Brunt blod/utflod

Ønskefrue

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Junibarna 2019
Septemberlykke 2024
Jeg trenger gode historier. 4+1 hadde jeg en pitteliten blødning, kun på papiret da jeg tørket meg. Så ikke mer antydninger til blod før jeg var 4+4, da kom det litt brunt blod på papiret.

4+0: Digital som viste 2-3
4+5: Digital som viste 3+

I går og i dag har det også kommet litt brun utflod/brunt blod..
Jeg vil gjerne høre de gode historiene. Har en MA og en SA bak meg, og opplevde aldri å blø med toåringen. MA’en måtte settes i gang med Cytotec, og SA’en tok seg opp på noen timer.

Er 5+0 i dag.

Noen med erfaringer?

Snakket med ei venninne idag som hadde det sånn de 4 første mnd uten at det var noe galt :)
Så lenge det ikke er friskt blod, så skal det ikke være noen fare.

*krysser fingrene* :Heartpink

Snakket med ei venninne idag som hadde det sånn de 4 første mnd uten at det var noe galt :)
Så lenge det ikke er friskt blod, så skal det ikke være noen fare.

*krysser fingrene* :Heartpink
Ikke tegn til friskt blod i det hele tatt.. Bare så nytt for meg som aldri spotter, eller har blødninger foruten mensen. Det er veldig mørkt. Spørs om det er en blodansamling et sted oppi der som kroppen prøver å kvitte seg med, da?

Kan du ringe legen å be om å få tatt Hcg-test med noen dagers mellomrom, for å se at stigningen er normal? :)
Håper det er uskyldig :Heartpink

syster min spottet i början av graviditeten, og datteren er 2,5 år. Krysser allt jag har för att lille spire har det helt perfekt :Heartpink

Jeg spottet litt frem til uke 13 forrige svangerskap. Var rosa på papiret noen dager of så brunt noen dager senere. Flere perioder. Spotter aldri ellers. Selv om jeg vet det gikk bra sist er jeg like bekymret nå når jeg ser farge på toalettpapiret, så forstår godt bekymringen din. Hadde også veldig lite symptomer sist svangerskap.

Sniker fra mars. Jeg spottet fra uke 5 til uke 8, og så igjen rundt uke 14, 16 og 19. De finner ikke ut av hvorfor, men det ser ut til å gå bra. Har mistet 4 ganger tidligere, og blir redd hver gang. Men noen spotter, andre ikke. Som oftest går det helt fint. Jeg er 20+4 i dag. Skjønner at du er bekymret, jeg er det selv.

Hvordan går det med deg? :Heartred

Det går bra! Jeg blør ikke, og det er ikke snakk om mye brunt blod/utflod, det blir mørkere og mørkere hver dag, så jeg har mistanke om at blødningen i forrige uke er skylden i det som kommer nå.
Det kommer på en dotur i løpet av dagen, og gjerne etter at jeg har vært aktiv, for eksempel etter jobb. Jeg er ikke så veldig bekymret egentlig, men selvfølgelig har jeg mine tanker mtp at jeg har mistet to ganger tidligere i år. Jeg velger å sende en mail til jm i kveld.

Takk som spør:Heartred

Virker som om det går greit da, ville gjerne for sikkerhets skyld tatt to blodprøver (hcg) med ca en ukes mellomrom for å se om nivå stiger eller synker :)

Jeg vet jeg burde vært å tatt blodprøver, men nå er det slik at nær familie tar blodprøvene, og selv om det er taushetsplikt føler jeg det sitter langt inne.
Har sendt mail til jm, så får høre hva hun sier først.

Sniker fra mars. Jeg spottet fra uke 5 til uke 8, og så igjen rundt uke 14, 16 og 19. De finner ikke ut av hvorfor, men det ser ut til å gå bra. Har mistet 4 ganger tidligere, og blir redd hver gang. Men noen spotter, andre ikke. Som oftest går det helt fint. Jeg er 20+4 i dag. Skjønner at du er bekymret, jeg er det selv.

Så godt å høre at det går bra! Har du fullgått svangerskap fra før?

Ofte, men ikke alltid er det ikke like ille som man tror.

Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, du du har lyst til å lytte.

Jeg hadde rosa/brunt/litt rødt i fire dager i uke 5-6 forrige gang, og han er fire år nå :)
Ååå, så godt å høre!
Jeg håper det ender godt her også. Det er såppas lite at jeg tror ikke det er gått galt så langt. Jeg er bare 1 uke og 5 dager unna sist det gikk galt. Kommer jeg meg over 6+5 og det fortsatt går bra er neste mål 8+5! :nailbiting:
(SA 6+5, og mumsen ble målt til 8+5 i uke 12 da jeg hadde MA).

Så godt å høre at det går bra! Har du fullgått svangerskap fra før?

Nei, første gang jeg har kommet så langt. Vært på 6 ultralyder og har begynt å kjenne liv. Så begynner å tro at det etter 9 år endelig er vår tur. Håper det går bra med deg også. Vi har fått tidlig ultralyd pga blødninger/spotting, så du kan jo høre med fastlegen ang henvisning.

Ofte, men ikke alltid er det ikke like ille som man tror.

Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, du du har lyst til å lytte.
Takk, jeg har lest denne flere ganger. Jeg har også hørt på podcasten. Er i utgangspunktet mye roligere enn jeg trodde jeg kom til å være. Men selvfølgelig ligger tankene å lurer på hvordan det skal gå denne gang!

Nei, første gang jeg har kommet så langt. Vært på 6 ultralyder og har begynt å kjenne liv. Så begynner å tro at det etter 9 år endelig er vår tur. Håper det går bra med deg også. Vi har fått tidlig ultralyd pga blødninger/spotting, så du kan jo høre med fastlegen ang henvisning.

Ååå, så glad jeg ble nå! Fikk tårer i øynene! :Heartbigred Jeg har time til jm når jeg er 6+6, mener du jeg burde kontaktet lege før dette for henvisning? Jeg har allerede sagt til jm at jeg ønsker henvisning, men regner med det ikke blir sendt før etter den timen.

Ååå, så glad jeg ble nå! Fikk tårer i øynene! :Heartbigred Jeg har time til jm når jeg er 6+6, mener du jeg burde kontaktet lege før dette for henvisning? Jeg har allerede sagt til jm at jeg ønsker henvisning, men regner med det ikke blir sendt før etter den timen.

Jeg tenker at det ikke skader, om du vil. Jeg har nok hatt mye mer kontakt med jordmor og sykehus enn de fleste, samt privat ultralyd i tillegg. Tenker at det er bedre enn å gå og bekymre seg.

Back
Topp