Bryllupet ditt, på godt og vondt

Det beste med dagen: Gifte seg med mannen jeg elsker :) Sånn bortsett fra det da, så var det å samle alle menneskene som betyr noe for oss på ett sted :) Vi hadde nydelig vær, det var en fin vielse, middag og selskap gitt strålende :)

Verste fra dagen: Skulle ønske vi hadde en annen fotograf...

Flaut: Kommer ikke på noe :)

Totalt sett: En super dag jeg glatt hadde gjentatt :)

Pris: 60.000 vil jeg tippe alt i alt :)
Så flott! Kan jeg spørre hvorfor fotografen var verst?
 
Sorry jeg sier dette men herregud...dette er slike eksempler og grunner til hvorfor jeg ikke vil ha alkohol i vårt bryllup.:smiley-ashamed004 men håper du og din kjære hadde et fint bryllup til tross for ufinheten! Men vit, hadde jeg vært gjest, hadde jeg ikke sett det som deres skyld, men gjestene. Brudeparet skal aldri straffes for gjestenes oppførsel.
Nei, verste av alt var at mannen tok for seg nevøene etterpå og ba dem komme og beklage seg, foreldrene sin reaksjon var stakkars barna våre, hvorfor må de beklage seg, de må jo få kose seg??? Nei hadde jeg kunne gått tilbake i tid hadde jeg tatt et lite bryllup med kun forlovere og foreldre/søsken og lagt mer penger i bryllupsreise (selv om vi fikk oss en fantastisk reise til Vietnam)
 
Så flott! Kan jeg spørre hvorfor fotografen var verst?
Han var ikke spesielt flink og det ble tatt veldig få bilder... Likte stilen på bildene (etter redigering og alt), men var alt for få (vi snakker kanskje 20 totalt) og han var ikke spesielt god på å variere/instruere oss... Vært i andre bryllup med andre fotografer, så ser jo at opplevelsen kunne vært betraktelig bedre :/
 
Han var ikke spesielt flink og det ble tatt veldig få bilder... Likte stilen på bildene (etter redigering og alt), men var alt for få (vi snakker kanskje 20 totalt) og han var ikke spesielt god på å variere/instruere oss... Vært i andre bryllup med andre fotografer, så ser jo at opplevelsen kunne vært betraktelig bedre :/
Så spesielt, vi fikk 200 bilder..
 
Han var ikke spesielt flink og det ble tatt veldig få bilder... Likte stilen på bildene (etter redigering og alt), men var alt for få (vi snakker kanskje 20 totalt) og han var ikke spesielt god på å variere/instruere oss... Vært i andre bryllup med andre fotografer, så ser jo at opplevelsen kunne vært betraktelig bedre :/
Så spesielt, vi fikk 200 bilder..
Imens vi har bare spesifikke bilder vi vil ta, så blir bare 5-7 stk. Bra vi er forskjellige. 200 var ekstremt mye da, du fikk 200 bilder av fotografering med bare deg og mann?
 
Hallo damer, og menn, om det er noen her. Neste år skal jeg gifte meg og jeg begynner få alt på plass.

Nå er jeg litt nysgjerrig på hvordan deres dag gikk? Hva var det beste, og det verste fra dagen? Noe flaut? Og hvordan gikk det totalt med alt? Pris?
Beste: Selve seremonien og talen fra mannen. ❤️
Verste: Var 5mnd på vei og skikkelig sliten, og også i skikkelig voksefase, så selv med tilpasninger passet kjolen såvidt dagen før..! Det var stress. Også veldig leit med sykdom hos flere av mine nærmeste på dagen.
Men vi fikk en nydelig dag, fra øyeblikket jeg så mannen min i kirka visste jeg det ville bli bra!
 
Vi hadde et stort bryllup, med tett opp mot 100 gjester.

Hele dagen var veldig fin. Vi var spesielt fornøyd med musikken i vielsen, hvor vi fikk en del hjelp av en kompis til å arrangere våre favoritter til en litt spesiell sammensetning av instrumenter.

Vi hadde en knallgod toastmaster, det er viktig for å få middagen til å flyte fint. Vi ønsket at alle talere meldte seg i forkant og de fikk tildelt X antall minutters taletid hver (3 minutter, bortsett fra brudgommens mor og brudens far som fikk 5 minutter hver). I toastmasteren program la vi inn et par minutter slingsringsmonn, slik at det var satt av 5/7 minutter til hver tale (men dette kommuniserte vi ikke til de som skulle holde tale!).

Maten og drikka ble servert ved bordene av en gjeng servitører som lokalet stilte med. Lokalet stilte med hovmester, kokker og servitører.

Kaken ble bestilt fra et anerkjent konditori. Nå klarer jeg i farta ikke huske hvordan kaka kom seg til lokalet, mulig den ble levert. Vi lånte kakestativ fra konditoriet som leverte tilbake uken etter bryllupet.

Under festen hadde vi leid inn et mini-storband som besto av folk vi kjente, og da de var ferdige med sine sett gikk vi over på en Spotify-liste som ei venninne av oss hadde satt sammen.

Vi hadde fri bar med nok drikke, både med og uten alkohol. Vi opplevde IKKE at det ble en fyllefest, bare god stemning. Jeg drakk minimalt selv, tror jeg fikk i meg 1-2 glass vin og 1-2 cider i løpet av kvelden (altså 10-12 timer).

Vi leide duker på renseri, og pyntet bordene med friske blomster og mini-sukkulenter, samt tøyservietter jeg hadde farger hjemme. Trykksakene lagde vi selv, kjøpte maler på Etsy og printet hjemme.

