Burde jeg si det?

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Jeg jobber i et yrke i helsesektoren der vi har mange tunge person løft. Har gitt beskjed til sjef min at jeg er gravid - men burde jeg fortelle kollegaene mine? De er jo de jeg jobber med, de merker at jeg må gå og kaste opp, at jeg ikke er i form osv? Lurer også på om jeg kan løfte i det hele tatt? Burde jeg si det til arbeidskollegaene mine?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fortalte det til kun sjefen min i uke 8, er i uke 12 nå, og offentligjorde det på facebook i går, så regner vel med at kollegaene fikk det med seg da :) Du kan løfte, det du er vandt til, men ikke tyngre. Det legen min sa var at det var "Myte" at man ikke kunne løfte tungt, men altså selv ville hun ha passet på det. Sjefen min har ihvertfall tatt veldig hensyn til det, å spurt om det går bra å løfte og blabla :)

Jeg fortalte det til kun sjefen min i uke 8, er i uke 12 nå, og offentligjorde det på facebook i går, så regner vel med at kollegaene fikk det med seg da :) Du kan løfte, det du er vandt til, men ikke tyngre. Det legen min sa var at det var "Myte" at man ikke kunne løfte tungt, men altså selv ville hun ha passet på det. Sjefen min har ihvertfall tatt veldig hensyn til det, å spurt om det går bra å løfte og blabla :)
Okei :-) er uke 5-6 nå, litt usikker men dette er konstatert i fra clearblue ukes indikatoren. Har pratet med sjefen, men usikker i forhold til mye hard arbeid på jobb hadde du vært og tatt tester hos legen din før du sa det?

Nei jeg tok bare en clearblue med ukesindikator, legen mente at de testene nå til dags var så safe så det var ikke nødvendig å ta test der borte, så fikk kun litt info og time til 1 svangerskp kontroll som er i morgen. Men tok en test hos legevakta, da jeg hadde pittelitt rosa utflod + brunt i uke 7-8 og den var positiv der ihvertfall : )

Jeg vet bare at det ikke er en myte å ikke få løfte tungt om bekkenløsningen har meldt seg ;) Men det kjenner du vel ikke til nå? Førstegangs?

Jeg ville nok fortalt det til kollegaene også, som du sier; det er jo de du jobber med! :) Istedenfor at de lurer og går å hvisker om at du har fått spysjuka, men ikke holder deg hjemme og smitter pasienter og slikt, så ville jeg absolutt fortalt det! :)

Hva i helsesektoren jobber du med?
Å det er absolutt ikke farlig å løfte litt, så lenge du ikke anstrenger deg for mye elller kjenner det blir vondt så skal det ikke være noe problem:)
Jeg jobber selv på sykehjem, å sist fortalte jeg det ikke til kollegaene før uke 17:) sjefen fikk vite d uke 12:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Hva i helsesektoren jobber du med?
Å det er absolutt ikke farlig å løfte litt, så lenge du ikke anstrenger deg for mye elller kjenner det blir vondt så skal det ikke være noe problem:)
Jeg jobber selv på sykehjem, å sist fortalte jeg det ikke til kollegaene før uke 17:) sjefen fikk vite d uke 12:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️
Sykehjem, men på en veldig tung a deling med mye heisbruk, løft etc :-)

Om du føler for det hadde jeg gitt beskjed. Det er så mye lettere når kollegaene dine får forståelse for at du er sliten og dårlig, og må ta hensyn til din egen helse og lille spiren sin. Da slepper de å lure på hvorfor du eventuelt oppfører deg annerledes eller noe. Men gjør det når du føler det er rett da:) Men det vil nok føles litt lettere å være på jobb når kollegaene dine vet om "situasjonen" din:)

Sykehjem, men på en veldig tung a deling med mye heisbruk, løft etc :-)

Jobber på flere tunge avdelinger jeg også:-) (jobber på tilsammen 5 forskjellige avdelinger) ikke noe problem det altså:-) det som tok meg sist var bekkenløsningen pågrunn av all gåingen.
Men du må føle helt på selv om du vil si d;)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Jeg også jobber på sykehjem. Jobbet ikveld. Har ikke sagt noe til noen enda, men merker at jeg brekker meg ved diverse lukter. :/ Tunge løft bekymrer jeg meg ikke for enda, men etterhvert som magen kommer vil jeg nok prøve å unngå de tyngste. Iallefall alene. :) Jeg er spent på hvordan de vil tilrettelegge for meg på arbeidsplasen(har bare jobbet der i 5 mnd). I mitt forrige svangerskap hvor jeg jobbet på sykehus, ble det ingen tilrettelegging i det hele tatt. Frustrerende! Så nå skal det lite til for meg å bli positiv overrasket over tilrettelegging :)

Mars 2013 <3
Januar 2015? :D

Back
Topp