Rainbow Baby 2023

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Julilykke 2023
Noen brystpumper dere anbefaler?. Tenker å investere i en, for dager pappa er hjemme alene med henne :)

Dere som har pumpet før, hva anbefaler dere? Hva er praktisk? Trenger man f.eks dobbel pumpe, eller holder det med enkel?

Dere som IKKE har pumpet før, hva har dere kjøpt, og hvorfor? :)
 
Har en medela freestyle, enkelpumpe. Den fungerte greit nok, men jeg har lite pumpevennlige pupper (brukte og sykehuset sin på barsel), så det var bare pes uansett. Men skal man beregne å pumpe endel er det jo litt individuelt hva som funker, noen fungerer jo best med manuell pumpe og. Jeg pumpet aldri for å få noe lager, men pga brystbetennelse og for å få opp produksjonen.
 
Tenkte som Maddieh å vente og se. Er jo fryktelig dyrt. Fikk ikke til å pumpe sist.

Hvis jeg skal ha så blir det Beemo sin doble. :)
 
Ikke kjøpt enda, vil gjerne finne ut om jeg klarer å amme, pumpe, osv først. Får låne en på sykehuset, så får mannen gå ut å kjøpe eventuelt. :) Er jo ikke alle som får melk heller. Så tenker å se det an, med mindre jeg kan kjøpe en og returnere om det ikke funker.
Tenkte som Maddieh å vente og se. Er jo fryktelig dyrt. Fikk ikke til å pumpe sist.

Hvis jeg skal ha så blir det Beemo sin doble. :)
Smart.. Tenkte jeg faktisk ikke på :confused: Tenk hvis man ikke klarer å amme, så har man en pumpe liggende til 1500,-kr + :rolleyes: Høres veldig ut som meg :hilarious:
 
Last edited:
Jeg har kjøpt en enkel manuell brystpumpe fra mendela etter anbefalinger fra venninner. Den er mye lettere å ta med seg rundt og jeg vet ikke hva behovet er enda Så dumt å kjøpe en dobbel elektrisk før man vet det. og uansett greit å ha en som er praktisk å ha med seg :)

Det var elendig formulert haha!
 
Jeg har kjøpt en enkel manuell brystpumpe fra mendela etter anbefalinger fra venninner. Den er mye lettere å ta med seg rundt og jeg vet ikke hva behovet er enda Så dumt å kjøpe en dobbel elektrisk før man vet det. og uansett greit å ha en som er praktisk å ha med seg :)

Det var elendig formulert haha!
Hahaha.. neida. Skjønner hva du prøver å si :hilarious:
 
Jag har haft en elektrisk enkel medela. Kommer sälja den och köpa medela freestyle dobbel. Med to fungerende amminger tidigere, plus melkedonor till sjukhuset sist gang så har jag svårt å se att det skulle bli umulig nå. Manuell pumpe har jag kun brukt hvis jag har vart ute med veninner for å kunne lätta på trycket. Hade aldrig giddi å sitta med det hemma! For dere som ike vill bruke massa penger på det ligger det maaaange på finn till langt under halva prisen. Ikke noe poäng å köpa nytt!
 
For 9 år siden :facepalm: hadde jeg Avent sin,den var både elektrisk og manuell. Brukte avent flakser,så var veldig greit. Ble den, siden jeg arvet den... Men kunne fint hatt den igjen ,men finnes kanskje noen nye og nettere på markedet nå.hemm.

Nå har jeg ikke peiling ,så følger denne tråden..

Men kommer vel Ann på (kanskje ikke et must) hvilke flasker ungen tar.. Er jo ikke alle flakser som faller i smak..

Hadde melkespreng over kragebeinet sist,og det var søndag.. Tror jeg vil satse på å ha tilgang på pumpe før/hvis det skjer..

Dårlig med tips fra meg her.. hehe
 
Jeg hadde også Avent for 6 år siden, manuell pumpe. Veldig greit når vi hadde flaske fra Avent og oppbevaringsbegre fra samme merke.
 
Hadde en brukt avent sist, fungerte veldig bra. Men nå er den ødelagt, så da investerte jeg i ny. Hadde kanskje ikke kjøpt elektrisk pumpe med en gang dersom jeg var førstegangsfødenede. Men siden d gikk greit med både amming og pumping sist, og jeg håper å kunne donere melk til sykehuset denne gangen kjøpte jeg ny dobbel:) kjøpte den på tilbud på jollyroom til 500kr.
 
Noen brystpumper dere anbefaler?. Tenker å investere i en, for dager pappa er hjemme alene med henne :)

Dere som har pumpet før, hva anbefaler dere? Hva er praktisk? Trenger man f.eks dobbel pumpe, eller holder det med enkel?

Dere som IKKE har pumpet før, hva har dere kjøpt, og hvorfor? :)
Var noen som hadde sånn puppefredag nå.. babybanden var det vel. Sånn i tilfelle dem har på salg..
 
Jeg pumpet sist så vet det funker greit for meg, lånte på sykehuset med meg hjem først og det var jo styggdyrt. Så kjøpte jeg en pumpe men solgte den igjen senere, så kjøpte en brukt dobbel medela elektrisk pumpe. Mye bedre med dobbel så sparer man så mye tid, fordi jeg pumpet OFTE husker jeg sist for å få opp produksjonen.Fint å få brukt tiden på andre ting enn den pumpa.
 
Medela swing maxi dobbel pumpe er fantastisk! Hadde ikke overlevd uten sist! De er jevnlig på 30% på Komplett apotek og Babybanden. Anbefaler også handsfree bh'en dersom man skal pumpe en del. Den er guds gave til pumpere :p
 
Medela swing maxi dobbel pumpe er fantastisk! Hadde ikke overlevd uten sist! De er jevnlig på 30% på Komplett apotek og Babybanden. Anbefaler også handsfree bh'en dersom man skal pumpe en del. Den er guds gave til pumpere :p

Eller så klipper man hål i en gammal sportsBH :happy:
 
Eller så klipper man hål i en gammal sportsBH :happy:

Jeg synes det var mye mer tungvindt, for da må man dra den over hodet. Pumpe bh'en har hekte og glidelås foran, så bare å dra opp genseren og ta den på utenpå amme bh
 
Jeg synes det var mye mer tungvindt, for da må man dra den over hodet. Pumpe bh'en har hekte og glidelås foran, så bare å dra opp genseren og ta den på utenpå amme bh

aah tänkte aldrig på det som ett problem. Pumpet mest vår/höst och satt i bara ammesinglett så gick veldig fint!
 
Back
Topp