Brunt blod og synkende tester

MammaTilEnMillion

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
✨️Julestjernene2023✨️
Ser ut som det går gale igjen.dette blir 4.mnd på rad...alle ender i kjemisk/tidlig SA.
Testen i dag, er kliss lik testen for 3 dager siden. Skal være 4+5 i dag (19 dpo).
Fikk litt brunt blod på papiret i går kveld, og mer i dag. Tar Crinone, så mensen kommer ikke før jeg stopper i ta den ....så slutter på den nå, og håper mensen dukker opp om et døgn eller to.

Skal selvfølgelig ta én til test i dag, og én i morgen tidlig .....men legen var heller ikke mye optimistisk mtp så svake rester såpass langt over IKM.

Ønsker dere andre lykke til :happy::happy::happy: Jeg kommer etter i mars :wtf:

Vedlegg

• Screenshot_20210527-092947.jpg
    Screenshot_20210527-092947.jpg
    386 KB · Visninger: 134
Ser ut som det går gale igjen.dette blir 4.mnd på rad...alle ender i kjemisk/tidlig SA.
Testen i dag, er kliss lik testen for 3 dager siden. Skal være 4+5 i dag (19 dpo).
Fikk litt brunt blod på papiret i går kveld, og mer i dag. Tar Crinone, så mensen kommer ikke før jeg stopper i ta den ....så slutter på den nå, og håper mensen dukker opp om et døgn eller to.

Skal selvfølgelig ta én til test i dag, og én i morgen tidlig .....men legen var heller ikke mye optimistisk mtp så svake rester såpass langt over IKM.

Ønsker dere andre lykke til :happy::happy::happy: Jeg kommer etter i mars :wtf:

Ånei!:( men eg synes ikke den testen var så svak eg?

Syns heller ikkje den var så svak. Prøv å måle HCG hos legen med noen dagers mellomrom før du gir opp. Eg trur da fortsatt er håp.

Syns heller ikkje den var så svak. Prøv å måle HCG hos legen med noen dagers mellomrom før du gir opp. Eg trur da fortsatt er håp.

Den er like sterk som 4+1 testen, så har blitt en del svakere.
Jeg skulle ha nærmere 400 kr for å ta hcg blodprøver på legekontoret mitt.

Den er like sterk som 4+1 testen, så har blitt en del svakere.
Jeg skulle ha nærmere 400 kr for å ta hcg blodprøver på legekontoret mitt.

HÆ?

Er ikke alt gravidrelatert gratis?? Eg har aldri betalt

HÆ?

Er ikke alt gravidrelatert gratis?? Eg har aldri betalt

Jeg spurte sekretæren om det, og hun sa at de hadde ikke bevis på at jeg er gravid, og må derfor først på samtale med lege, før han skal vurdere om jeg får ta en hcg-prøve. Og dette var derfor ikke gratis for meg.

Jeg spurte sekretæren om det, og hun sa at de hadde ikke bevis på at jeg er gravid, og må derfor først på samtale med lege, før han skal vurdere om jeg får ta en hcg-prøve. Og dette var derfor ikke gratis for meg.

Omg.

Som jeg skrev i en annen tråd nettopp: har du mulighet til e-konsultasjon med fastlege?:) Da slipper du de teite i skranken.
Da ville jeg skrevet at du var gravid med blødninger og bedt om å få rekvirerer blodprøver for å kontrollere hcg

Trist å høre at du ikke tror det hår veien denne gangen, heller. Har du brune crinonerester? Crinone gir ekstra skjøre slimhinner, og dermed kan det komme litt blod. Det har det I hvert fall gjort hos meg. Så jeg ville nok ikke slutta med crinone før jeg hadde fått svar på blodprøvene, eller jeg hadde begynt å blø ordentlig. Men du kjenner kroppen din best. Tenker det bare er dumt å slutte med crinone før du er helt sikker.

Trist å høre at du ikke tror det hår veien denne gangen, heller. Har du brune crinonerester? Crinone gir ekstra skjøre slimhinner, og dermed kan det komme litt blod. Det har det I hvert fall gjort hos meg. Så jeg ville nok ikke slutta med crinone før jeg hadde fått svar på blodprøvene, eller jeg hadde begynt å blø ordentlig. Men du kjenner kroppen din best. Tenker det bare er dumt å slutte med crinone før du er helt sikker.

