Bunad

Småtass

Glad i forumet
Inspirert av klær til dåpen tråden; Hvilken bunad har dere og hvorfor har dere den?

Jeg har Hardangerbunad. Min mor og far kommer fra Hardanger (jondal og Odda) så jeg fikk min første Hardangerbunad når jeg var to-tre år.

Jeg har rogalandsbunad. Jeg er fra sunnhordaland, men siden foreldrene mine er fra rogaland, så fikk jeg velge (søstera mi har sunnhordland). Den finnes i mange forskjellige fargekombinasjoner, men min er mørkeblå med lyseblå vest. Elsker bunaden min :)

Grønn nordlandsbunad :-) født og oppvokst i nordland og hele familien på begge sider har den :-)

Fra æppen :-)

Jeg har blå sunnmørsbunad siden mamma er fra Ålesund og jeg syntes da jeg fikk den til konfirmasjonen, og forsåvidt nå også, at den er finere enn Ringeriksbunaden hvor jeg opprinnelig er fra.
Jeg har ønsket meg fantasibunad til Ellen av svigermor og gleder meg allerede til 17. mai når vi kan pynte oss ekstra. :-)

Jeg er fra Rogaland og har en frafjord bunad. Den kommer i mange farger, men jeg har mørkeblå og beige vest.
Angrer litt på fargen på vesten, men ellers er jeg fornøyd:)

Jeg har grønn norslandsbudnad. Bestemor er fra Nordland. Den passer uheldigvis ikke over puppene lengere:(
Også har jeg telemarksbusnaden. Den er arvet fra min mor som er fra Telemark. (Lillebror arvet faktisk den men inntil han får ei jente så låner jeg...:p)

Jeg har blå sunnmørsbunad siden mamma er fra Ålesund og jeg syntes da jeg fikk den til konfirmasjonen, og forsåvidt nå også, at den er finere enn Ringeriksbunaden hvor jeg opprinnelig er fra.
Jeg har ønsket meg fantasibunad til Ellen av svigermor og gleder meg allerede til 17. mai når vi kan pynte oss ekstra. :-)

Fantasibudnad? :p Her har storesøster hatt stakk siden hun var nesten ett år. Da er de sååå snåle! :p

Jeg har sort sunnmørsbunad siden jeg er derifra :D Mamma har blå nordlandsbunad som jeg sikkert kommer til å arve etterhvert. Men kommer nok til å bruke min så lenge den passer og er fin. Er noe med stedet man er fra :p

Jeg har blå trønderbunad, siden jeg er trønder! ;) Fikk den til konfirmasjonen min, føler meg skikkelig pyntet når jeg har den på :)

Fantasibudnad? :p Her har storesøster hatt stakk siden hun var nesten ett år. Da er de sååå snåle! :p
Så søtt! :-)
Håper Ellen får en ordentlig bunad etter hvert, men turte ikke ønske meg en nå. Kanskje vi får en liten sunnmørsbunad i stedefor fantasibunad? Jeg kan bare håpe og krysse fingrene.

Jeg har blå norlandsbunad. Jeg er så utrolig glad i den♡ Fikk den til konfirmasjonen min så den passer ikke nå.. men skal få den sydd ut til 17.mai:-) Mamma jar strikket bunad som lillemor skal ha på seg på 17.mai:D Den er så utrolig søt:)

♡Malin 14.06.2013♡

Så søtt! :-)
Håper Ellen får en ordentlig bunad etter hvert, men turte ikke ønske meg en nå. Kanskje vi får en liten sunnmørsbunad i stedefor fantasibunad? Jeg kan bare håpe og krysse fingrene.

Ja det er utrolig fint. Hun fikk ny i år, og den gamle kan nok lillesøster ha på seg neste år. Kjæresten til svigerfar er sydame, kjekt!

Har mørkeblå Frafjord-bunad med dyprød vest med fargerike blomster. Gleder meg til den passer igjen :P

Jeg er telemarking. Har bunad fra Øst Telemark. Men jeg har grønn, ikke svart som mange har. Arvet den av min mormor til min konfirmasjon. Hun giftet seg i den for over 50 år siden :)

Vedlegg

• konf.jpg
    konf.jpg
    96,9 KB · Visninger: 21
Jeg har en kjempefin festdrakt som Irene Qvan har laget. Hun har bla laget jubileums drakta til Romerike. Jeg har ikke sett mange med den, og veldig glad i den :) årsaken er at jeg aldri fikk bestemt meg for hvilken jeg skulle velge.. født på Romerike, men vokst opp på Hedmark, besteforeldre fra både Vestlandet og nord Norge. Og bor nå ingen av de stedene... sånn sett veldig glad jeg har en nøytral :) må slenge med et par bilder. Den er såpass sjelden og i alle fall jeg syns den er superfin :) forøvrig min yngste bror på fanget ;)

Vedlegg

• 1379961268230.jpg
    1379961268230.jpg
    68,5 KB · Visninger: 32
  • 1379961288488.jpg
    1379961288488.jpg
    59,3 KB · Visninger: 33
Jeg har vest-telemarks bunad. Har slekt derfra, og synes den er flott. Men nå som jeg har blitt eldre angrer jeg på at jeg ikle valgte tinnbunaden. Den er også fin, oh dey er jo der jeg er fra :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har blå trønderbunad. Er veldig glad i den!

Og kommer til å arve mammas Sunnmørebunad i blått. Mamma er amerikansk men har aner fra Sunnmøre og ønsket seg den bunaden veldig da hun flyttet hit. Så min tante (pappas søster) sydde den til mamma for bryllupet deres. Syns det er fint at mamma giftet seg i den :)

Jeg har blå trønderbunad. Er veldig glad i den!

Og kommer til å arve mammas Sunnmørebunad i blått. Mamma er amerikansk men har aner fra Sunnmøre og ønsket seg den bunaden veldig da hun flyttet hit. Så min tante (pappas søster) sydde den til mamma for bryllupet deres. Syns det er fint at mamma giftet seg i den :)
Min mamma giftet seg også i bunad! :-)

Fra æppen :-)

Back
Topp