Bunad Vhs festbunad

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hvilken bunad/festbunad har du ønsker du deg?

Og er det greit med festbunad ? Er det forskjell mellom festbunader?

Ønsker meg dovrebunad :confused: men ender nok opp med en festdrakt siden "alle" har den jeg kunne tenkt meg av de jeg har tilknytning til.

Jeg har to romerikebunader og en festbunad som min bestemor sydde.

Jeg er veldig glad i bunadene mine men pga graviditetene passer ingen av dem meg lenger ( de er sydd ut på max da jeg arvet dem fra min pappas tanter )

Festbudnaden passer meg perfekt med de kiloene jeg har lagt på meg, men som jeg skal kvitte meg med. Og ser at staken vil bli alt for stor, den er stor nå)

Festdrakter som er håndlaga syns jeg er fine med en egen sjarm. Da ikke alt ser helt perfekt ut ( når man ser veldig nøye på broderingen) digger min med sine skavanker

Jeg ser postordre festdrakter mamma har bestilt da hennes ikke passer lenger . Jo fine ok kvalitet ....men syns ikke helt om dem (er litt tradisjonell av meg på det punktet.)

Hvilken bunad/festbunad har du ønsker du deg?

Og er det greit med festbunad ? Er det forskjell mellom festbunader?
Festbunad er fint det :) folk må få gå i det de vil tenker jeg :)

Selv ønsker jeg meg bunad. Og tenker å sy den seøv med tiden. Først skal de to jentene mine få seg bunad med årene. Brodere deres før min :) men det tar nok laaaang tid :p nordlandsbunad er en av de som «tilhører» min region. Men ønsker meg egentlig en annen :p

Festbunad er fint det :) folk må få gå i det de vil tenker jeg :)

Selv ønsker jeg meg bunad. Og tenker å sy den seøv med tiden. Først skal de to jentene mine få seg bunad med årene. Brodere deres før min :) men det tar nok laaaang tid [emoji14] nordlandsbunad er en av de som «tilhører» min region. Men ønsker meg egentlig en annen :p
Hvem ønsker du? Festbunad er egenlig ok. Men syns postordre er litt sånn unorskt ..min mor har kjøpt en og vakler litt om hva jeg syns.

For all del må folk gå med det de liker:) tenkte på en Selv.

Hva mener du med festbunad? Mener du festdrakt? Noen bunader finnes det mer "fest" utgaver av, mamma har festskjorte til bunaden vår f.eks. Men det er bunad. Ikke festdrakt .

Om noen vil ha festdrakt så er vel det helt ok, men noen er finere enn andre og tidvis spiller prisen inn her.

Ungene mine har festdrakter, relativt dyre festdrakter men likevel bare en brøkdel av bunad.

Jeg og mannen har bunad. Jeg fikk til konfirmasjonen. Mannen fikk til 35 års dagen av meg (og noe tilbehør av slekta)
Vi har begge sunnmørsbunad, her kommer vi fra og her bor vi, og ungene får det samme. Jentene til konfirmasjon og guttungen får tilbud når han er utvokst (20?25?)

Hvem ønsker du? Festbunad er egenlig ok. Men syns postordre er litt sånn unorskt ..min mor har kjøpt en og vakler litt om hva jeg syns.

For all del må folk gå med det de liker:) tenkte på en Selv.
rogalandsbunad liler jeg. Enten blå overdel eller lys rosa

Ønsker meg Valdres bunaden, da min farmor har opphav herfra. Men jeg er veldig glad i vigrabunaden jeg har også da :)

Last edited:
Jeg har Vigrabunad :joyful:

Jeg har bestilt vest Agder bunad. :Heartred Den skulle egentlig vært ferdig til nå, men kulen på magen ga forandring i planene. :p

Hva mener du med festbunad? Mener du festdrakt? Noen bunader finnes det mer "fest" utgaver av, mamma har festskjorte til bunaden vår f.eks. Men det er bunad. Ikke festdrakt .

Om noen vil ha festdrakt så er vel det helt ok, men noen er finere enn andre og tidvis spiller prisen inn her.

Ungene mine har festdrakter, relativt dyre festdrakter men likevel bare en brøkdel av bunad.

Jeg og mannen har bunad. Jeg fikk til konfirmasjonen. Mannen fikk til 35 års dagen av meg (og noe tilbehør av slekta)
Vi har begge sunnmørsbunad, her kommer vi fra og her bor vi, og ungene får det samme. Jentene til konfirmasjon og guttungen får tilbud når han er utvokst (20?25?)
Ønsker å gi barna bunad til konformasjon/ 18 års dagen men fikk vite at gutter burde få den sydd når de 25 pga da har de lagt seg ut på skuldra..

Gubben vil ikke ha:p

Ønsker å gi barna bunad til konformasjon/ 18 års dagen men fikk vite at gutter burde få den sydd når de 25 pga da har de lagt seg ut på skuldra..

Gubben vil ikke ha:p
Det er det med skuldrene ja

Jeg har Ofotbunaden og elsker den [emoji173]️

Men kunne tenkt meg den røde trønderbunaden også. Men jeg kommer nok aldri til å ta meg råd til det.

Ungene får strikket festdrakt/stakk/nikkers som små, så får vi se når de blir eldre. Jeg har noen festdrakter som mine bestemødre sydde/strikket til meg som barn som fortsatt kan brukes og som jeg håper blir brukt [emoji6]

Jeg har bunad. Men synes festdrakter kan være fine. Jeg har bunaden til mamma siden den ikke passer hu lengre.

Jeg har nordtrønder/ Innherredsbunaden. Mamma er trønder, jeg er født der, og Mamma sydde sin, min og min søsters. [emoji4] Kunne hatt den vanlige blå, men synes Innherredsbunaden er finere med broderier og sjal. Tenker S skal få festdrakt etterhvert, og heller bunad når han blir stor, om han vil det.

I min familie er det Nordhordlandsbunad som gjelder :) Kunne godt tenkt meg herreversjonen selv, så får se med tiden... Ingen andre menn i familien som har, så jeg blir eventuelt den første :)

Back
Topp