Ja, er liksom Crinone'n som kommer ut i lag med det brune blodet.
Men. Om jeg dropper Crinone én dag (tar én i døgnet), så kommer vel evt mensen om det er "ment to be"???

Omg.

Som jeg skrev i en annen tråd nettopp: har du mulighet til e-konsultasjon med fastlege?:) Da slipper du de teite i skranken.
Da ville jeg skrevet at du var gravid med blødninger og bedt om å få rekvirerer blodprøver for å kontrollere hcg

Koster det ikke mye for e-konsultasjon også da?

Koster det ikke mye for e-konsultasjon også da?

Jeg har aldri blitt fakturert når det omhandler graviditet. Så om du skriver der at du er 5 uker på vei, så skal du ikke belastes.

Du skal ikke betale for å måle hcg! Det er dekket under svangerskapet, i alle fall sa de det til meg, jeg trengte ikke å betale. Hun i skranken dobbeltsjekket også.

Måtte dog betale den gangen jeg kom tilbake etter SA for å sjekke at hcg sank som det skulle, men det blir jo noe annet siden det er etter svangerskapet. Skal snart begynne på Crinone selv, så har lest litt om det. Brunt blod er helt vanlig som bivirkning pga skjøre slimhinner, og mensen kommer om den kommer selv på Crinone sånn jeg har forstått det (bare muligens noe forsinket). Synes heller ikke testen din er svak, så jeg er optimistisk ❤️

Du skal no virkelig ikkje betale for hcg prøver! Eg var hos legen 4+0 for å måle hcg...hadde samtale med lege, men ingen urinprøve o.l for å bekrefte graviditet...betalte ingenting for timen eller blodprøvene.

Ja, er liksom Crinone'n som kommer ut i lag med det brune blodet.
Men. Om jeg dropper Crinone én dag (tar én i døgnet), så kommer vel evt mensen om det er "ment to be"???
Da høres det ut som det kommer samme som hos meg, og tror det er ganske vanlig i fm crinone. Jeg visste ikke at crinone kunne utsette mensen. I fm IVF har jeg gått på crinone og fått mensen. Da gikk jeg på 2 doser i døgnet. Men når jeg har gått på progynova (østrogen), har det utsatt mensen. Sikkert forskjellig fra person til person.

Du skal no virkelig ikkje betale for hcg prøver! Eg var hos legen 4+0 for å måle hcg...hadde samtale med lege, men ingen urinprøve o.l for å bekrefte graviditet...betalte ingenting for timen eller blodprøvene.

Er dette en lovfestet regel. Tenker de kommer til å si at det er ulik praksis fra legekontor til legekontor.

Er dette en lovfestet regel. Tenker de kommer til å si at det er ulik praksis fra legekontor til legekontor.
Ja! "Alle gravide har rett til svangerskapsomsorg. Tilbudet er gratis "
- selv har jeg bare betalt når jeg har tatt UL hos gyno. Selv når jeg gikk igjennom/etter SA

Jeg jobber innenfor bransjen, og ja - svangerskapsomsorgen er gratis :happy: Tullete av hun sekretæren og si at hun ikke har bevis på at du er gravid. Hjemmetestene nå i dag er bevis nok. Og hvem i all verden ringer og ber om å få komme og sjekke hcg, hvis man ikke tror at man er gravid? Helt tullete av henne. Jeg går på crinone selv, og ville ventet med å kutte den ut til jeg var sikker på utfallet.

Last edited:
Jeg jobber innenfor bransjen, og ja - svangerskapsomsorgen er gratis :happy: Tullete av hun sekretæren og si at hun ikke har bevis på at du er gravid. Hjemmetestene nå i dag er bevis nok. Og hvem i all verden ringer og ber om å få komme og sjekke hcg, hvis man ikke tror at man er gravid? Helt tullete av henne. Jeg går på crinone selv, og ville ventet med å kutte den ut til jeg var sikker på utfallet.

Fått time til første blodprøve nå kl 14:00 . Spent på om jeg må betale. Må til samtale med legen først, da de ikke får lov å ta blodprøve uten rekvisisjon fra legen. Sa hun i telefonen.

Back
Topp