Bugaboo Buffalo vogn

Mymlen

Glad i forumet
Vurderer denne vogna. Trenger en bagdel som er grei å bære på da vi bor i andre etasje uten heis. Den virker veldig bra ut i fra hva jeg ser for meg, men vil gjerne høre deres erfaringer :)

Vurderer denne vogna. Trenger en bagdel som er grei å bære på da vi bor i andre etasje uten heis. Den virker veldig bra ut i fra hva jeg ser for meg, men vil gjerne høre deres erfaringer :)
Sniker litt fra marsforumet og kopierer like godt inn et svar fra ifjor høst som jeg ga til en annen som ville høre erfaringer med denne vogna (vi er fortsatt like fornøyd med vogna nå etter to års bruk :) :

Vi har en bugaboo buffalo og har brukt den i snart 15 måneder, dvs. helt siden datteren vår ble født. Vi er kjempefornøyde! Den er kurant å ta med på kollektivtransport, snur "på femøringen", god å kjøre både i byen og på ulendt terreng i skog og mark (har gått maaaaange trilleturer med DNT med den), stødig og grei på snø og is, kan enkelt styres med én hånd, punkteringsfrie dekk, kan snus slik at barnet sitter med eller mot kjøreretningen, osv. Vi har også hatt veldig glede av at man kan ta kalesjen ned en tredjedel ekstra ved å trekke i en glidelås, det gjør at vi slipper å ha teppe foran åpningen når hun sover. Den er grei å legge sammen når man har fått teken (knotet litt første gangen, men lærte det fort).

Av utstyr følger det med regntrekk, utover det har vi kjøpt sommerkalesje (anbefales på det varmeste når ungen sitter i sportsdelen, da kan de lettere se ut på sidene osv.), vognpose, og koppholder. Vognposen har to "forsider", der en er av andedun til vinterbruk, og den andre er til høst- og vårbruk. Vi har også sitteunderlag av ull, men det kjøpte vi for en billig penge på barnas hus, dvs. ikke bugaboos eget sitteunderlag. Det fins også en masse annet utstyr som f.eks. leke/matbrett, stellebag, parasoll, m.m. men det kan jeg ikke uttale meg om da vi ikke har det selv. Håper på et søsken i 2017 en gang og kommer da til å kjøpe søskenbrett.

Datteren min sover i vogna i barnehagen, vi har som sagt ullunderlag og vognpose (bruker dundelen nå som vinteren nærmer seg). Vi har ellers et ullpledd liggende i kurven til bruk de dagene det er ekstra kaldt, så jeg har ikke inntrykk av at sportsdelen er for kald, men det kommer kanskje an på hvor i landet du bor?

I den grad vi har noe å utsette på den, så er det at den er ganske tung (men har ikke hatt andre vogner, så for alt jeg vet er de kanskje like tunge?) og det kan være litt krøkkete å komme til i kurven under vogna, særlig mens man bruker bagdelen. Den er vel også en av de dyreste vognene på markedet, men man får det man betaler for slik jeg ser det, vi har ikke angret et sekund!

Med tanke på slitasje, så har vi ikke sett noen tegn til slitasje foreløpig (bruker vogna daglig da vi ikke har bil), og regner med at den skal holde til minst ett, kanskje to barn til. Jeg har nemlig en kollega som hadde en eldre bugaboomodell, og den holdt til begge barna hennes samt kusinens datter etter det, totalt 7 års bruk til sammen, så vi satser på at vår vogn holder like lenge!

Og jeg sniker fra februar, og kan gi vogna like mye skryt. Kjøpte den for snart to år siden til førstemann, og den er bare helt fantastisk. Kan skrive under på alt som blir skrevet over her. Jeg bor også i Nord-Norge og den har funket supert som vintervogn også. Når det gjelder vekt, så vil jeg påstå at den er av de lettere vognene(merkbart lettere enn feks emmaljunga). Jeg ser også at veldig mange har 3-4-5-6 vogner for å tilfredstille alle behov. Med denne vogna har jeg ikke kjent noe som helst behov for flere vogner. Dvs vi har en gammel vogn som sovevogn i bhg og så har vi babyzen yoyo til ferievogn. Jeg får bare ikke gitt den nok skryt, og anbefaler den på det sterkeste!

Jeg lurer også veldig på denne vogna! Står mellom den og emmaljunga edge. Men jeg syns sportsdelen ser så rar ut på bugaboo. Ahh, praktisk og lett eller pen????? :confused: klarer ikke bestemme meg :(

Har allerede kjøpt denne vogna, så det var fint å lese om fornøyde forbrukere. Han på Barnas Hus anbefalte kun denne til oss. Vi bor også i Nord- Norge, så en vogn som er lett å trille og å manøvrere er et pluss på vinterføre (som det jo er en god del av her..). Også syns jeg den er rålekker, både bagdel og sittedel:cool14

Fint å lese om erfaringene deres! :D både selgerne på barnas hus og babyshop sa at det er bugaboo det går mest av og som de anbefalte når det kom til praksis og bruk da den skal være veldig allsidig - noe dere også bekrefter her. Så da tror jeg ikke det er så mye tvil for min del :) Har fått løftet på den og prøvd den litt i butikken så den virket ikke så tung i forhold til de andre bagene. I tillegg er det jo greit at man kan låse framhjulene også hvis man ønsker :)

Jeg syns barnet sitter "utenpå" vogna i sportsdelen? Ser lite lunt ut?
Jeg skjønner hva du mener, men det er bare en vanesak. Og for meg som har hatt en veldig nysgjerrig unge så har akkurat det vært perfekt. Men med en vognpose er det lunt og godt(og samtidig får barnet godt med luft på varme sommerdager)

Hva mener du? Har du bilde for å vise forskjell på vogntyper der man sitter ulikt for eks? :) Vil gjerne se da jeg er helt grønn på barnevogner :p

Hvis du feks googler en emmaljunga vil du se at barnet sitter dypere inni vogna, som om vogna omslutter barnet på en annen måte enn bugaboo. Hvis du bor en plass med vind og vær er det en fordel at barnet har det litt lunere syns jeg.

Hvis du feks googler en emmaljunga vil du se at barnet sitter dypere inni vogna, som om vogna omslutter barnet på en annen måte enn bugaboo. Hvis du bor en plass med vind og vær er det en fordel at barnet har det litt lunere syns jeg.

Ja, så på den edge duoen bare for å se. Stor forskjell ja! Hmmm.. Dette er jo noe jeg absolutt må vurdere da vi har alle fire årstider her hele året nesten :p

Hvis man kjøper Emmaljunga Edge Duo - får man med sportsdel da? :)

Jepp!

Det er lenge siden sist vi hadde småbarn og jeg husker ikke hvordan den forskjellige emmaljungane er, men sjekk om du kan få med svingbare hjul, det er så mye mer komfortabelt å trille med.

Alle fire årstider på en dag her også, så da trenger vi en vogn hvor barnet kan gjemme seg godt inni.

Jepp!

Det er lenge siden sist vi hadde småbarn og jeg husker ikke hvordan den forskjellige emmaljungane er, men sjekk om du kan få med svingbare hjul, det er så mye mer komfortabelt å trille med.

Alle fire årstider på en dag her også, så da trenger vi en vogn hvor barnet kan gjemme seg godt inni.

Ja, tenker jeg skal ta med samboern ut på barnas hus og babyshop en dag igjen så kan vi få litt hjelp fra de som jobber der også :)

Back
Topp