Bryllup budsjett..

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
Hvor mye brukte dere? Dere som brukte rundt 30-40tusen, hva serverte dere? Noen tips for å spare penger? Alt av tips taes i mot. 

Vi har budsjett på ca. 20-25 000 max

Lokale 2500
Kirke 1800
Fotograf blir ei veldig flink venninne
Kjole skal jeg bestille fra JKR dresses eller hva det heter. Får en splitter ny til max. 1500kr

Drikke blir å kjøpe litt og litt over året i Sverige. Alkohol blir det ikke mye av ettersom vi skal ha dåp og bryllup sammen. 

Mat vet vi ikke helt enda. Men jeg hadde tapas for 50 personer i dåpen til dattra vår og lokale og drikke for 5000,- i 2010.. så vi skal nok klare oss med de penga.

Kan dytte for deg..Har dessverre ikke så mye tips for vårt budsjett er mye høyere..Men har du mange som kan hjelpe og stille opp så treng ikke ting bli så dyrt. Har ei veninna som kjøpte inn råvarene selv og så hadde de en kokk i fam som laget maten for en ok sum. De serverte svinesteik. Men går du for koltbord eller svine eller reinsdyrsteik så treng ikke mat bli så dyrt.

Pynteting kan kjøpes på ebay (der har jeg kjøpt mye fint) eller Nille o.l. Prøv og å bruk tiden å undersøk pris forskjellige plasser slikt kan du tjene litt på..

Masse lykke til med planleggingen

Budsjettet vårt er riktignok en hel del høyere enn 30-40000, men et greit tips er jo å lage/gjøre ting selv. Lag egne invitasjoner, bordkort, bordpynt og følg med når det er tilbud på ting dere trenger. Alkohol (om dere skal ha alkoholservering) kan fint kjøpes med litt og litt på utenlandsturer om dere starter shoppingen i litt god tid før bryllupet. Få gjerne venner/bekjente til å være med å lage koldtbord eller middag/kaker og stå for hår og sminke selv på bryllupsdagen :)

20-25, bare nærmeste. Føler at det holder. Null alkohol pga litt problemer med det på min side.. Vi lurer på koldtbord, men er litt kjedelig synes jeg, selv om jeg elsker koldtbordmat.. 

vårt kom på under 20.000kr
vi leide lokale der vi bor de tkom på 500kr
vi pyntet og ordnet alt selv i lokale
vi brukte elgkjøtt siden vi jakter dermed så fikk vi billig kjøtt, poteter kjøpte vi fra en lokal bonde
Svigermor og ei vennine av svigers laget stek og karbonader.
Moltekrem laget vi selv
Fikk venner av oss å tilberede og servere under bryllupet
det som ksotet mest var fotografen men ikke så dyr han heller 3500kr for album med 35 biler og takke kort
brudekjolen laget ei som gubben og svigrina mi kjenner

Her brukte vi 110.000,-, så det er jo mye høyere enn deres. Men et tips er å kjøpe ting på ebay. For å nevne noe av det jeg kjøpte som jeg sparte MYE på: All bordpynt (organza bordløper, glassdråper, servietter med navn/dato osv), gjestebok, smykkesett (smykke, armbånd, tiara), bilpynt, alt dill til invitasjoner og bordkort, ringpute osv osv. Det er MYE å spare på ebay hvis man er flink til å søke :)

Jeg kjøpte brudekjolen på www.jkdress.com. Fant min favoritt i salongen, den kostet 15.500,-. Fikk navnet på den, sendte bilde av samme kjole til jkdress og fikk den i posten 3 uker senere. Betalte 800,- for kjolen + frakt. Og den var helt fantastisk fin. Sparte godt og vel 14.000,- der, så det må vel være den tingen vi sparte mest på.

En annen ting jeg gjorde var å prøve brudesko i brudesalongen, fikk de til å skrive ned navnet på skoene, gikk hjem og søkte de opp. Fant de på internett og betalte 450,- inkl frakt og moms. I brudesalongen kostet akkurat samme sko 1100,-. Og dette var ikke kopi, det var rett fra leverandør (det ironiske er vel at jeg fant link til nettbutikken inne på hjemmesiden til brudesalongen).

Takk for tips.. vi håper på å få til ett september 2012 bryllup.. og jeg tenkte å kjøpe litt pynt og sånt underveis, og spre det litt utover..  sjekke når det er salg.. 
Har ett spørsmål, og det er holdt dere taler? hadde dere toastmaster? Dessert? eller bare en haug med kaker? 

Vårt bryllup som er om noen uker kommer på underkant av 20.000... Tipper at vi er nærmere 15.000 egentlig... Jeg har en billig kjole. Dress hadde sambo. Lokale til 2000. Koldtbordet blir billig siden folk hjelper til med å lage maten(og kjøpe den selv). Fotografen er en bekjent som skal bare ha en liten slant. Kakene kommer fra venner. Bryllypskaken er det ei herfra som skal lage... Og minimalt med alkohol pga magetrollet ;)

Vi skal ikke holde taler (ihvertfall ikke jeg) og min svigermors samboer skal være toastmaster. Vi har droppet desserten og har heller litt flere kaker, blir så mye spising på en sånn dag uansett ;)

Vi betalte:
1250kr for lokalet inkl vask
950kr for brudekjolen kjøpt på jkdress.com
Mannen er kokk så han kjente kokker som laga maten billig.
Kirke er gratis dersom man ikke skal ha en spesiell eller en utenfor kommunen
Hadde fri bar. Laga til ett lite rom med kjøleskap og bord. Stod div drikkevarer så folk kunne forsyne seg selv.
Dekka bord selv, laga bordpynt, bordkort osv

Ebay er ett tips til å kjøpe pynt og div
Undersøk priser rundt omkkrin, det er store forskjeller
Betalte mest for fotograf, frisør og blomster

Takk for alle tips og råd. Vi samler inn litt priser og pruter og presser litt.. men har ikke dårlig tid.. :) hehe.. Er jo over 1 år til.. 

Oppgi gjerne linker til ebay om pynte ting dere har funnet der :)

Back
Topp