Bukser til etter fødselen?

LeCarpeDiem

Flørter med forumet
Hvilke bukser pakker dere med dere til sykehuset? Bruker jo bare 'mamma-tights' fra h&m nå, og kjenner ikke at joggebukse med noe som helst stramming på magen frister til etter fødselen.. Hva har dere tenkt? :)

Bruker bare mammabukser etterpå også :) er ikke i magen det gjør mest vondt etterpå, så om du har mamma tights så funker nok der bra.

De fra Cubus hadde jeg også, i tillegg til mammatights. De er supergode. Heter cosy. Kjøp en str for stor så er du garantert at det ikke strammer :)

Bruker baggy kosebukse fra Cubus, mammabuksen fra H&M og Freddy wr.up buksene som jeg har kunnet bruke gjennom hele svangerskapet også.

Tar med en løs bomullsjoggebukse fra HM (2 str for stor, passer med magen nå...) samt en chino-gravidbukse. Vet fra sist at hoftene ikke trekker seg sammen på et par dager, så vanlige bukser passer ikke på en god stund enda. ;)

Jeg må ha noe som strammer magen

Enig med deg Applepie! Erfaringen fra sist fødsel er at kjennes deilig å ha noe som "holder ting litt på plass". Det skal selvfølgelig ikke stramme på en ubehagelig måte, men fungere mer som en støtte. Jeg har kjøpt vanlige thights, men nå skal jeg jammen kjøpe noen sånne støttetruser fra H&M jeg også! :D

Jeg hadde med tights og joggebukse fra Cubus. Brukte bare de fra Cubus, da tightsen ble litt stram. Den myke jeg hadde planlagt bruke ble våt da vannet gikk.. I dag er jeg for første gang tilbake i mine vanlige jeans ( med strikk da knappen akkurat ikke gikk igjen) men kjenner det er litt tidlig. Er fortsatt litt øm i underlivet seks dager etter fødsel.

Jeg hadde forresten med egne nettingtruser også. Veldig glad for det da det var godt med en som holder ting (dvs bind og bleier) litt på plass, og de fra sykehuset var litt løse etter min smak.

En str for stor til vanlig, eller nå med babymagen?
Til babymagen og etter fødsel :) men merker nå at de begynner jo å bli store siden babyen ikke er inni der mer :)

Jeg kjøpte cosy i vanlig størrelse. Har fungert helt fint nå siste mnd. Og jeg synes den brede "strikken" i lover er lav nok til ikke å være plagsom. Men det er jo smak og behag, vet ikke hvordan det blir å gå med litt store bind i den etter fødsel, men har pakket ned noen lange cardingans som dekker polstringen på rumpa om den synes for godt :D

Jeg hadde med tights og joggebukse fra Cubus. Brukte bare de fra Cubus, da tightsen ble litt stram. Den myke jeg hadde planlagt bruke ble våt da vannet gikk.. I dag er jeg for første gang tilbake i mine vanlige jeans ( med strikk da knappen akkurat ikke gikk igjen) men kjenner det er litt tidlig. Er fortsatt litt øm i underlivet seks dager etter fødsel.

Jeg hadde forresten med egne nettingtruser også. Veldig glad for det da det var godt med en som holder ting (dvs bind og bleier) litt på plass, og de fra sykehuset var litt løse etter min smak.

Hvor kan man få tak i egne nettingtruser?

Back
Topp