Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dyrt å kjøpe en bunad også brukt :/Ønsker meg dovrebunadmen ender nok opp med en festdrakt siden "alle" har den jeg kunne tenkt meg av de jeg har tilknytning til.
Jepp. Har sittet og siklet på bunader i årevis, men det blir nok et bryllupsgaveønske for min delDyrt å kjøpe en bunad også brukt :/

Ikke dumtJepp. Har sittet og siklet på bunader i årevis, men det blir nok et bryllupsgaveønske for min del![]()
Festbunad er fint detHvilken bunad/festbunad har du ønsker du deg?
Og er det greit med festbunad ? Er det forskjell mellom festbunader?
Hvem ønsker du? Festbunad er egenlig ok. Men syns postordre er litt sånn unorskt ..min mor har kjøpt en og vakler litt om hva jeg syns.Festbunad er fint detfolk må få gå i det de vil tenker jeg
![]()
Selv ønsker jeg meg bunad. Og tenker å sy den seøv med tiden. Først skal de to jentene mine få seg bunad med årene. Brodere deres før minmen det tar nok laaaang tid [emoji14] nordlandsbunad er en av de som «tilhører» min region. Men ønsker meg egentlig en annen
![]()
rogalandsbunad liler jeg. Enten blå overdel eller lys rosaHvem ønsker du? Festbunad er egenlig ok. Men syns postordre er litt sånn unorskt ..min mor har kjøpt en og vakler litt om hva jeg syns.
For all del må folk gå med det de likertenkte på en Selv.

Den skulle egentlig vært ferdig til nå, men kulen på magen ga forandring i planene. Ønsker å gi barna bunad til konformasjon/ 18 års dagen men fikk vite at gutter burde få den sydd når de 25 pga da har de lagt seg ut på skuldra..Hva mener du med festbunad? Mener du festdrakt? Noen bunader finnes det mer "fest" utgaver av, mamma har festskjorte til bunaden vår f.eks. Men det er bunad. Ikke festdrakt .
Om noen vil ha festdrakt så er vel det helt ok, men noen er finere enn andre og tidvis spiller prisen inn her.
Ungene mine har festdrakter, relativt dyre festdrakter men likevel bare en brøkdel av bunad.
Jeg og mannen har bunad. Jeg fikk til konfirmasjonen. Mannen fikk til 35 års dagen av meg (og noe tilbehør av slekta)
Vi har begge sunnmørsbunad, her kommer vi fra og her bor vi, og ungene får det samme. Jentene til konfirmasjon og guttungen får tilbud når han er utvokst (20?25?)
Det er det med skuldrene jaØnsker å gi barna bunad til konformasjon/ 18 års dagen men fikk vite at gutter burde få den sydd når de 25 pga da har de lagt seg ut på skuldra..
Gubben vil ikke ha![]()