brunlig utflod uke 12 hjelp..

miss queen

Blir kjent med forumet
var på do i sted og da var det litt brunlig utflod på pappiret, vist eg dytte papiret litt inn var det litt friskt blod, ikke mye. har de siste timene hatt sterke smerter på høyre siden, som kom og gikk som rier og var ganske vonde. har ikke så vondt lengre. har noen erfaring fra dette? gikk det bra? bør eg reise på legevakten??

Ingen erfaring så seint i svangerskapet. Men personlig ville eg nok kontaktet lege for og fått berolige angsten min for om det kan være nå galt. Krysser fingrene for at alt er bra! <3

ok. tenkte å av vente det litt å se om det kommer mer eller om det har stoppet opp. Håper det ikke er noe gale. tusen takk for svar <3

Jeg hadde brunlig utflod i uke 9 første svangerskapet mitt, merka litt som mens smerter da jeg satt på flyet til Bulgaria, var mye stress, og hadde stram uke på meg, og gjorde vondt. men vet ikke om det kom av stresset eller hva..
Du sier det kom som rier og var ganske vondt. Bare det er nok grunn til å kontakte legevakten. Håper alt er ok! Vet om mange som har blødninger hele svangerskapet uten at det gjør noe, men direkte smerte skal man nok ikke ha. Det kan være UVI feks. Vanskelig å si, derfor lurt å ringe lege :) klem ♡

Stram bukse skulle det stå. Får visst ikke lov å redigere innleggene mine lengre! :s

Har hatt det slik jeg også, men alt var/er bra :) Jeg avventet litt, og alt ga seg ganske fort.

Jeg opplevde en MA i uke 12. Begynte med brun utflod og dagen etter fosset det friskt blod ut og smertene var intense. Men hvis smertene dine har avtatt så er jo det et veldig bra tegn:) Legevakten kan dessverre ikkje gjøre så mye:( Så lenge du ikkje begynner å blø mye går det som oftest bra! Jeg ville bestilt haste time for ultralyd hvis jeg var deg, så får du vite det med engang og slipper og være bekymret. Og prøve og roe ned (lettere sakt en gjort) :) Håper det går bra med deg <3

var på do i sted og da var det litt brunlig utflod på pappiret, vist eg dytte papiret litt inn var det litt friskt blod, ikke mye. har de siste timene hatt sterke smerter på høyre siden, som kom og gikk som rier og var ganske vonde. har ikke så vondt lengre. har noen erfaring fra dette? gikk det bra? bør eg reise på legevakten??

Har du vært på ul tidligere i svangerskapet? Og kom blødningene etter disse smertene?

har ikke så mye smerter lengre. så håper det har gitt seg. var på ultralyd i uke 8 og da var alt helt fint.
hadde smerter 1 time før eg fikk blødning

har ikke så mye smerter lengre. så håper det har gitt seg. var på ultralyd i uke 8 og da var alt helt fint.
hadde smerter 1 time før eg fikk blødning

Jeg hadde like symptomer i begynnelsen da jeg hadde svangerskap utenfor livmor - men DET kan det jo ikke være til deg når du har sett at den lille var på rett plass i uke 8 :)
Smerter kan jo komme av at livmora strekker seg - hadde noen forferdelige tidligere i svangerskapet selv. Vet du hvordan morkaka di ligger? Her ligger min akkurat foran livmorhalsen så jeg er mye mer utsatt for blødninger under svangerskapet f.eks

Er du bekymret - ta kontakt med lege i morgen :)

nei vet ikke hvordan morkaken ligger. har hatt svangerskap uten for livmoren en gang før.
tror eg venter litt før eg gjør noe. takk for svar alle sammen <3

Har snakket med legevakten men var ikke noe de kunne gjøre. Kunne kontakte fast lege i morgen vist eg hadde behov for det. Så eg får bare vente å se til i morgen

Har snakket med legevakten men var ikke noe de kunne gjøre. Kunne kontakte fast lege i morgen vist eg hadde behov for det. Så eg får bare vente å se til i morgen
Be legen din henvise deg til ultralyd :) håper du ikke får noe mer smerter :) klem

Sitter å venter på lege no så får vi se ka han sier. Har ikke blødd noe mer bare litt på papiret når eg er på do. Har litt smerte men vi får bare vente å se :)

Sitter å venter på lege no så får vi se ka han sier. Har ikke blødd noe mer bare litt på papiret når eg er på do. Har litt smerte men vi får bare vente å se :)
Masse lykke til! Håper du får time til ul :)

Fikk ikke time til ul. Har så oppi og så koagulert ( vet ikke hvordan man skriver der) blod lengre inne og mente at dette ikke kom til å gå bra. Har ikke blødd noe mer så skjønner ikke helt at det skal være over. Hadde også kraftig blærebetennelse og medisin for det. Får vel bare vente å se ka som skjer

Eh, han sier dette kom ikke til å gå bra også henviste han deg ikke til UL?! Det er useriøse greier!!
Da kan jo blodet og smertene eventuelt komme fra blærebetennelsen.. har du mulighet til å bestille deg privat ul? Fælt å ikke vite da..

Dette holder ikke - ring legevakt og si at du ikke fikk hjelp av lege. Eller bestill privat ul

Skal bestille privat ul. Vet også at blære betennelse kan gi smerter og blødninger. Men har ikke blødd noe ennå bare litt på papirer når eg tørker meg. Vet ikke ka eg skal tror eller tenke er bare helt satt ut av å ikke vite noe. Skal eg høre på legen så er det bare å vente til riene som han kalte det tar seg opp

Back
Topp