Brukte du bæretøy til babyen?

M

Moderator Marte

Guest
Kvifor/kvifor ikkje?
Kva type bæretøy brukte du?
 
Min bodde i bæretøy fra fødsel til 7-8 mnd. Jeg hadde med elastisk (moby) på barsel, men syntes den var veldig varm. Begynte med vevd sjal rett etterpå og var kjempefornøyd. Mannen bruker sele.
 
Med eldste ble det ikke noe særlig bæring fordi vi er sinnsykt varme begge to og han er født på sommeren (en skikkelig varm en) :)

Med andre bar jeg i elastisk sjal i begynnelsen og noe Ergobaby original :)
 
Eldste ble ikke bært noe særlig.
De andre to ble bært i elastisk sjal som nyfødte og ergobaby når de ble for tunge.
Vesla har omtrent bodd i bæretøy siden hun ble født for 5 måneder siden.
 
Ingen av mine barn var glad i å sitte i sele.
Ble i grunn bare brukt på sydenturer (1 per unge), og kanskje 2-3 ganger ellers.
Hadde Ergobaby bæresele.
 
Ja mer det enn vogn første halvannet år. Så begynte lille å bli urolig for ville gå litt selv.
 
To barn med kolikk, der eldste i tillegg hadde matallergi og yngste hadde refluks, så vi bar mye de første månedene. Har hatt ergobaby 360 og elastisk sjal. Lurer på å kjøpe et sjal til reising, selv om minste begynner å bli litt stor nå :)
 
Elastisk sjal de 3 første mnd men må er hb for tung så da er vi på jakt etter en god sele!
 
Har en bæresele jeg bruker når vi er ute på senter feks og hun blir urolig i vognen. Kjøpte den denne gangen fordi jeg tenkte det ville være koselig å bære mye denne gangen da storebror ikke var så glad i det. Og er veldig glad jeg hadde den klar for her ble det kolikk og bæring i mange timer hver kveld, veldig greit med noe bærehjelp da.
 
Brukte/bruker Ergobaby 360 til alle 3, og bruker fremdeles til tredjemann på 1 år :) Og så er den så grei å amme i mens jeg gjør andre ting:D
 
Jepp, han bodde omtrent i bæretøy fra 1-6 mnd :p veldig koselig og litt intenst. Han sov aller best når han fikk ligge inntil meg. Var litt godt da han begynte å sove godt for seg selv, men føler samtidig at vi fikk en helt spesiell kontakt de månedene med bæring <3
 
Sønnen min utviklet ekstrem seperasjons angst ganske tidlig pga noen traumatiske hendelser, så jeg sydde meg mei tai og hadde han inntil kroppen mer eller mindre konstant. Det gikk fint å sove i sin egen seng for den stod ved siden av min :)
 
Har brukt mye et Aldoria bæresjald fra fødsel av, hun er snart 4 mnd og det har vært i bruk nesten hver dag.

Nå har vi nettopp kjøpt tula explore bæresele da behovet har begynt å komme for en bæresele i tillegg til sjaldet, vi jar foreløpig bare testet selen en gang men er veldig fornøyd både jeg og jenta etter test:)
 
Til førstemann brukte vi veldig lite bæresele og bæretøy men til nr 2 bruker vi bæresele og bæremeis og brukte bæresjal en periode.
Vi har bæresele ergobaby 360 cool air bæresele hadde ergobaby adapt en periode men ville ha 4 bærwstillinger istedenfor for 3. Vi brukte ergobaby sin bæresele i en liten periode.
 
Back
Topp