Brystpumpe

På forrige kontroll sa hun at butikkene mener man trenger alt mulig, men det er bedre å kjøpe når behovet evt melder seg. Jeg bare nikket og smilte, mens jeg latet som at jeg ikke har kjøpt alt :hilarious:

Hhaha :hilarious: men det er jo ganske mange som trenger pumpe og da! Og hva om det er midt i jula :hilarious:
 
Min anbefalte bare å ikke kjøpe før fødsel :p Hun sa det var lurt å håndmelke i starten hvis man blir nødt til å lette på trykket. Men jeg har som sagt gjort det allikevel :hilarious:
Det fikk jeg også anbefalt da jeg fikk brystbetennelse med tette melkeganger da jeg hadde fått første barnet. Prøvde håndmelking, men synes det var vanskelig. Var veldig glad jeg hadde den pumpen da, for jeg hadde også et barn som bare sov og var veldig vanskelig å vekke for mating. Hadde overproduksjon av melk, kunne ha blitt melkedonor, men fant ut at det ble mye stress da vi ikke hadde bil da. Så da ble det til at jeg fylte opp fryseboksen istedenfor. :D
 
  • Liker
Reactions: mto
Sist hadde jeg ikke kjøpt pumpe før fødsel, med slapp og trøtt baby endte jeg opp med å svinge innom apoteket på vei hjem fra føden. Har likevel ikke kjøpt pumpe denne gangen:hilarious: Nå har jo ikke jeg termin helt oppi jula da, så synes det er et godt argument for å kjøpe det før fødsel. Tenker at hvis jeg merker at det trengs etter fødsel så sender jeg mannen på shopping eller legger inn en nettbestilling mens jeg fortsatt er på føden. Hadde manuell sist, blir elektrisk denne gangen.
 
Som helsesykepleier er eg enig med jordmor at det beste er å håndmelke i starten og heller kjøpe når en ser hva behov du har. Eg har prøvd både elektrisk og manuell med mine og faktisk liker eg best den manuelle. Men hadde eg hatt lite melk og trengt av ulike grunner å pumpe mye ville eg av praktiske grunner valgt elektrisk. På helsestasjon eg jobber låner vi også ut skikkelige elektriske pumper til de som trenger og vet at flere apotek også gjør dette så det er jo også et alternativ før en vet hva en trenger.

Denne gangen har eg bare min 10.år gamle manuelle avent pumpe liggende men også kjøpt meg den fra amme hjelpen nature bond siden eg de andre gangene har hatt så mye melk og den virker grei til å ha på. Motsatt bryst ved amming for å samle litt edle dråper.
 
Jeg har en eldre elektrisk fra avent, men nå lurer jeg på å kjøpe en dobbel pumpe.. Brukte mye tid på pumping sist da melkeproduksjonen ikke er den beste.. Har også kjøpt nature bond for å samle opp fra motsatt bryst, der var det mye som gikk rett i ammeinnlegget sist!
 
Jeg har en eldre elektrisk fra avent, men nå lurer jeg på å kjøpe en dobbel pumpe.. Brukte mye tid på pumping sist da melkeproduksjonen ikke er den beste.. Har også kjøpt nature bond for å samle opp fra motsatt bryst, der var det mye som gikk rett i ammeinnlegget sist!

Har også kjøpt nature bond, så praktisk ut, så spent på åsn den funker og hvordan ammingen blir :p
 
Har også kjøpt nature bond, så praktisk ut, så spent på åsn den funker og hvordan ammingen blir :p

Veldig spent jeg også! Heldigvis var den ikke så dyr, så gøy å prøve :)
 
Back
Topp