d89e71f819d189280d2a74178
 
Spenstig, hva er det? :)

Gelesnurrer!
Knallgodt og populært hos både store og små.

1. Del 100g marsmallows i biter. Jeg klippet hver marsmallow i 4. Funka fint

2. Bland 2 pakkere gelepulver med 2,5 dl vann i en bolle. Ha dette i microen i 1 min på full effekt.

3. Ta bollen ut av microen og rør inn marsmallowsene. Rør 1-2 min. De løser seg nok ikke helt opp, det trenger de ikke heller

4. Sett bollen i microen i 30 sek. på full effekt. Når du nå tar den ut og rører skal alle marshmallowsbitene løse seg opp.

Nå tømmer du geleblandingen over i form som du har kledd med plastfolie. La plastfolien gå over kantene slik at geleen ikke renner bak folien. Jeg brukte en litt stor ildfast form. Med bare en porsjon blir langpanna til ovnen for stor, men lager du større mengde funker nok langpanna bra.
La geleen stå kjølig et par timer (minst). Når den har stivnet vil marsmallowsen ligge som et lag på toppen og geleen har sunket til bunnen av forma. Nå kan du løfte geleen ut av forma og forsiktig løsne plastfolien fra kanten. Eller gjøre som meg å bare skjære vekk en tynn stripe ytterst på kantene Jeg brukte pizzahjulet til å dele geleen i strimler som jeg etterpå rullet sammen. Å vips så har du dekorative gelesnurrer.
 
Tenker å lage sjokoladekake :) Og lillemann skal selvsagt få smake et stykke :)
 
Jeg lurer på å lage banankake med krem og bær. :) Et litt sunnere alternativ. Vesla fikk sjokoladekake, men hun var ikke frelst... :p
 
Gelesnurrer!
Knallgodt og populært hos både store og små.

1. Del 100g marsmallows i biter. Jeg klippet hver marsmallow i 4. Funka fint

2. Bland 2 pakkere gelepulver med 2,5 dl vann i en bolle. Ha dette i microen i 1 min på full effekt.

3. Ta bollen ut av microen og rør inn marsmallowsene. Rør 1-2 min. De løser seg nok ikke helt opp, det trenger de ikke heller

4. Sett bollen i microen i 30 sek. på full effekt. Når du nå tar den ut og rører skal alle marshmallowsbitene løse seg opp.

Nå tømmer du geleblandingen over i form som du har kledd med plastfolie. La plastfolien gå over kantene slik at geleen ikke renner bak folien. Jeg brukte en litt stor ildfast form. Med bare en porsjon blir langpanna til ovnen for stor, men lager du større mengde funker nok langpanna bra.
La geleen stå kjølig et par timer (minst). Når den har stivnet vil marsmallowsen ligge som et lag på toppen og geleen har sunket til bunnen av forma. Nå kan du løfte geleen ut av forma og forsiktig løsne plastfolien fra kanten. Eller gjøre som meg å bare skjære vekk en tynn stripe ytterst på kantene Jeg brukte pizzahjulet til å dele geleen i strimler som jeg etterpå rullet sammen. Å vips så har du dekorative gelesnurrer.

Dette skal jeg love deg skal lages :)
Kommer en del unger hit..
 
Back
Topp