Bugaboo fox!

Noe som virker veldig ålreit med fox er at den kan slås sammen med både bag og sittedel på understellet [emoji1360] hvis det er flere som er interessert i fox så anbefaler jeg å søke på YouTube, der er det flere videoer [emoji6] blant annet en video der fox og buffaloen blir sammenlignet, hvor man kan se størrelsesforskjellen på de to [emoji6] men skulle ønske jeg fant måla på bag og sittedel til fox for å kunne sammenligne lettere med andre vogner. Så hvis noen finner ut av det, så skrik ut [emoji4]
 
Den så jo ålreit ut den ja [emoji6] men ett av våres krav er svingbare forhjul, så vi får sjekke ut nxt og fox [emoji6]
Man får emmaljunga med svingbare hjul å på nettsiden demmes kan man se alt av understell og og hjulløsninger de har
 
Den så jo ålreit ut den ja [emoji6] men ett av våres krav er svingbare forhjul, så vi får sjekke ut nxt og fox [emoji6]
Nitro er samme som city cross bare med svingbare forhjul. Men om plass i bil er er faktum er jo NXT knøttliten sammenlagt! Hadde jeg skulle hatt en moderne vogn med svingbare forhjul og som tok liten plass i bil hadde jeg som sagt gått for NXT90F, evt. NXT60F (den er noen tusenlapper billigere)

Må sies at babyjogger city mini GT og babyjogger city elite også er KNALLgode vogner, til en mye lavere pris. Vi har brukt vår GT daglig i over to år. Legges sammen på ett sekund, bokstavelig talt! Og den tar ikke noe plass heller.

Vi skal ha Emmaljunga Mondial. Svingbare forhjul er oppskrytt i mine øyne, bortsett fra på trange butikker, men det er vi ikke så mye. Å svinge Emmaljunga med faste hjul er for meg på 165 og uten en muskel null problem. Det var det heller ikke med Simo. Jeg har låst hjulet mye på babyjogger city mini GT også. På grunn av understellet og dempingen er det faktisk lettere å svinge en vogn med 4 faste hjul enn en vogn med svingbare hjul der man har låst framhjulet/framhjulene! Det er fordi vogna spretter opp.

En annen stor ulempe med svingbare framhjul slik jeg ser det, er at de aldri er på linje med bakhjulene! Dermed lager vogna fire hjulspor (eller 3 for de med 3 hjul) når du triller den i snøen. Det er MYE tyngre enn når de er på linje og derfor lager bare to hjulspor. Dessuten er det alltid litt slark i det/de låste framhjulene. Det oppleves ikke like bra. Og når man skal svinge med låst(e) framhjul har man ingen demping å vippe vogna bakover med. Ubehagelig.

Men klart, inne på en flyplass eller på et kjøpesenter eller på sommeren på asfalt et sted uten mye fortauskanter eller andre «hindringer» er svingbare hjul smooth, spesielt når du har et litt større barn, som uansett er våken og sitter og følger med. For en baby i bag er det mye enklere å gi en behagelig vuggende søvndyssende tur med god demping. Med klassisk Emmaljunga/Simo kan du sitte stille på kafé med vogna ved siden av og vippe litt på den. Også har jo bagen også en egen vuggefunksjon når den er tatt av understellet, genialt for bruk som ekstraseng/Dagseng :)

Men er man avhengig av å ha med vogna i bil ofte, og ikke har plass i bilen, skjønner jeg at man ikke kan velge en slik vogn.

Merk at Nitro og de svingbare Edge/Mondial-understellene tar nøyaktig like stor plass slått sammen som de «klassiske». (På de klassiske kan du dessuten lett ta av hjulene når du legger den i bilen)

Vi skal ha Nissan leaf og i den får Emmaljunga Mondial fint plass. Men kommer bare til å bruke bilen i helger, på hverdagene kommer vi oss rundt uten bil, så det er ikke Alfa omega at vi fort kan svinge inn vogna i bilen. Kommer nok til å kjøpe babyjogger etterhvert som vogn nummer to, blant annet fordi den er superenkel å slå sammen og legge i bilen.

Dra til en eller flere butikker og prøv mange forskjellige vogner :) trill rundt, prøv å svinge, vugge, osv. Lykke til med valget :)
 
Har aldri hatt behov for å låse hjulene på min Emmaljunga med svingbare forhjul. Elsker den jeg har (utgått modell), og kommer til å elske den vi har kjøpt (super nitro).
 
Var innom barnas hus i dag for å se på fox og må si jeg ble litt skuffa.. Klart den så veldig fancy ut i de nye fargene og med mulighet for å velge farge på skinnhåndtakene, men den virket veldig pinglete.. De hadde buffalo inne også, så vi fikk sammenlignet de og sett på forskjellene. På norsk vinterføre vil jeg nok tro at buffaloen er bedre pga større forhjul, men for de som bor i by og triller mest på senter/asfalt vil jeg nok tro at fox er et godt valg. Eneste jeg likte med foxen var at den hadde litt bedre demping og veide litt mindre. Synd at buffaloen går ut av produksjon da jeg personlig ikke synes foxen er en god erstatter. Vi endte opp med å kjøpe den siste buffaloen de hadde lagt inn bestilling på før foxen var lansert, så gleder meg til den kommer [emoji2] for oss som bor litt utenfor storbyen er det viktig at vogna kan trilles på snøføre[emoji300]️ og hvis vi skulle angre kan vi helt sikkert få solgt buffaloen til en grei pris til noen som helst vil ha buffalo og heller kjøpe foxen seinere [emoji6]

Og tips til de som ønsker buffalo; de hadde utstillingsmodeller til redusert pris nå [emoji6]
 
Back
Topp