Brystspreng!

Jeg fikk skikkelig vondt I det ene brystet da jeg ammet første. Lot Vær å amme på den siden I ett døgn (pumpet). Og begynte med brystskjold. Det hjalp. Men det jeg ikke visste var at ammingen ofte er mindre effektivt når man bruker skjold -altså at barnet må suge mer og lengre for å få I seg nok melk. Kan Være greit å Være litt obs på. Vårt barn gikk nemlig ned I vekt og det ble mange bekymringer.

Takk, da skal jeg gjøre det :) Lille er helt sugegal, så han begynner å suge før han tar tak. Vil ikke gape skikkelig, så vi må øve litt på det der. Det automatiske gapet når man sikter mot nesa har ikke denne lille karen helt skjønt ;)
Min gapet ikke heller ordentlig opp i starten.. Har øvd oss og det har vært slitsomt til tider for hun blir helt hysterisk! Men så lærte jeg også at når du ser barnet gaper høyt nok, så tar du bebis til brystet og ikke brystet til bebis! Du må holde bebisen i nakken og trekke henne mot deg! Også må du prøve å være rolig selv for bebisen kjenner frustrasjonen din!

Takk, da skal jeg gjøre det :) Lille er helt sugegal, så han begynner å suge før han tar tak. Vil ikke gape skikkelig, så vi må øve litt på det der. Det automatiske gapet når man sikter mot nesa har ikke denne lille karen helt skjønt ;)

Er det samme her. ;) Jeg har ikke sår, men fyyy så vondt det gjør aller først. Heldigvis går det over når sprengen blir borte.

Min gapet ikke heller ordentlig opp i starten.. Har øvd oss og det har vært slitsomt til tider for hun blir helt hysterisk! Men så lærte jeg også at når du ser barnet gaper høyt nok, så tar du bebis til brystet og ikke brystet til bebis! Du må holde bebisen i nakken og trekke henne mot deg! Også må du prøve å være rolig selv for bebisen kjenner frustrasjonen din!
Tusen takk, da skal vi forsøke holde hodet kaldt, så krysser jeg fingrene for at det blir bedre ;)

Med storebror var jeg sår i 4 uker, var helt forferdelig.. Så mitt siste forsøk før jeg holdt på å gi opp var å låse døra, og kle av meg på overkroppen så puppene fikk luft! Så lufttørket jeg i ett døgn, så var det over :-) smurte kun med morsmelk etter hver amming :-)

Nå er snuppa 6 dager gammel og den værste sprengen har gitt seg :) De er fortsatt ømme og får jo spreng da det er en stund siden sist måltid! Men absolutt mye bedre nå :D

Nå er snuppa 6 dager gammel og den værste sprengen har gitt seg :) De er fortsatt ømme og får jo spreng da det er en stund siden sist måltid! Men absolutt mye bedre nå :D
Har brystene dine gått tilbake til "normalen"... Altså samme størrelse som du hadde når du var høygravid ? Mine har blitt så store og håper de blir litt mindre snart ;)

Har brystene dine gått tilbake til "normalen"... Altså samme størrelse som du hadde når du var høygravid ? Mine har blitt så store og håper de blir litt mindre snart ;)

De er fortsatt mye større enn de er til vanlig :p

Back
Topp