Vi hadde fotograf fra da vi ankom kirka til festen gikk i gang. Det er vi veldig fornøyde med. I etterkant skulle jeg nok ønske at jeg satte av mer tid til å undersøke fine foto-spots, og gjerne ulike mtp vær.

Sikkert noe jeg har glemt her altså, spør gjerne. Prismessig havnet vi vel på et sted rundt 150 k totalt, minst 100k var mat (ca 1000 kr per kuvert).
 
Imens vi har bare spesifikke bilder vi vil ta, så blir bare 5-7 stk. Bra vi er forskjellige. 200 var ekstremt mye da, du fikk 200 bilder av fotografering med bare deg og mann?
Så lenge man har spesifikke ønsker er det jo bare å kjøre på med litt færre bilder ja :) Kan jeg spørre hva dere tenker dere vil ha? :)
 
Så lenge man har spesifikke ønsker er det jo bare å kjøre på med litt færre bilder ja :) Kan jeg spørre hva dere tenker dere vil ha? :)
Nå tenker jeg generelt med fotograferingen. Der har vi noen få ønsker vi ønsker å oppfylle. Resten, som av selskapet osv er det samme for oss. Men dette er det vi vil ha av fra fotoshooten da:

Oss foran presten, oss som gir ringene foran presten, når vi går ut, oss foran kirka med såpebobler rundt oss. Han som holder rundt meg, mens det fokuseres og zoomes på mageområdet hvor han holder rundt meg og ringene våre. Bilde av oss som holder hender, med fokus på ringene. Ja blant annet det. Er flere men kommer ikke på alle utenom nå, skrevet ned i bryllupsplanleggeren vår av en grunn, slippe å huske :hilarious:
 
Vi giftet oss for snart 2 år siden, ble utrolig billig selv med over 100 gjester + 40 til kaffe. Jeg kjøpte kjole til 20 og så ny dress til mannen til rundt 5. Ringer i gull kostet 5.

Vi slapp billig unna da vi ikke hadde noe alkohol. Fikk lokale og kirke gratis. Leide kokk til 2500. Hadde 5 servitører til 500kr/stk. Kjøpte alt av ingredienser til mat på rema selv, hadde selvskutt elg til middag som ikke kostet oss noe. Tre-retters med blomkålsuppe, elg med fløtegratinerte poteter og så riskrem til dessert. Lagde alt selv dagen før, kokken var kun for å ferdigstille alt og legge på tallerken osv. Kjenner kjøpmannen på rema, så vi fikk levert tilbake brusen vi ikke drakk (så slapp å sitte igjen med 100 flasker liksom), og brukte vel bare 1000kr på drikke.

Jeg bakte 6 kaker, inkludert bryllupskaka, gjestene bakte 12 kaker til. Vi hadde godteri-bar med billig (men godt) godteri fra Sverige for rundt en tusenlapp. Kjøpte løse blomster for 4000, og lagde oppsatser og pyntet lokale kvelden før. Brukte de samme til bukett og i lomme til mannfolka. Brukte vel 1000kr på lys og div dekorasjoner. Sendte gratis invitasjoner på mail (printet ut selv til de uten email som mormor på nesten 100). Takkekort leverte vi selv, kostet 1000kr å få produsert. Har en venn som er fotograf, så han tok bilder som en vennetjeneste og vi betalte bare en symbolsk sum på 5000 (her byttelåner vi litt tjenester ved behov).

Alt i alt kom det på rundt 60, og angrer på fint lite!
Du lagde mat til 100 personer OG pyntet lokalet dagen før?! Hvordan fikk du ikke hjerteinfarkt? :joyful:
 
Nå angrer jeg vel kanskje mest på valget av mann da jeg giftet meg (vi er skilt igjen) :laughing002

Men tror kanskje jeg angrer mest på stresset over alle detaljene og tanken på at alle planene måtte gjennomføres "perfekt". Det skjer alltid masse som ikke er planlagt, og det er liksom null krise uansett. Ringene ble til og med borte 10 min før seremonien, det gikk fint det og. :happy:
 
Nå angrer jeg vel kanskje mest på valget av mann da jeg giftet meg (vi er skilt igjen) :laughing002

Men tror kanskje jeg angrer mest på stresset over alle detaljene og tanken på at alle planene måtte gjennomføres "perfekt". Det skjer alltid masse som ikke er planlagt, og det er liksom null krise uansett. Ringene ble til og med borte 10 min før seremonien, det gikk fint det og. :happy:
Herregud kjenner meg igjen...jeg kjenner jeg stresse og er sikkert en bridezilla til de andre.. det er bedre å tenke at det ikke skal være perfekt, og heller gjøre dagen perfekt selv. For uforsette ting kan skje, ringene kan bli borte, maten kan ta fyr, du kan søle på kjolen, du kan ha hylende unger i kirka, du kan snuble foran alle, du kan få helt ubrukelige bilder osv. Jeg må bare stole på at folk vet hva de skal gjøre og ro ned...Men det er å slippe taket og la andre komme til da..
 
Du lagde mat til 100 personer OG pyntet lokalet dagen før?! Hvordan fikk du ikke hjerteinfarkt? :joyful:
Hahaha, ikke bare jeg, mange som var med og hjelpe til! Kjekt med nær familie, de kom på fredagen og begynte (frivillig altså) sporenstreks å skrelle poteter :) Pappa fikset elgen, mamma suppa, svigers pyntet og jeg var prosjektleder.
 
Back
Topp