carinasverden
Forumet er livet
ORIGINAL: *p!nk smile*
Brune egg er best[:D]
agreed[:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *p!nk smile*
Brune egg er best[:D]
ORIGINAL: Sofie.
ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe
Brune og hvite egg går ned her i gården.
Har aldri opplevd at det er kyllingfoster i brune eller hvite egg.
kanskje du har spist dem?[8|]
Nix. Da har e IKKE!!
Brune og hvite egg går ned her i gården.
Har aldri opplevd at det er kyllingfoster i brune eller hvite egg.
kanskje du har spist dem?[8|]
Nix. Da har e IKKE!!
det vil jeg tro, du spiser sikkert den hvite dingsen på egget du? DET er fosteret! Og brune egg har mer forekomst av det enn hvite!
og ja, jeg kødder..men nu skal jeg besøke ei venninne, så må bare helgardere meg med hvit skrift i tilfelle dette blir diskusjoner.
ORIGINAL: Rada
ORIGINAL: Pontus
jeg klarer ikke brune egg jeg da..syns det er litt ekkelt[8D]
jeg ser ALLTID oppe i eggekartongen FØR jeg kjøper den...hehe...
samme her. Ble fortalt da jeg var mindre at det var lettere å lyse gjennom de hvite og at det derfor var lettere å risikere at man fikk blod og sånt i brune egg.

CHALAZAE Opaque ropes of egg white, the chalazae hold the yolk in the center of the egg. Like little anchors, they attach the yolk’s casing to the membrane lining the eggshell. The more prominent they are, the fresher the egg.
ORIGINAL: BølleBella
Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre. Egg er egg [:D][:D]
ORIGINAL: Frk.Keller
Lakenrævva:
http://www.exploratorium.edu/cooking/eggs/eggcomposition.html
CHALAZAE Opaque ropes of egg white, the chalazae hold the yolk in the center of the egg. Like little anchors, they attach the yolk’s casing to the membrane lining the eggshell. The more prominent they are, the fresher the egg.
Det hvite du snakker om, er det som heter Chalazae på engelsk og er vitterlig inget foster, men den "strengen" er til for å holde eggeplommen på plass inni egget [;)]
ORIGINAL: *Musti*
Kan det være foster i eggene selvom ikke hanefar har vært innom??
ORIGINAL: Frk.Keller
Lakenrævva:
http://www.exploratorium.edu/cooking/eggs/eggcomposition.html
Det hvite du snakker om, er det som heter Chalazae på engelsk og er vitterlig inget foster, men den "strengen" er til for å holde eggeplommen på plass inni egget [;)]
det er bare for å få folk til å spise egg det at de har godt ut med den informasjonen. hvitt = foster.
ORIGINAL: Almyrida81Jepp..det tenkte jeg også [:D]
Som med alle andre dyr og mennesker så MÅ det være en hane inni bildet for at det kan bli kylling.. [:D] Man hadde aldri klart å ruge frem en kylling av et butikkegg.. I såfall så utfordrer jeg de som tror det til å gjøre det.. [:D]
ORIGINAL: *Musti*
ORIGINAL: Almyrida81Jepp..det tenkte jeg også [:D]
Som med alle andre dyr og mennesker så MÅ det være en hane inni bildet for at det kan bli kylling.. [:D] Man hadde aldri klart å ruge frem en kylling av et butikkegg.. I såfall så utfordrer jeg de som tror det til å gjøre det.. [:D]