Brystpumpe!

Jeg trodde ikke jeg ville få bruk for det forrige gang så vi ventet, men måtte sende ut mannen for å kjøpe en :p

Hadde det sist, ble MYE brukt men ikke noe positivt å si om den! Satt i nærmere en time hver gang for å nesten ikke få ut noe! Anbefaler heller å lære å håndmelke, får ut mye mer.
Skulle ønske noen hadde tatt en interesse i å lære meg det før så kanskje jeg kunne ammet etterhvert, mistet istedenfor melken selv med pumpe hver tredje time i 5 uker! Og måtte etter to uker gi mme også.
Ikke noe jeg ville kjøpt før fødsel, og da heller spørre helsestasjonen om de har å låne bort da :)

Brukte masse pumpe med eldste som var sondematet en stund. Brukte Medela sin sykehuspumpe første måneden før jeg kjøpte en Medela Freestyle. Utrolig praktisk å bare kunne klipse selve pumpa i beltet eller legge den i lommen og kunne bevege seg rundt i stedet for å sitte fastlåst på sofaen :)

Med andremann var det heldigvis ikke bruk for pumpe, men har den fortsatt liggende i tilfelle det skulle bli behov denne gang

Brystpumpe ble noe av det mest nødvendige jeg hadde når jeg fikk eldstemann. Ammingen funket rimelig dårlig, å ingen av jordmødrene fikk til å hjelpe oss med ammingen de første dagene på sykehuset etter fødsel, å lillegutt klarte ikke å få ordentlig "grep" på puppen. Det endte med at to dager etter vi var reist hjem, så måtte vi dra i retur til sykehuset, jeg på pumping( ikke på samme avdeling som de som har tatt seg en skikkelig fest) å lillegutt fikk morsmelk i fra flaske. Dagen etter ble det investert i elektrisk brystpumpe. Så rutinen var pumping i 2mnd, over på flaske, stort lager i kjøleskap/fryser, flaskevask og ikke minst øving på amming. Det gikk omsider i boks, å da var det som om vi ikke hadde gjort annet

Nå skal det sies at jeg er ganske sta av natur, å var helt innstilt på at amming skulle det bli, men det var ganske slitsomt under "prosjektet".

MEN herregud som jeg satte pris på den brystpumpa! -testet også ut manuell pumpe, men den sorten synes jeg ikke det er verdt å skrive hjem om

Var helt nødvendig her også, og spesielt under brystbetennelsene jeg hadde for da var det viktig å få tømt brystene helt for melk. Men jeg syntest faktisk at det elektriske var vond så måtte kjøpe meg en manuell slik at jeg kunne styre det mer selv :) men skal helt klart kjøpe og ha klart denne gangen :)

Jeg har hatt så mye melk, så ungene har ikke klart å svelge unna. Derfor har jeg måtte pumpe ut litt først. Brukte den også hvis vi trengte melk til barnevakt osv

Anbefaler deg å vente og se ann behovet. De er såpass dyre de pumpene, og butikkene er åpne etter fødsel også ;)

Jeg brukte Medela elektrisk pumpe og MAM manuell pumpe (foretrakk den manuelle). Dette fordi jeg fikk dype sår og brystbetennelse i begge bryst samtidig. Gutten fikk aldri helt taket på amminga, og var i tillegg veldig utålmodig og ville ikke suge lenge før det kom noe. Så jeg pumpa i 2 mnd, og gav også litt tilskudd med mme, så mista jeg melka. Men han var mer fornøyd med mme enn melka mi, og jeg prøvde jo så godt jeg kunne :)

Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen, jeg synes det ser så koselig ut å amme! Pluss at det er jo det beste en liten babykropp kan få spise også :)

Sniker fra April. Vi venta, og ser at vi har nok ikke behov for pumpe. Så veldig glad for at vi ikke brukte mye penger på det:)

Jeg kjøpte ikke før vi kom hjem fra sykehuset. Men hos oss ble den godt brukt.

Jeg arvet en pumpe, men brukte den så og si aldri. Mye lettere, kjappere og mer effektivt å håndmelke. Jeg hadde veldig mye melk de første månedene, så melket alltid litt i vasken for å lette på trykket

Jeg brukte kun den jeg haddecarvet for å få opp produksjonen... Men nå er det tvillinger, derfor jeg er usikker.. Og den pumpa jeg hadde var så tungvind..

Back
Topp