Brun utflod

LilleVannlilje

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Hei.

9+5 første gangs graviditet. Frem til nå har jeg merket lite til graviditeten, kun litt ømme og større bryster, elles ingenting. Her heller ikke hatt noe form for utflod frem til nå. Men for to dager siden var det tydelig mørkebrunt på dopapiret. Dette har vart i snart tre dager nå, og jeg blir selvsagt veldig bekymret. Er tydelig mørk brun utflod, og noen ganger kommer det også litt mørke slimslintrer (beklager herlige detaljer). Ingenting i truseinlegg eller i doskåla, så kun på dopairet når jeg tørker meg. Var til lege i går. Han var ikke bekymret og sa dette var nokså vanlig. Tok blodprøve for å sjekke hCG, og skal tilbake til lege i morgen for å få svar på disse prøvene og evt bli sendt til tidlig UL dersom symptomene ikke har gitt seg, eller det blir forverring.

Jeg har en dårlig magefølelse angående hele gravidieten nå. Har kjent meg lite gravid til nå, og nå føler jeg at de små symptomene jeg hadde er helt borte. Har selvsagt googlet litt og lest litt her inne (kanskje ikke lurt), og ser jo det at brunt utflod sjelden er et godt tegn, men at det gjerne kan gå fint likevel. Hva er deres erfaring? Er det noen som har opplevd det samme hvor det har gått bra? Og hvordan har en evt missed abortion utartet seg hos dere som har opplevd det? Håper jeg får TUL i morgen for å få senke skuldrene litt, men kjenner jeg ikke har troen på å få se et bankende hjerte....

Ulike erfaringer mottas med takk, både positive og negative!

Jeg har hatt mye(!) Brun utflod gjennom hele graviditeten nesten (12 uker nå) og foreløpig går alt strålende bra med den lille. En liten blodansamling i livmor som forårsaker blødningen. Så det trenger ikke bety noe alvorlig! Håper det er harmløst hos deg også :Heartred jeg har også googlet og lest mye. Mye som gjorde meg ekstra bekymret men så jo også at det gikk helt fint for noen :)

Sitter hos legen nå pga det sammen... 3djegangs her...
Ingen smerter, noe jordmor mente var positivt men bare lei meg og bekymret..

Har ikke opplevd så mye brun utflod, men har hatt små og større blødninger forrige gang og denne gangen og har gått fint sålangt :) Håper på helt uskyldige blødninger hos deg også ❤

Hei.

9+5 første gangs graviditet. Frem til nå har jeg merket lite til graviditeten, kun litt ømme og større bryster, elles ingenting. Her heller ikke hatt noe form for utflod frem til nå. Men for to dager siden var det tydelig mørkebrunt på dopapiret. Dette har vart i snart tre dager nå, og jeg blir selvsagt veldig bekymret. Er tydelig mørk brun utflod, og noen ganger kommer det også litt mørke slimslintrer (beklager herlige detaljer). Ingenting i truseinlegg eller i doskåla, så kun på dopairet når jeg tørker meg. Var til lege i går. Han var ikke bekymret og sa dette var nokså vanlig. Tok blodprøve for å sjekke hCG, og skal tilbake til lege i morgen for å få svar på disse prøvene og evt bli sendt til tidlig UL dersom symptomene ikke har gitt seg, eller det blir forverring.

Jeg har en dårlig magefølelse angående hele gravidieten nå. Har kjent meg lite gravid til nå, og nå føler jeg at de små symptomene jeg hadde er helt borte. Har selvsagt googlet litt og lest litt her inne (kanskje ikke lurt), og ser jo det at brunt utflod sjelden er et godt tegn, men at det gjerne kan gå fint likevel. Hva er deres erfaring? Er det noen som har opplevd det samme hvor det har gått bra? Og hvordan har en evt missed abortion utartet seg hos dere som har opplevd det? Håper jeg får TUL i morgen for å få senke skuldrene litt, men kjenner jeg ikke har troen på å få se et bankende hjerte....

Ulike erfaringer mottas med takk, både positive og negative!

Jeg er 6+6 og har hatt brun utflod i nesten 14 dager, samt to av disse dagene med friskt blod. God stigning på hgc tirsdag som var, så jeg er foreløpig rolig mtp brunlig utflod, selv litt slimete..

Lege og Jm mente det er pga overgang fra plommesekk til morkake som nå graver seg inn i slimhinnen i livmoren. Dette kan gi blødninger, alt fra 1ts til 2-3 ss...
her var begge romige på att det var dette så lenge det ikke er smerter, koagler og kramper.
Kjenner ikke noe til dette.

Så krysser fingrene for oss :) <3

Da jeg opplevde MA i fjor startet det med rosa utflod, ikke brun. Blødningene tok seg da opp litt hver dag og ble rødere etterhvert. Prøv å ikke engste deg, det kan være helt harmløst:) Jeg fikk den gang forklart at der foregår så utrolig mange prosesser i livmoren. Og at det nesten er en selvfølge at de små kapillærene kan sprekke og etterlate seg små spor. Det var uheldigvis ikke tilfelle den gang, men hjalp meg litt før vi fikk dommen. Håper at det bare er noe slikt i ditt tilfelle:Heartred

Alltid betryggende med slike erfaringer :) Men nå i dag har mengden utflod økt. Kom noen flekker i truseinnlegget nå på formiddagen, og var en solid "klyse" med mørkt, seigt slim når jeg tørket forsiktig med papir. Kom så litt slim med frisk rød farge etterpå. Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt, så har vel mistet litt troen på at dette skal gå bra. Har hele tiden hatt lite og ingen graviditetssymptom, men nå finner jeg overhodet ingenting til tross for "leting" etter de minste tegn. Har slitt lenge med å bli gravid, og sto i kø til IVF, så hadde virkelig håpt på at det skulle gå rette veien for oss nå!

