Brystbetennelse

Hadde en begynnende brystbetennelse. Følte meg febersyk men hadde ikke feber. Brystene var veldig øm.
Varme omslag før amming og kalde omslag etter amming+ variasjon av ammestilling stoppet betennelsen hos meg.

Det Gjør vondt. Når jeg hadde det så hadde jeg feber i tillegg.

Feber og influensa følelse og puppen var ekstremt vond! Klarte ikke bevege armen uten å få forferdelig vondt i puppen ... Måtte ha antibiotika

Ei venninne av moren min lå på sykehus i flere mnd med brystbetennelse. Hun hadde mye verk og store smerter.

Hadde brystbetennelse i det ene brystet. Hadde helt sykt vondt, mest på siden av brystet mot armhulen liksom. klarte ikke å rette meg ordentlig opp engang på det værste. Det var ett hælvette å skulle legge til babyen for var grisevondt når hun kom borti, men å tømme brystet ofte er alfa og omega. Fikk 39 i feber og hadde crp på 172. Måtte ha antibiotika. Har du begynnende brystbetennelse kan du redde deg inn ved å tømme brystet ofte, og masere forsiktig gjerne i dusjen med varmt vann, og varme omslag før amming.

Hadde brystbetennelse i det ene brystet. Hadde helt sykt vondt, mest på siden av brystet mot armhulen liksom. klarte ikke å rette meg ordentlig opp engang på det værste. Det var ett hælvette å skulle legge til babyen for var grisevondt når hun kom borti, men å tømme brystet ofte er alfa og omega. Fikk 39 i feber og hadde crp på 172. Måtte ha antibiotika. Har du begynnende brystbetennelse kan du redde deg inn ved å tømme brystet ofte, og masere forsiktig gjerne i dusjen med varmt vann, og varme omslag før amming.
Viktig å ikke begynne å massere før melka har begynt å renne. Da kan du gjøre det vondt værre. Det sa de iallefall på helsestasjonen.

Feber og influensafølelse. Og så blir brystet flammende rødt og vondt der betennelsen er...

Usj :/ Jeg hadde veldig vondt på innsiden av ene puppen i dag, på siden inn mot den andre puppen. Men tror kanskje det bare var sprengt, men da pleier jeg å kjenne det i hele, nå var det bare ett punkt. Er ikke vondt nå, men nå er jeg ikke sprengt heller, så tror det var det.. Men takk for råd, masserte litt tidligere i dag når hun lå til :)

Back
Topp