Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kom over disse her for noen dager siden. Frister litt å prøve meg på dei. Siden det nok kommer litt barn i familieselskap
Glemte bildet hehe
Spenstig, hva er det?
Spenstig, hva er det?
Gelesnurrer!
Knallgodt og populært hos både store og små.
1. Del 100g marsmallows i biter. Jeg klippet hver marsmallow i 4. Funka fint
2. Bland 2 pakkere gelepulver med 2,5 dl vann i en bolle. Ha dette i microen i 1 min på full effekt.
3. Ta bollen ut av microen og rør inn marsmallowsene. Rør 1-2 min. De løser seg nok ikke helt opp, det trenger de ikke heller
4. Sett bollen i microen i 30 sek. på full effekt. Når du nå tar den ut og rører skal alle marshmallowsbitene løse seg opp.
Nå tømmer du geleblandingen over i form som du har kledd med plastfolie. La plastfolien gå over kantene slik at geleen ikke renner bak folien. Jeg brukte en litt stor ildfast form. Med bare en porsjon blir langpanna til ovnen for stor, men lager du større mengde funker nok langpanna bra.
La geleen stå kjølig et par timer (minst). Når den har stivnet vil marsmallowsen ligge som et lag på toppen og geleen har sunket til bunnen av forma. Nå kan du løfte geleen ut av forma og forsiktig løsne plastfolien fra kanten. Eller gjøre som meg å bare skjære vekk en tynn stripe ytterst på kantene Jeg brukte pizzahjulet til å dele geleen i strimler som jeg etterpå rullet sammen. Å vips så har du dekorative gelesnurrer.
Dette skal jeg love deg skal lages
Kommer en del unger hit..
Syns dei så kjempe kule ut sånn spesielt til barna. Kommer ikke så mange barn her, men gøy med noe litt spesielt til dei som kommer.