Brystpump

Minna86

Flørter med forumet
❄️Februarhjertene 2027❄️
Hva rekommenderar dere? Philips avent eller Medela? Ønsker elektrisk

Jeg har kun prøvd Medela, men er godt fornøyd med den. Har prøvd både enkel og dobbel :Heartred mest fornøyd med den dobble.

Har lyst til å kjøpe en for å ha i BH, men vet ikke om de er like bra. Hadde medela sist, funka det - men vil være litt mer trådløs :cat:

Vet ikke hva enkel og dobbel betyr. Er dobbel l pumpe begge bryst samtidig?
Stemmer det :Heartred jeg har hatt elektronisk, men vet ei venninne hadde den manuelle pumpa til medela og hvis man ikke pumper så mye så er ofte det like greit. Jeg vurderer en slik denne gang. Ingen av mine tidligere barn har ønsket å ta flaske, så jeg har kun pumpa til å blande i babymat/grøt og ved melkespreng.

Ok den går ikke på batteri? Man må ha ledning til strømuttak?
Finnes mange typer fra medela , enkle, doble, elektrisk, bærbar osv. min erfaring er at den jeg hadde fra medela på batteri som liksom skulle ha i bh var jo såpass synlig at det var uaktuelt for meg å pumpe offentlig likevel med den på. Selv har jeg hatt best erfaring med håndpumpe rent effektmessig, men den elektriske fra medela gjorde susen og jeg fikk den for 500kr brukt på Finn.

Min erfaring er at når det kommer til brystpumper er det veldig individuelt hva som fungerer. Og om du skal pumpe litt innimellom eller fullpumpe. Jeg kjøpte først medela freestyle (handsfree) fordi jeg trodde jeg skulle pumpe av og til. Men det ble fullpumping ganske raskt. Den herpa brystene mine, men jeg trodde det skulle være slik. Ingen traktstørrelser eller inserts fungerte. Fikk tips om spectra dual s premium (med veggkontakt) og det var en gamechanger! Ingen smerte lengre, omtrent dobbelt så kraftig sugekraft og MYE raskere ferdig.

Hvor tidlig begynner dere med dette? Ble anbefalt å prøve å få ut litt råmelk allerede før fødsel så det skulle gå lettere første par døgn med baby. Ble helt stresset av tanken. Hvordan gjør man det i såfall? Med eller uten pumpe? Skjønner at dette er lenge til men likevel. Er det sånn at man gjør lurt i å kjøpe pumpe før fødsel?

Hvor tidlig begynner dere med dette? Ble anbefalt å prøve å få ut litt råmelk allerede før fødsel så det skulle gå lettere første par døgn med baby. Ble helt stresset av tanken. Hvordan gjør man det i såfall? Med eller uten pumpe? Skjønner at dette er lenge til men likevel. Er det sånn at man gjør lurt i å kjøpe pumpe før fødsel?
Jeg har gjort det med begge mine barn. Fra 37+0 eller senere så kan man håndmelke, pumpe vil jeg tro er veldig ubehagelig uten at jeg har fasit, man kan fremprovosere rier og tror det er derfor det er anbefalt fra 37+0. Jeg får selv veldig med kynnere når jeg gjør det - uansett. Man håndmelker oppi en ren beholder av noe slag, jeg har brukt engangsglass også har jeg trukket det opp i sprøyter og lagt dem umiddelbart i fryseren. Jeg merker dem også med dato, kl.slett og fødselsnr. og legger dem samlet oppi en ziplockpose som ev. kan tas med til føden når den tid kommer. Jeg fikk melk fort og jeg vet ikke om det er fordi jeg håndmelket, men det har alltid vært en trygghet for oss å ha råmelk tilgjengelig i fryseren den første tiden.

Jeg kjøpte pumpe før jeg fødte, men skulle jeg gjort det på nytt hadde jeg avventet. Jeg har fått til ammingen stort sett fra første stund og fikk låne pumpe på barsel. Jeg har stor overproduksjon og har avlastet med pumpe. Med første brukte jeg elektrisk, med andre brukte jeg manuell og vakuumpumpe. Vanskelig å gi noe fasit, men jeg ville avventet og sett an behovet. Det er også mulig å leie pumpe på apotek og det hadde jeg gjort om jeg ikke allerede hadde kjøpt egen pumpe :shy:

Jeg har gjort det med begge mine barn. Fra 37+0 eller senere så kan man håndmelke, pumpe vil jeg tro er veldig ubehagelig uten at jeg har fasit, man kan fremprovosere rier og tror det er derfor det er anbefalt fra 37+0. Jeg får selv veldig med kynnere når jeg gjør det - uansett. Man håndmelker oppi en ren beholder av noe slag, jeg har brukt engangsglass også har jeg trukket det opp i sprøyter og lagt dem umiddelbart i fryseren. Jeg merker dem også med dato, kl.slett og fødselsnr. og legger dem samlet oppi en ziplockpose som ev. kan tas med til føden når den tid kommer. Jeg fikk melk fort og jeg vet ikke om det er fordi jeg håndmelket, men det har alltid vært en trygghet for oss å ha råmelk tilgjengelig i fryseren den første tiden.

Jeg kjøpte pumpe før jeg fødte, men skulle jeg gjort det på nytt hadde jeg avventet. Jeg har fått til ammingen stort sett fra første stund og fikk låne pumpe på barsel. Jeg har stor overproduksjon og har avlastet med pumpe. Med første brukte jeg elektrisk, med andre brukte jeg manuell og vakuumpumpe. Vanskelig å gi noe fasit, men jeg ville avventet og sett an behovet. Det er også mulig å leie pumpe på apotek og det hadde jeg gjort om jeg ikke allerede hadde kjøpt egen pumpe :shy:
Takk for flere gode tips!

Back
Topp