Brystknoppbeskyttelse i sølv

Helt enig med deg, og det er så vondt! Håper dette blir redningen denne gangen :) det var billigere på siden vegasus la ut, helt greit å prøve da :) de varer jo evig, så satser på å selge dem etterpå :)

Ja, får bruke den siden om jeg blir å bestille :joyful:
Har et lite håp om at det ikke skal bli like ille, men kanskje gå over etter 2 uker, men må prøve ett eller annet om der blir like ille som sist.
 
Ja, får bruke den siden om jeg blir å bestille :joyful:
Har et lite håp om at det ikke skal bli like ille, men kanskje gå over etter 2 uker, men må prøve ett eller annet om der blir like ille som sist.

Ja det er lov å håpe.. husker ikke hvor lenge det var vondt hos meg. Men vet at det gikk maaange pakker multimam kompress og hele tuben med purelan. Så en stund må det jo ha vært :p
 
Åh, dette må jeg kjøpe! Vi fikk en trøblete start på amminga sist, med reynauds, stramt tungebånd og sugetak som aldri ble helt riktig på grunn av ammeskjold. Ammet i 1,5 år likevel, men måtte gi meg til slutt på grunn av smertene :( Kanskje dette kan gjøre amminga til en god opplevelse hele veien :happy:
 
Åh, dette må jeg kjøpe! Vi fikk en trøblete start på amminga sist, med reynauds, stramt tungebånd og sugetak som aldri ble helt riktig på grunn av ammeskjold. Ammet i 1,5 år likevel, men måtte gi meg til slutt på grunn av smertene :( Kanskje dette kan gjøre amminga til en god opplevelse hele veien :happy:

Oi for en ståpå vilje! Der hadde jeg nok gitt meg tidligere.. håper vi begge får en fin ammeopplevelse denne gangen og at sølv gjør susen! ❤️
 
Oi for en ståpå vilje! Der hadde jeg nok gitt meg tidligere.. håper vi begge får en fin ammeopplevelse denne gangen og at sølv gjør susen! ❤️
Vi måtte jobbe så innmari hardt for å få til amminga, så det satt langt inne å gi opp. Tror jeg følte at jeg "skyldte" ungen det etter at han fikk en tøff start på livet. Men det var heldigvis ikke vondt hele tiden, og vi hadde mange fine ammestunder underveis :happy: Krysser fingrene for oss :Heartred
 
Ble det så du kjøpt disse og hvordan funka det isåfall? :)

Jeg kjøpte dem ja, har ikke brukt dem så mye da det har vært lite amming. Men når jeg har brukt den syns jeg ikke de var behagelige på. Kanten skjærte seg inn i puppene og var ganske så ubehagelig... kanskje toppen jeg hadde på var for stram da... men må jo ha noe ganske tett over for å holde dem på plass...
 
Åå så bra! Jeg he aldri hørt om sølv til sår en gang. Men hvis de virker som beskrevet vet jeg at det vil gjøre barseltiden mye bedre :)
Hadde et stort krater av et sår etter jeg fjernet en pinne jeg fikk i beinet da jeg drev med ryddesag sist jeg var gravid. Da ville ikke legen ha meg på antibiotika og syingen spratt bare opp siden det var så dypt. Da putta de sølv nedi såret slik at det kunne gro fra innsiden. Og det fungerte helt utrolig bra! Så jeg tror de vil ha god effekt, men om de gnager i kanten så er det vel ikke så behagelig å ha på :wideyed:
 
Jeg kjøpte dem ja, har ikke brukt dem så mye da det har vært lite amming. Men når jeg har brukt den syns jeg ikke de var behagelige på. Kanten skjærte seg inn i puppene og var ganske så ubehagelig... kanskje toppen jeg hadde på var for stram da... men må jo ha noe ganske tett over for å holde dem på plass...

