Brystpumpe

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Noen som kan anbefale en enkel og grei brystpumpe? Tenker å pumpe litt og fryse ned slik at jeg kan ha til matlaging osv når den tid kommer. Er det nok med en du håndpumper eller bør man ha elektrisk? Hvor lenge kan melka ligge i fryseren?

Jeg bruker håndpumpa til Medela. Super fornøyd, og veldig enkelt. Pumper rett i fryseposer :-) Har en elektrisk også, men i og med at jeg ikke pumper mye, så blir bare håndpumpa brukt :-) Like greit.

Jeg bruker håndpumpa til Medela. Super fornøyd, og veldig enkelt. Pumper rett i fryseposer :-) Har en elektrisk også, men i og med at jeg ikke pumper mye, så blir bare håndpumpa brukt :-) Like greit.
Kan man pumpe rett i fryseposer med den elektriske fra medela og? *Håper*

Kan man pumpe rett i fryseposer med den elektriske fra medela og? *Håper*
Ja, det vil jeg tro du kan :-) Den elektriske jeg har er fra Avent. Men liker ikke den. Man teiper bare på posen fremfor flaska, så er ganske sikker på at det går altså :-) Med Medela sin.

Eg likar godt avent sin eg. Praktisk å kunne pumpe rett i beger som kan frysast - og så at ein kan skru flaskesmokken rett på begeret når babyen skal ha melka. Greit å kunne gjenbruke begerene og (og så kan dei brukast til å fryse barnemat i når den tid kjem).

Meiner melka kan ligge i frysen i inntil 6 mnd før den må brukast eller kastast.

Eg likar godt avent sin eg. Praktisk å kunne pumpe rett i beger som kan frysast - og så at ein kan skru flaskesmokken rett på begeret når babyen skal ha melka. Greit å kunne gjenbruke begerene og (og så kan dei brukast til å fryse barnemat i når den tid kjem).

Meiner melka kan ligge i frysen i inntil 6 mnd før den må brukast eller kastast.
Lengden på oppbevaring avhenger av alder på barnet :-)

Jeg har både medela håndpumpe og dobbel elektrisk. Syns håndpumpa er nok hvis jeg pumper bare en gang om dagen. Skal man pumpe mer så ville jeg anbefalt elektrisk. Finnes jo både enkel og dobbel:)

Bruker du elektrisk eller håndpumpe?

Fornøyd med Avent sin ja :-) Jeg pumper meg sjeldent fordi jeg syns det er vondt :-( Klarer å fylle de små avent flaskene
Har du forsøkt en annen pumpe med tanke på at du får vondt? Selv får jeg også vondt av Avent sin. Synes den er tungvind og. Mye deler å koke :-/

Sverger til elektrisk - får ikke ut nok med manuell..
Har faktisk Spectra 3 pumpe!! Aldri sett noe sted (fikk den av mamma for 6 år siden), men fungerer skikkelig bra!
Også fornøyd med Medela som jeg lånte av svigerinna mi en gang.. :)

Har avent manuell, funker greit nok. Men jeg har en del melk så kunne tenkt meg å pumpa litt mer for å fryse ned, så har avtalt å kjøpe en medela swing brukt. Tenker det går raskere :)

Har avent manuell, funker greit nok. Men jeg har en del melk så kunne tenkt meg å pumpa litt mer for å fryse ned, så har avtalt å kjøpe en medela swing brukt. Tenker det går raskere :)
Det er en god investering! Har masse i fryseren allerede og hvis vi ikke får brukt det enda holder det en god stund så vil enten bruke det i maten når det introduseres, eller evt i mme hvis poden på sikt skal ha flaske fremfor pupp! :)

Jeg bruker medela pumpe, men heller over i avent beger som jeg har kjøpt vedsidenav. De er like geniale til melk Okkasom hvilken pumpe man har som til å fryse mat i senere ;)

Back
Topp