Bukplastikk!?!

Ametyst83

2005♡2011♡2023
Tilgangsansvarlig
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Fastelavnsbollene 2026
Noen her som har fått det dekt?

ingen? Noen som har gjort det da og evt vet noe om krav til å få det dekkt?

Det kommer an på legene. Vet at noen mener du må ha 10 cm heng, mens andre mener at det ikke er noe krav. Det "holder" med at du plages fysisk og psykisk av det.

Stemoren min fikk det dekket, hun gikk til tre leger før det ble godkjent, nettopp fordi hun ikke hadde så mye heng. Men hun plagdes jo veldig likevel.

Sin skrev:
Det kommer an på legene. Vet at noen mener du må ha 10 cm heng, mens andre mener at det ikke er noe krav. Det "holder" med at du plages fysisk og psykisk av det.

Stemoren min fikk det dekket, hun gikk til tre leger før det ble godkjent, nettopp fordi hun ikke hadde så mye heng. Men hun plagdes jo veldig likevel.

Jeg har 10 cm heng + det lukter surt under der det henger, fikk et rundt hull inn i magen her også :S Måtte rense og lufte men det var ikke bare bare ..

Du må ha medisinsk grunn for å få det dekket.. Dvs. fysiske plager som følge av overhenget f.eks eksem, sopp eller sår i hudfolden. Henget må være fra 2-10 cm avhengig av hvilken lege man går til (eller helseforetak - er visst forskjellige grenser på dette rundt omkring)...  Det enkleste er å gå til fastlegen og få han til å se på om han tror du kvalifiserer til å få det dekket..

Pearl skrev:
Du må ha medisinsk grunn for å få det dekket.. Dvs. fysiske plager som følge av overhenget f.eks eksem, sopp eller sår i hudfolden. Henget må være fra 2-10 cm avhengig av hvilken lege man går til (eller helseforetak - er visst forskjellige grenser på dette rundt omkring)...  Det enkleste er å gå til fastlegen og få han til å se på om han tror du kvalifiserer til å få det dekket..

Skal til fastlegen den 27 sep.. Han spurte meg etter at jeg fikk barn nr 1 om vi skulle ta en titt på det siden jeg fikk så mye strekk merker og huden hang mye da også, men siden jeg ville ha 1 barn til så sa jeg nei.. Nå som det er MYE være etter at jeg fikk nr 2 så tror jeg det skal gå i orden :) Jeg har gått ned fra 120 kg til 95 og mere skal jeg ned i vekt.. 

Det er forresten et annet krav.. ¨Du må nok ned i vekt ja - såvidt jeg vet vil de at du skal ha bmi under 28 og ha holdt vekten en stund.. Mistenker at jeg selv nok må ha en bukplastikk når jeg er ferdig med å gå ned i vekt pga heng etter ks.. (og overvekt ikke minst)..

Pearl skrev:
Det er forresten et annet krav.. ¨Du må nok ned i vekt ja - såvidt jeg vet vil de at du skal ha bmi under 28 og ha holdt vekten en stund.. Mistenker at jeg selv nok må ha en bukplastikk når jeg er ferdig med å gå ned i vekt pga heng etter ks.. (og overvekt ikke minst)..

Har du gått ned mye? Åssen slanke metode bruker du da?

Jeg går på Grethe Roede kurs og trener, har ikke gått ned noe særlig enda men har et langt tidsperspektiv på det så stresser ikke... Skal ned rundt 30 kg så det kommer til å ta tid.. Men klarer jeg det har jeg en bmi på 25 og kan nok få en bukplastikk dekket... 

Søstra mi hadde ikke mye heng, og hun var overvektig. Hun fikk det innvilget, men måte gå ned til å ha en normal bmi.

Jeg har heng nå. Og er 37 uker på vei.

Veldig spent på hvordan den magen min ser ut om noen måneder altså...

Før denne graviditeten slet jeg veldig med å finne bukser som fungerte i livet. Kan ikke det være et kriterie også? Jeg har aldri hatt problemer med sår etc i min fold men syns liksom den er i overkant stor alikevel...

Jeg fikk dekket operasjonen:) Blei operert for to uker siden, og er superfornøyd med resultatet!!! Har aldri være overvektig, men huden blei helt ødelagt av svangerskapene.

Back
Topp