For 6 år siden hadde jeg en gammel elektrisk Medela, var relativt fornøyd. Pumpa mye og hadde i fryseren + i grøt osv. Syns den var litt hard for brystvortene.
Denne gangen har jeg kjøpt elektrisk, enkel, Avent :) Syns den virket så myk og god i trakten. Og alle flasker, melkebeger osv som jeg har er fra Avent, så greit å kunne kombinere alt.
Fikk den på halv pris på nett, ca 800,-
 
Jeg har medela (?) manuell enkeltpumpe og var veldig fornøyd med den sist :) Enkel å bruke, enkel å rengjøre og tar liten plass :)

Etter det jeg har lest så anbefaler de manuell om man bare skal pumpe litt nå og da og elektrisk om man skal være en "pumper", siden det visstnok er mer skånsomt for pupper og hender i det lange løp, men jeg aner ikke.
 
Jeg har Medela freestyle (dobbel elektrisk).
Var sjele glad for at den var i hus ds jeg fikk første, fikk melk sent og måtte pumpe fra dag 2.
 
Veldig greit å ha en liggende. Eg fekk sjukt mykje melk når eg kom heim frå føden, og babyen klarte ikkje å drikke så mye på en gang. Måtte «pumpe» meg for hånd laughing1:laughing3 veldig tungvint, visste ikkje om pumpeutlån på føden da, men fekk heldigvis kjøpt meg ein etterkvart. Redda meg her:D
Men alle er jo forskjellig kan jo kjøpe ein dersom du kjem over et bra tilbud? Og selge dersom man ikkje får bruk for :rolleyes:
 
Kjøpte meg en til typ 2000 sist, som da ikke ble brukt. Taper seg i verdi ganske kjapt også. Og de fleste fødeavdelinger låner evt ut mens man er der. Hvis ikke så går det an at noen stikker og kjøper en hvis det er bråkrise. :)
 
Er bryst pumpe noe man burde ha klar før baby kommer?
 
Er bryst pumpe noe man burde ha klar før baby kommer?

Jag hade inte köpt in en innan, men köpte med en medela elektrisk från apoteket på vei hem från sjukhuset, och DET är jag glad för! Hade så spreng så jag hållt på å dö! Pumpade ut 250-300 ml samma dag vi kom hem för å få lätta på trycket! Men inget måste å köpa en ny. ligger mååånga ute på finn! Må nesten bara föle på det selv vad du tror att du trenger.
 
Jag hade inte köpt in en innan, men köpte med en medela elektrisk från apoteket på vei hem från sjukhuset, och DET är jag glad för! Hade så spreng så jag hållt på å dö! Pumpade ut 250-300 ml samma dag vi kom hem för å få lätta på trycket! Men inget måste å köpa en ny. ligger mååånga ute på finn! Må nesten bara föle på det selv vad du tror att du trenger.
Men Kansje lurt og vente til etter. Fødsel da :)
 
Men Kansje lurt og vente til etter. Fødsel da :)

för och nakkdel med det. Hvis du holder ögonen öppna på finn nu kan du göra ett knallköp, och hvis du ikke får brukt den får du tillbaka stort sett samma summen du köpt den för, finner du ut att du MÅ ha pumpe etter födsel kan köpet måtte gå lite raskere og ende opp med ny, inte alla får till pumping, jag hade ikke klart mig utan :)
 
Back
Topp