Ingen smerter eller andre plager, så jeg må jo enn så lenge leve i håpet om at ting er som de skal likevel! Men alt av erfaringer tar jeg gjerne imot! Kjenner at det er lenge å vente på ny legetime i morgen. Om denne blødningen ikkje avtar eller blir verre, blir jeg henvist til UL på sykehus. Kjenner jeg håper å få tatt UL i morgen, så jeg slipper å gå med denne vonde følelsen lenger....

Sniker fra mars. Jeg hadde brun utflod fra uke 6 til omtrent uke 10 daglig. Så sporadisk frem til uke 21. De fant aldri ut årsaken. Er nå straks i uke 39. Så brun utflod trenger ikke nødvendigvis være et dårlig tegn, selv om jeg skjønner at du blir bekymret ❤️

Jeg har hatt mye(!) Brun utflod gjennom hele graviditeten nesten (12 uker nå) og foreløpig går alt strålende bra med den lille. En liten blodansamling i livmor som forårsaker blødningen. Så det trenger ikke bety noe alvorlig! Håper det er harmløst hos deg også :Heartred jeg har også googlet og lest mye. Mye som gjorde meg ekstra bekymret men så jo også at det gikk helt fint for noen :)

Huff ja, blir jo selvsagt litt googling og lesing. Og en husker selvfølgelig best de historiene hvor det ikke går bra! Men jeg håper jeg er i samme båt som deg! Krysser fingrene :smiley-angelic002Men må si jeg ikke liker at dette varer så mange dager! Og at utfloden bare øker i mengde....

Jeg hadde SA i november som begynte med brunt utflod kun ved tørking. hadde aldri noe smerter men var også bare 5 uker på vei. Begynte dessverre å blø sikkelig 6 dager senere, og hadde SA samme kveld.

Håper på at utfloden din bare er uskyldig, er jo mange som opplever det også

Hadde brun utflod i uke 8 og uke 10, er nå straks i uke 28 og alt ser fint ut pr nå:)

Sitter hos legen nå pga det sammen... 3djegangs her...
Ingen smerter, noe jordmor mente var positivt men bare lei meg og bekymret..

Huff, ikke en god følelse! Håper det ikke er noe alvorlig for deg. Krysser fingrene for oss begge Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde flere graviditetssymptom, så kunne jeg ha trøstet meg med de i påvente av UL jeg forhåpentligvis får i morgen.

Jeg hadde brun/rosa/blodig utflod i litt over en uke, dette var fra 4+3 til 5+5 da så en del tidligere. Var på ultralyd i går og det viste seg at grunnen hos meg var at det har vært tvillinger, men den ene døde tidlig. Den andre hadde det heldigvis helst fint. Anbefaler å dra på ultralyd så du slipper å bekymre deg :)

Håper du får komme på ultralyd og at de finner utav at alt er bra. Jeg har dessverre dårlige erfaringer med blødning, men det kan ( som du ser i bla denne tråden) også være helt uskyldige årsaker til blodet. Bra du blir fulgt opp ihvertfall! Ønsker deg lykke til :Heartred

Forrige svangerskap endte i MA som ble oppdaget fordi jeg plutselig hadde litt brunt på papiret og var bekymret.

Nå har jeg blødd i 4 uker både friskt og brunt med slim og deilige saker og har en frisk og fin baby på 12 uker i magen. Såå det kan gå begge veier er min erfaring:yuck:

Håper alt går bra hos deg :Heartred

Jeg har hatt lyserosa blødning 4 ganger og brunlig utflod 2 ganger, men alt er bra med den lille. JM på tidlig ultralyd i dag mente det var fordi morkaken lå langt ned. Krysser fingrene for deg:Heartred

Hei :-)

Ser du har fått mange gode svar her, men tenkte jeg kunne slenge på min erfaring også.

Med mitt første barn opplevde jeg bittelitt friskt blod en gang. Husker ikke akkurat hvor langt jeg var på vei men det var før jeg hadde passert 12 uker. Det var minimalt på toalettpapiret, og jeg så aldri mer noe blod gjennom det svangerskapet, som endte med en frisk og fin gutt.

I dette svangerskapet oppdaget jeg brun utflod en dag jeg var på toalettet, jeg var da 10+3. Fikk komme til TUL samme dag og der var alt fint med babyen. Hadde deretter ny kontroll en uke etterpå som også viste at alt stod bra til. Legen oppdaget et bittelite hematom i livmoren og mente det kunne komme derfra. Nå er det 15 dager siden dette begynte og det har fortsatt ikke stoppet opp. Kommer tidvis rikelig med brunt ut samt slingrer slik du beskriver hos deg. Legen ved TUL forigie uke mente alt var bra og at det ikke var behov for ytterligere ul kontroller. Jeg har alikevell ikke klart å roe meg ned så jeg bestilte privat TUL idag. Denne viste nok en gang en sprellende liten krabat. Alt av organer ser helt fine ut og str på babyen er normal.

Som du ser er min erfaring at brun utflod i mengder ikke er farlig, og jeg har bestemt meg nå for å ta det med ro. Dette ser ut til å gå veien for min del, til tross for brunt blod/brun utflod.

Jeg håper du blir henvist til TUL, vet så godt hvordan følelser du sitter med nå. Uansett utfall er det fint å få komme på TUL og få en bekreftelse på hvordan det står til.

Jeg krysser fingre og tær for deg og lille spire ❤️

Ingen erfaring, vil bare ønske deg lykke til i morgen. Håper du får ultralyd og at alt viser seg at det står fint til med den lille❤️

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen.
Lykke til imorgen:Heartblue

Back
Topp