Brystspreng

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Au au. Sitter her og venter på at lille skal våkne og melke meg :p Vurderer om jeg skal pumpe eller vente. Er bare redd for hvis jeg pumper så øker bare produksjonen enda mer. Det er vel et poeng i at lille skal styre produksjonen etter behovet?

Hva med å håndpumpe for å lette på det værste trykket? Det synes jeg har fungert godt uten at det stimulerer til overproduksjon.

Jeg er bare på dag tre med amming, venter på mer melk og denne følelsen av spreng osv. Men hva ligger dere med om natten? Bh? Innlegg? Ull?

Jeg er bare på dag tre med amming, venter på mer melk og denne følelsen av spreng osv. Men hva ligger dere med om natten? Bh? Innlegg? Ull?
Det er ikke alle som får spreng, så ikke vær redd om du ikke får det.
For å øke produksjonen, er det viktig med nattamming, hyppig amming og mye hudkontakt.
La gjerne babyen sove på/ved brystet med puppen i munnen, det stimulerer produksjonen uavhengig av om babyen dier aktivt eller ikke. :)

Ammebh'en hadde jeg kun av meg når jeg dusjet, i de 10 mnd jeg ammet. :P
(Noen ganger brukte jeg bare ammetopp da.)
Hold deg varm om puppene, men ikke bruk ull om du føler det blir svett eller klamt.
Ha engangsinnlegg innerst, så slipper du vaske ullen flere ganger om dagen. :)

Sover med bh og engangsinnlegg. Hvis ikke risikerer jeg å våkne klissvåt :)
Det prøver jeg også på, men mine pupper er så store at når jeg legger meg så er ikke brystvorten lenger PÅ/I amme innlegget :rolleyes::smiley-ashamed008
For puppene flytter seg jo etter hvilken stilling jeg ligger i.

Ellers så må jeg alltid ha ull inderst, og engangs ytterst for å unngå og bli sår. Ull holder meg da varm og tørr inderst, og det ytterste engangs innlegget byttes jevnt da det er til å fange opp lekkasje fukten :)

Det prøver jeg også på, men mine pupper er så store at når jeg legger meg så er ikke brystvorten lenger PÅ/I amme innlegget :rolleyes::smiley-ashamed008
For puppene flytter seg jo etter hvilken stilling jeg ligger i.

Ellers så må jeg alltid ha ull inderst, og engangs ytterst for å unngå og bli sår. Ull holder meg da varm og tørr inderst, og det ytterste engangs innlegget byttes jevnt da det er til å fange opp lekkasje fukten :)
Hehe. Ja har opplevd at de flytter på seg og bort fra ammeinnlegget. Hadde besøk her en dag og lille sov ekstra godt. Da gjestene hadde gått så jeg at kjolen min hadde to lekre våte flekker :p

Sover med bh og engangsinnlegg. Hvis ikke risikerer jeg å våkne klissvåt :)
Jeg sover i ammesinglet og innlegg jeg og, da jeg stod opp idag og skulle dusje. Så kledde jeg av meg og satt meg på toalettet bare først. Plutselig var det en dam på gulvet per pupp. Bare rant nedover, hadde glemt og pumpe først!

Jeg sover i ammesinglet og innlegg jeg og, da jeg stod opp idag og skulle dusje. Så kledde jeg av meg og satt meg på toalettet bare først. Plutselig var det en dam på gulvet per pupp. Bare rant nedover, hadde glemt og pumpe først!
Haha. Typisk. Opplevde det samme etter jeg hadde dusjet. Det så ut som om noen hadde mistet et glass melk på badegulvet.

Back
Topp