Takk for erfaring :) Jeg er altså veldig i tvil om jeg skal kjøpe eller ikke, men går jo an å skaffe etter fødsel også om det blir krise. Kan jo håpe at jeg får forebygget sår på andre måter også. Sist hadde jeg mye kramper i brystknoppen etter amming /reynauds, så det var dritvond 15-20 min etter amming å ha noe inntil knoppen. Men så skal man jo ikke lufttørke på grunn av sår :hilarious: Så jeg hadde en sånn todelt tesil som jeg brukte på samme måte, men det skar seg også inn i puppen på kanten og ble ubehagelig på grunn av det.
 
Takk for erfaring :) Jeg er altså veldig i tvil om jeg skal kjøpe eller ikke, men går jo an å skaffe etter fødsel også om det blir krise. Kan jo håpe at jeg får forebygget sår på andre måter også. Sist hadde jeg mye kramper i brystknoppen etter amming /reynauds, så det var dritvond 15-20 min etter amming å ha noe inntil knoppen. Men så skal man jo ikke lufttørke på grunn av sår :hilarious: Så jeg hadde en sånn todelt tesil som jeg brukte på samme måte, men det skar seg også inn i puppen på kanten og ble ubehagelig på grunn av det.

Jeg vil varmt anbefale brulidine dersom du ikke har prøvd det før. Slet mye med sår sist, og brukte multimam og purelan uten effekt. Prøvde brulidine og det fungerte mye bedre :) ammepoliklinikken som anbefalte! Det er jo mye billigere enn dette også.
 
Jeg vil varmt anbefale brulidine dersom du ikke har prøvd det før. Slet mye med sår sist, og brukte multimam og purelan uten effekt. Prøvde brulidine og det fungerte mye bedre :) ammepoliklinikken som anbefalte! Det er jo mye billigere enn dette også.
Takk for tips, det skal kjøpes inn :)
 
Ammeskjell er også veldig fine. Ta steriliserte/kokte skjell over brystknoppen og voila! To dråper brystmelk oppi først er også lurt triks.
Ser litt koko ut, men :hilarious:

(Edit: ser konseptet er akkurat det samme: IKKE lufttørking. Smøre brystknopp med litt brystmelk før skjoldet/skjellet settes over).
 
Jeg har brukt disse nå da jeg har hatt veldig såre brystknopper. Fungerer supert til å holde det fuktig - men om man har for stram topp så gnager de. Jeg har en pumpe-topp som jeg bruker, og da putter jeg knoppen med sølvskjellet ut av hullet. Ser helt dust ut, men det fungerer!
 
Jeg har brukt disse nå da jeg har hatt veldig såre brystknopper. Fungerer supert til å holde det fuktig - men om man har for stram topp så gnager de. Jeg har en pumpe-topp som jeg bruker, og da putter jeg knoppen med sølvskjellet ut av hullet. Ser helt dust ut, men det fungerer!

Haha, ser det for meg - men det kan jo funke :D
Man har jo ikke så innmari mye besøk eller turer ut av huset i de periodene med så såre bryster heller, sp da blir estetikken kanskje ikke det viktigste
 
Ammeskjell er også veldig fine. Ta steriliserte/kokte skjell over brystknoppen og voila! To dråper brystmelk oppi først er også lurt triks.
Ser litt koko ut, men :hilarious:

(Edit: ser konseptet er akkurat det samme: IKKE lufttørking. Smøre brystknopp med litt brystmelk før skjoldet/skjellet settes over).
Dette gjør jeg! Er så deilig å ha de på over en liten periode. :joyful: Har et par dråper brystmelk i og bruker en sportsbh over, så de holdes på plass. Så langt har jeg brukt ammeskjell en gang om dagen, når jeg går min daglige tur. :Heartpink
 
Jeg har hatt kjempegod nytte av Silverette! De er ikke noe spesielt gode å ha på, men etter et døgn hvor jeg brukte Silverette fremfor Multimam og Purelan ble jeg fri for sår på niplene. Så for min del har disse vært verdt pengene :joyful:
 
Back
Topp