Bursdag!

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Okai, så, her er tingen. Jeg har bursdag den 26. og har ikke feiret bursdagen min siden 18. årsdagen. Jeg drakk ikke og ble slått ned og robbet midt i byen.

Før det hadde jeg ikke feiret siden 12 årsdagen.

Har ikke hatt noe interesse for å feire i det hele tatt.. det jeg lurer på:
Hvordan feirer dere bursdagen deres?
Dere som ikke feirer, gjør dere noe spesielt utenom? Sånn bare dere og noen nærme eller er det som alle andre dager?

Jeg har litt lyst til å feire på en eller annen måte, men er usikker på hvordan. Har aldri vært en stor dag for meg.. alltid skjedd noe dumt på den dagen. Er veldig dårlig på å feire. Sikkert glemt hvordan det gjøres :p Bare tenker at det er siste bursdag jeg får før en liten gullgutt kommer til verden. (Jeg klager ikke overhodet, blir nok ei hønemor som heller vil tilbringe den dagen med han enn å feire dagen)
Forhåpentligvis blir han i magen så lenge som mulig. *krysser fingrene*

Okai, så, her er tingen. Jeg har bursdag den 26. og har ikke feiret bursdagen min siden 18. årsdagen. Jeg drakk ikke og ble slått ned og robbet midt i byen.

Før det hadde jeg ikke feiret siden 12 årsdagen.

Har ikke hatt noe interesse for å feire i det hele tatt.. det jeg lurer på:
Hvordan feirer dere bursdagen deres?
Dere som ikke feirer, gjør dere noe spesielt utenom? Sånn bare dere og noen nærme eller er det som alle andre dager?

Jeg har litt lyst til å feire på en eller annen måte, men er usikker på hvordan. Har aldri vært en stor dag for meg.. alltid skjedd noe dumt på den dagen. Er veldig dårlig på å feire. Sikkert glemt hvordan det gjøres :p Bare tenker at det er siste bursdag jeg får før en liten gullgutt kommer til verden. (Jeg klager ikke overhodet, blir nok ei hønemor som heller vil tilbringe den dagen med han enn å feire dagen)
Forhåpentligvis blir han i magen så lenge som mulig. *krysser fingrene*
Feirer kun med familien å har gjort det siden siste bursdagsfeiring med "venner" når jeg var 10, inviterer svigers å mamma de over på kaffe å kake å det er det :-)

Jeg har bursdag i dag faktisk! :)
Samboern hadde for en mnd siden, så vi tok oss en date med middag og show på Latter som felles voksenfeiring:) veldig koselig!!
3åringen er veldig opptatt av bursdag da, så i dag var det bursdagsfrokost, og etter barnehagen skal han og sambo kjøpe gave. Han lurte på om jeg ønsket meg lego, hihi. Vi lager en koselig middag (ballonger måtte vi visst ha) også åpner vi gave og spiser kake, bare vi tre, hehe :) Blir ikke noe større feiring her, kanskje noen venner på bursdagslunsj til helga. Min familie bor på Vestlandet, så ikke noe familiefeiring heller..

Samboern hadde for en mnd siden, så vi tok oss en date med middag og show på Latter som felles voksenfeiring:) veldig koselig!!
3åringen er veldig opptatt av bursdag da, så i dag var det bursdagsfrokost, og etter barnehagen skal han og sambo kjøpe gave. Han lurte på om jeg ønsket meg lego, hihi. Vi lager en koselig middag (ballonger måtte vi visst ha) også åpner vi gave og spiser kake, bare vi tre, hehe :) Blir ikke noe større feiring her, kanskje noen venner på bursdagslunsj til helga. Min familie bor på Vestlandet, så ikke noe familiefeiring heller..
Gratulerer så mye med dagen! :D og dagen din høres veldig koselig ut! Håper du får en fantastisk dag videre <3

Gratulerer så masse med dagen!:) håper dere får en koselig feiring:)

Gratulerer med dagen blåbærtua :)
Jeg feirer sjelden noe særlig jeg heller. Har ikke mye familie i nærheten, så det blir gjerne en middag ute med mann og ev. barn.

Feirer nesten ikke bursdagen min selv lenger,kun med nærmeste familie evt. Og da blir det litt sånn at jeg baker en kake og tenker at de som kommer innom,er velkommen:)

Feirer i grunn ikke bursdag, dvs, lager kake, også blir det gjerne en presang fra ungene. I år ble jeg 40, så da dro jeg og mannen ut å spiste og på kino etterpå.

Bursdag er stas! Selv faller bursdagen min veldig ofte i påsken, og da er jeg stort sett på fjellet, så da blir det bare en liten markering med de jeg er sammen med der. De siste ti årene har jeg sjeldent hatt noen stor bursdagsfest eller noe, men for 1 1/2 år siden hadde jeg for en gangs skyld bursdag før påsken, og bestemte meg for å feire det. Inviterte litt venner hjem, og det var så stas! Jeg trodde egentlig ikke at jeg likte å feire dagen min sånn, være midtpunktet på en måte, men det var jo så koselig! Til våren har jeg faktisk bursdag helgen etter påske, og da blir jeg 30, så har planer om å feire litt da. Men med en baby på 3-4 måneder blir det neppe en vill feiring, men en middag eller lunsj med noen venninner, samt å invitere familien på kake skal jeg iallefall :)

Jeg har jo bursdag på nyttårsaften, så fra 16-24 år så har jeg alltid feiret med drikking og festing på byn med venner.
Siden jeg møtte samboeren i 2013 har bursdagene vært roligere, kost oss hjemme med god mat og film. Og gave fra samboeren :)
Blir nok sånn fremover også :)

Det pleier ikke å være noe voldsom feiring, men litt kos må det være synes jeg:-) Det er ikke alltid vi får det til på selve dagen, men vi pleier enten å spise noe ekstra godt hjemme, eller på restaurant. Det hender vi inviterer til selskap, og da pleier vi å stelle istand litt koldtbord-aktig (ofte litt tapas-inspirert). Lager mange småretter som passer sammen, og avslutter med dessert og kake. 30-årsdagen min feiret jeg med venner på et utested hvor vi hadde bestilt mat og fikk vårt eget rom på en måte. Når mannen ble 30 år lagde vi hagefest med tapas. Om 2 år blir han 40, og vi har allerede begynt å tenke på ny feiring:-) Når familen samles feirer vi ofte flere bursdager i slengen, fordi vi bor så langt fra hverandre. Så da er det god mat, kaker og gaveutdeling.

Feirer som regel rolig med familien, og noen ganger blir det en liten venninne-fest :-)

Back
Topp