Brune vs hvite egg

ORIGINAL: *p!nk smile*

Brune egg er best[:D]

agreed[:D]

Kan det være foster i eggene selvom ikke hanefar har vært innom??

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: Sofie.

Brune og hvite egg går ned her i gården.

Har aldri opplevd at det er kyllingfoster i brune eller hvite egg.

kanskje du har spist dem?[8|]

Nix. Da har e IKKE!![:D][:D]

Nix. Da har e IKKE!!

det vil jeg tro, du spiser sikkert den hvite dingsen på egget du? DET er fosteret! Og brune egg har mer forekomst av det enn hvite!

og ja, jeg kødder..men nu skal jeg besøke ei venninne, så må bare helgardere meg med hvit skrift i tilfelle dette blir diskusjoner.

Nix. Da har e IKKE!!

det vil jeg tro, du spiser sikkert den hvite dingsen på egget du? DET er fosteret! Og brune egg har mer forekomst av det enn hvite!

og ja, jeg kødder..men nu skal jeg besøke ei venninne, så må bare helgardere meg med hvit skrift i tilfelle dette blir diskusjoner.

Nix. Spiser ikke den hvite dingsen.
Så det så[8|]

ORIGINAL: ~Drutten~

den hvite dingsen på egget du? DET er fosteret!

Du tuller nå eller?

E bare tull!

[:D]

Vi får bare brune egg vi... Men har høner selv da, både hvite å brune...

Vi hadde en ruge høne i sommer, og så skulle amme tåke meg gå å plukke egg.... Og klarte å plukke med ett egg som var ruget på...
Kan vel si jeg er glad det var kjærsten som fant en kokt kylling og ikke meg...[:(]

Brune egg kommer fra brunetter[:D]

Det finnes jo svarte høner [:-] (svart hud, ææsj!)

ORIGINAL: Rada

ORIGINAL: Pontus

jeg klarer ikke brune egg jeg da..syns det er litt ekkelt[8D]
jeg ser ALLTID oppe i eggekartongen FØR jeg kjøper den...hehe...

samme her. Ble fortalt da jeg var mindre at det var lettere å lyse gjennom de hvite og at det derfor var lettere å risikere at man fikk blod og sånt i brune egg.

huff ja...husker at mine besteforeldre alltid hadde brune egg...og hver gang vi fikk kokt egg hos dem, så fikk jeg en rød flekk i egget....mista skikkelig matlysten.....syns det var uappetittelig...og det sitter i ennå...unngår brune egg så langt det går

Lakenrævva:

http://www.exploratorium.edu/cooking/eggs/eggcomposition.html

CHALAZAE Opaque ropes of egg white, the chalazae hold the yolk in the center of the egg. Like little anchors, they attach the yolk’s casing to the membrane lining the eggshell. The more prominent they are, the fresher the egg.

Det hvite du snakker om, er det som heter Chalazae på engelsk og er vitterlig inget foster, men den "strengen" er til for å holde eggeplommen på plass inni egget [;)]

mamma og naboen har høner og haner, og de brune eggene som blir klekket er kolesterolfrie visstnok¨[:D] Selv liker jeg brune egg best, eller er vel ikke store forskjellen i smak [8D]

ORIGINAL: BølleBella

Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre. Egg er egg [:D][:D]

[:)][:)]

ORIGINAL: Frk.Keller

Lakenrævva:

CHALAZAE Opaque ropes of egg white, the chalazae hold the yolk in the center of the egg. Like little anchors, they attach the yolk’s casing to the membrane lining the eggshell. The more prominent they are, the fresher the egg.

Det hvite du snakker om, er det som heter Chalazae på engelsk og er vitterlig inget foster, men den "strengen" er til for å holde eggeplommen på plass inni egget [;)]

det er bare for å få folk til å spise egg det at de har godt ut med den informasjonen. hvitt = foster.

ORIGINAL: *Musti*

Kan det være foster i eggene selvom ikke hanefar har vært innom??

Nope.

ORIGINAL: Frk.Keller

Lakenrævva:

det er bare for å få folk til å spise egg det at de har godt ut med den informasjonen. hvitt = foster.

Vet ikke helt om jeg er enig, jeg googlet jo bare ' anatomy of an egg' på google, kom opp mye forskjellig men sånn høvelig alle så sånn her ut. Var bilder av eggg med foster i også, og det ville man garantert ha merket .... [8D]

Som med alle andre dyr og mennesker så MÅ det være en hane inni bildet for at det kan bli kylling.. [:D] Man hadde aldri klart å ruge frem en kylling av et butikkegg.. I såfall så utfordrer jeg de som tror det til å gjøre det.. [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Som med alle andre dyr og mennesker så MÅ det være en hane inni bildet for at det kan bli kylling.. [:D] Man hadde aldri klart å ruge frem en kylling av et butikkegg.. I såfall så utfordrer jeg de som tror det til å gjøre det.. [:D]
Jepp..det tenkte jeg også [:D]

ORIGINAL: *Musti*

ORIGINAL: Almyrida81

Jepp..det tenkte jeg også [:D]

mange som har vært i avisa som har klart det! og det som må til er at det hvite må være inni[8D]

ORIGINAL: Pontus

jeg klarer ikke brune egg jeg da..syns det er litt ekkelt[8D]
jeg ser ALLTID oppe i eggekartongen FØR jeg kjøper den...hehe...

samme her[:)]

Back
Topp