Brystpumpe

Taima

Andre møte med forumet
Sitter og kikker litt på bryst pumper og er så usikker på om jeg skal kjøpe en og hvilken jeg eventuelt skal kjøpe.
Synes det er så bortkastet med penger om man finner ut at man ikke trenger det likevel, altså, en vet jo ikke hvordan ammingen vil gå :confused:
Og skal man da få for enkel eller dobbel, manuell eller elektrisk? :happy3
Hva tenker dere? :happy:
 
Sitter og kikker litt på bryst pumper og er så usikker på om jeg skal kjøpe en og hvilken jeg eventuelt skal kjøpe.
Synes det er så bortkastet med penger om man finner ut at man ikke trenger det likevel, altså, en vet jo ikke hvordan ammingen vil gå :confused:
Og skal man da få for enkel eller dobbel, manuell eller elektrisk? :happy3
Hva tenker dere? :happy:

Ja, akkurat slik tenker jeg og!
Kjedelig om en ikke får bruk for det, meeeen hva om en få bruk for det :hilarious: vanskelig!
Har kikka en del på nature bond, og virker som det kan være en kjekk redning uansett og anbefales av ammehjelpen:p
 
Naturebond er greit å ha uansett, men det erstatter ikke funksjonen av en pumpe. For meg som har slitt med dårlig utdrivning og lite melk, så er pumpe et must å ha i hus før fødsel, sånn at om jeg ser at behovet er der så kan jeg begynne å pumpe umiddelbart. Vil anbefale Medela uansett om du velger manuell eller elektrisk, fordi denne kan du bytte størrelse på trakten, det kan du ikke med avent og beemo osv.. Størrelse på trakten er viktig å ha rett for at du skal kunne melke brystet godt nokk.
Har selv testa beemo eletrsik dobbel pumpe og avent manuell, denne gangen har jeg gått for Medela freestyle flex dobbelpumpe, men denne er dyr. Kjøpte på farmasiet. No, der fikk jeg 25%avslag :)
 
Naturebond er greit å ha uansett, men det erstatter ikke funksjonen av en pumpe. For meg som har slitt med dårlig utdrivning og lite melk, så er pumpe et must å ha i hus før fødsel, sånn at om jeg ser at behovet er der så kan jeg begynne å pumpe umiddelbart. Vil anbefale Medela uansett om du velger manuell eller elektrisk, fordi denne kan du bytte størrelse på trakten, det kan du ikke med avent og beemo osv.. Størrelse på trakten er viktig å ha rett for at du skal kunne melke brystet godt nokk.
Har selv testa beemo eletrsik dobbel pumpe og avent manuell, denne gangen har jeg gått for Medela freestyle flex dobbelpumpe, men denne er dyr. Kjøpte på farmasiet. No, der fikk jeg 25%avslag :)

Ja, tenker at nature bond er kjekk å ha uansett og da har en "noe" dersom en skulle trenge det og ikke har kjøpt noe annet. Men ser veldig stor forkjell på hva folk synes er best og hva som funker til sitt bryst, ingenting kan være rett frem :hilarious:
 
Jepp! Også kan du banne på at det er mist i helligdagene og alt er stengt :hilarious:

Ja, den!:p
Tenker ofte på det når noen sier at butikkene er åpne etter fødsel. De er ikke nødvendigvis det når terminen er rundt jul :p Og bor man et sted med bare matbutikker er det kjipt å vente mange dager på at ting skal komme i posten. Jeg har derfor valgt strategien hvor jeg kjøper omtrent alt i forkant :hilarious:
Så jeg har i alle fall kjøpt pumpe :p Fikk en lite brukt elektrisk avent, men jeg tror egentlig den mangler noe? Har uansett ikke planer om å pumpe noe særlig, og tenker at manuell kanskje er enklest da. Så jeg kjøpte manuell avent også. Valgte den bare fordi at samme flasker passer da osv
 
Sitter og kikker litt på bryst pumper og er så usikker på om jeg skal kjøpe en og hvilken jeg eventuelt skal kjøpe.
Synes det er så bortkastet med penger om man finner ut at man ikke trenger det likevel, altså, en vet jo ikke hvordan ammingen vil gå :confused:
Og skal man da få for enkel eller dobbel, manuell eller elektrisk? :happy3
Hva tenker dere? :happy:

Sniker.
Jeg kjøpte på apoteket rett etter fødsel, det gikk fint :)
Mnge sykehus har sykehusapotek hvor du kan kjøpe det før du drar fra sykehuset også.
 
