Burde jeg fortelle

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Burde jeg fortelle at jeg er gravid på intervjuet imorgen??

Isåfall hvorfor/ hvorfor ikke??

Jeg ville ikke ha gjort det.

For det første er det tidlig i graviditeten enda, og for det andre så er det jo ikke noe gunstig for de og ansette ei som er gravid. Sjarmer til deg jobben først, så deler du nyheten etterpå. [:D]

Ja hvorfor ikke.
Greit å spille med åpne kort og du vil jo sannsynligvis bli ansatt uansett.

Jeg hadde ikke gjort det.[;)]
Gjorde det selv når jeg var gravid sa det asså,og du kan jo sikkert gjette hvorvidt jeg fikk jobben eller ei[8D]

Ærlighet varer lengst..
Så jeg syns du skal gjøre det...Syns ikke det er riktig å holde tilbake en så viktig informasjon..

Søkte selv på en jobb den gangen jeg fant ut at min datter lå i magen..Fikk jobben for det,da de faktisk satte pris på at jeg var så ærlig....[:)]

Jeg svarte nei jeg,for som Malancholina sier at det har de ingenting med..Og du er såpass tidlig i svangerskapet at det er ikke sikkert at du "vet" at du er gravid!!!Om du skjønner!?!

Vil igjen ønske deg lykke til i morgen!!!Krysser fingrene for deg!!!

ORIGINAL: Madde34

Ærlighet varer lengst..
Så jeg syns du skal gjøre det...Syns ikke det er riktig å holde tilbake en så viktig informasjon..

Søkte selv på en jobb den gangen jeg fant ut at min datter lå i magen..Fikk jobben for det,da de faktisk satte pris på at jeg var så ærlig....[:)]

Hvorfor være ærlig om noe man ikke må fortelle? De har jo ingenting med det - og det er jo fryktelig surt og ikke få jobben pga at man er gravid (de har jo ikke lov å si det, selvfølgelig - men det er nok mange nok som gjør det!).. Og om det nå skulle skje at hun mister barnet (bank i bordet!), så er det jo fælt og måtte fortelle det til "fremmede" der..

ORIGINAL: rodstilk

ORIGINAL: Madde34

Ærlighet varer lengst..

Hvorfor være ærlig om noe man ikke må fortelle? De har jo ingenting med det - og det er jo fryktelig surt og ikke få jobben pga at man er gravid (de har jo ikke lov å si det, selvfølgelig - men det er nok mange nok som gjør det!).. Og om det nå skulle skje at hun mister barnet (bank i bordet!), så er det jo fælt og måtte fortelle det til "fremmede" der..

Nå spurte hun om meninger da,og det er min mening...trenger jeg virkelig forklare deg hvorfor jeg syns at man skal være ærlig ang det...nei tror faktisk ikke det altså...

Du mener ditt,og jeg sier da ikke noe på det....[;)]

ORIGINAL: **mam**

ORIGINAL: rodstilk

Jeg ville ikke ha gjort det.

For det første er det tidlig i graviditeten enda, og for det andre så er det jo ikke noe gunstig for de og ansette ei som er gravid. Sjarmer til deg jobben først, så deler du nyheten etterpå. [:D]

sign...[:)]
det ordner seg alltid[:)]

svarer delvis for kittekat her hun hadde allerede fått jobb å fikk beskjed om at hun hadde jobb videre etter vikariatet men når hun sa hun var gravid var det bare å glemme det...

for min del har jeg aldri stått i den situasjonen men blei tatt inn som ekstrahjelp et sted jeg jobba men hadde vært sykemeldt fra når jeg var høygravid...

none of their business, dessuten er du jo bare 5 uker gravid enda.

Sett deg inn i deres sted - hva ville du selv ha foretrukket hvis du skulle ansette noen?

ORIGINAL: FredriksMamma

Sett deg inn i deres sted - hva ville du selv ha foretrukket hvis du skulle ansette noen?

Tja det var det da..

hadde ikke sagt det,du er jo såpass kort på vei,er jo mangen som ikke engang vet de er gravid før de er 6-7-8-9 uker på vei[:)]
lykke til på intervju.

hadde ikke sagt det, for du er så kort på vei.Så tidlig hadde ikke vi fortalt familien det engang så det hadde vært utenkelig å si det til en potensiell arb.giver som strengt tatt ikke har noemed det enda

ORIGINAL: Godhjerta.

Nei.

Fordi det har de ikke noe med, og siden det er så tidlig i svangerskapet.
Men kan gå i 3 mnd'er uten å vite selv at man er gravid engang. (lengre også).
Så jeg ser ingen grunn til å gi arbeidsgiveren en grunn til å ikke ansette deg.

Slik er nemlig verden uansett lov/ikke lov.

Gratulerer så mye med spira forresten. Ble så jublende glad da jeg hørte at dere venter en liten en til.
[:D]

Tusen takk.. Var jublende glad fredags morgen kl 0700 jeg oxo da jeg tok test[:D]

ORIGINAL: Melancholia

Det har de ingenting med... [:D] 

ORIGINAL: tottelimotta

hadde ikke sagt det, for du er så kort på vei.Så tidlig hadde ikke vi fortalt familien det engang så det hadde vært utenkelig å si det til en potensiell arb.giver som strengt tatt ikke har noemed det enda
Signerer[:)] Og lykke til med intervjuet![:)]

ORIGINAL: Tvilling74

Nei.

Fordi det har de ikke noe med, og siden det er så tidlig i svangerskapet.
Men kan gå i 3 mnd'er uten å vite selv at man er gravid engang. (lengre også).
Så jeg ser ingen grunn til å gi arbeidsgiveren en grunn til å ikke ansette deg.

Slik er nemlig verden uansett lov/ikke lov.

Gratulerer så mye med spira forresten. Ble så jublende glad da jeg hørte at dere venter en liten en til.
[:D]

Tusen takk.. Var jublende glad fredags morgen kl 0700 jeg oxo da jeg tok test[:D]

Det skjønner jeg godt. [:D]
Masse lykke til og bøttevis med gleder ønsker jeg dere.

Tusen hjertlig takk for det[:)]

Back
Topp