Brystpumpe ble noe av det mest nødvendige jeg hadde når jeg fikk eldstemann. Ammingen funket rimelig dårlig, å ingen av jordmødrene fikk til å hjelpe oss med ammingen de første dagene på sykehuset etter fødsel, å lillegutt klarte ikke å få ordentlig "grep" på puppen. Det endte med at to dager etter vi var reist hjem, så måtte vi dra i retur til sykehuset, jeg på pumping( ikke på samme avdeling som de som har tatt seg en skikkelig fest) å lillegutt fikk morsmelk i fra flaske. Dagen etter ble det investert i elektrisk brystpumpe. Så rutinen var pumping i 2mnd, over på flaske, stort lager i kjøleskap/fryser, flaskevask og ikke minst øving på amming. Det gikk omsider i boks, å da var det som om vi ikke hadde gjort annet
Nå skal det sies at jeg er ganske sta av natur, å var helt innstilt på at amming skulle det bli, men det var ganske slitsomt under "prosjektet".
MEN herregud som jeg satte pris på den brystpumpa! -testet også ut manuell pumpe, men den sorten synes jeg ikke det er verdt å skrive hjem om