Tenker ofte på det når noen sier at butikkene er åpne etter fødsel. De er ikke nødvendigvis det når terminen er rundt jul :p Og bor man et sted med bare matbutikker er det kjipt å vente mange dager på at ting skal komme i posten. Jeg har derfor valgt strategien hvor jeg kjøper omtrent alt i forkant :hilarious:
Så jeg har i alle fall kjøpt pumpe :p Fikk en lite brukt elektrisk avent, men jeg tror egentlig den mangler noe? Har uansett ikke planer om å pumpe noe særlig, og tenker at manuell kanskje er enklest da. Så jeg kjøpte manuell avent også. Valgte den bare fordi at samme flasker passer da osv

Ja, alle sier jo det! "Slapp av, butikkene er åpne" men neeei, kan risikere flere dager hvor det er stengt faktisk, og er akkurat da en trenger det 110% :hilarious: så jeg har gjort det samme, kjøpt mer eller mindre alt, men ikke pumpe da:rolleyes:
Kjekt å ha da, og enda bedre å få lite brukt til en bedre sum, for brystpumper er ikke så billige o_O
Håper en får til amming, men er jo ingne selvfølge dessverre!
 
Grunnen til at noen pumper funker for en men ikke en annen er jo pga størrelse på trakt. Så vil på det sterkeste anbefale å kjøpe en som kan byttes på, sånn at dere får rett størrelse.
 
Er så grønn på dette her jeg atte hjelp :hilarious:
Har termin rett før jul og jeg skal ikke sitte i romjula uten tilgang til apotek.
Har jo lest at folk er veldig fornøyde med Medela sine pumper da, så det kan hende jeg går for en slik.
Men det med elektrisk eller manuell da, hva tenker folk er best av det?
 
Er så grønn på dette her jeg atte hjelp :hilarious:
Har termin rett før jul og jeg skal ikke sitte i romjula uten tilgang til apotek.
Har jo lest at folk er veldig fornøyde med Medela sine pumper da, så det kan hende jeg går for en slik.
Men det med elektrisk eller manuell da, hva tenker folk er best av det?
Elektrisk må du ha :D
Puming er sykt slitsomt, ikke søren om jeg hadde orka å pumpe manuelt i tillegg :p
Har hatt medela enkel pumpe. Jeg leide også fra sykehuset første uka etter fødsel for å se hvor lenge jeg behøvde pumpa, men nå vet jeg ikke om det er vanskeligere pga covid
Du kjøper ditt eget slangesett og trakter og kanskje også flasker med leiepumpe så tenker at egentlig burde de vel klare å desinfisere pumpene ette rutelie, men hvem veit?

Jeg var også veeeeldig usikker på dette med pumpe før fødsel, så derfor ventet jeg til etterpå. Det gikk fint. Var i januar, så var kronglete å komme seg rundt med nyfødt, men gikk greit å få tak i ei pumpe. De solgte som sagt i apoteket på sykehuset. Men vet at ikke alle sykehus har apotek.
 
Er så grønn på dette her jeg atte hjelp :hilarious:
Har termin rett før jul og jeg skal ikke sitte i romjula uten tilgang til apotek.
Har jo lest at folk er veldig fornøyde med Medela sine pumper da, så det kan hende jeg går for en slik.
Men det med elektrisk eller manuell da, hva tenker folk er best av det?
Elektrisk. Blir sykt sliten i hendene av manuell :hilarious:
 
Har kjøpt lite brukt medela freestyle på finn:happy: håper jeg ikke får bruk for den, for ser tilbake på pumpingen sist med angst:facepalm: brukte all tid baby sov til å pumpe, da baby ikke ville ta brystet:arghh:
 
Har Medela sin enkle elektriske fra første barseltid. Kjøpte for sikkerhetsskyld på forhånd, og var veldig glad for det da jeg fikk brystbetennelse og en baby som bare ville sove. Har lånt den bort til noen nære venninner som også har fått bruk for den, veldig greit å dele siden alle deler kan kokes :) Det kan de sikkert på alle andre pumper også altså. Men i så fall kan man jo også kjøpe brukt og/eller evt selge den igjen.
 
Om man kjøper brukt så bør man også kjøpe ny membran, sånn at den virker optimalt :) den blir slitt med tiden
 
Vanskelig dette altså :wacky: Tror jeg må få noen gode råd av jordmor også, før jeg bestemmer meg :hilarious:
 
Vanskelig dette altså :wacky: Tror jeg må få noen gode råd av jordmor også, før jeg bestemmer meg :hilarious:
Min anbefalte bare å ikke kjøpe før fødsel :p Hun sa det var lurt å håndmelke i starten hvis man blir nødt til å lette på trykket. Men jeg har som sagt gjort det allikevel :hilarious:
 
Min anbefalte bare å ikke kjøpe før fødsel :p Hun sa det var lurt å håndmelke i starten hvis man blir nødt til å lette på trykket. Men jeg har som sagt gjort det allikevel :hilarious:

Jeg fikk samme rådet, om å vente å kjøpe til etterpå :rolleyes:
 
Jeg fikk samme rådet, om å vente å kjøpe til etterpå :rolleyes:
På forrige kontroll sa hun at butikkene mener man trenger alt mulig, men det er bedre å kjøpe når behovet evt melder seg. Jeg bare nikket og smilte, mens jeg latet som at jeg ikke har kjøpt alt :hilarious:
 
Back
Topp